besparen op dagelijkse uitgaven zonder aan kwaliteit in te moeten boeten

Ik heb eigenlijk nooit speciaal verwarming opgezet in de badkamer, ook niet in mijn vorig appartement. Onder de douche is het lekker warm door het warme water, en dat warmt de badkamer ook al wel redelijk op. En voor die 2 minuten afdrogen speciaal verwarming op voorhand gaan opzetten vind ik nu ook niet de moeite.
Als je een bad neemt is het wel anders natuurlijk, da's nogal koud zonder verwarming.
Idem ik heb hier ook lang nagedacht of ik daar zo'n paneel zou zetten dat ge met de wifi kunt programmeren zodat dat smorgens lekker warm is enzovoort, maar ik ga het wat uitwachten en mogelijks tegen dat ge uit uw douche bent is dat daar al redelijk opgewarmd. Gewoon lang genoeg blijven douchen :fingerguns: en de raam niet open zetten welliswaar.
Wij hebben ook nooit verwarming in de badkamer aanstaan (gezien de korte periode dat je daar maar altijd bent) en douchen zomer en winter met de raam open (zodat het vocht zsm naar buiten kan aangezien we geen ventilatie hebben). We hebben het normaal beiden snel koud, maar na het douchen hebben wij het nooit echt koud in de badkamer. Je staat daar natuurlijk ook geen uren. Een badkamer verwarmen heb ik zelf nooit begrepen.

Als je een bad neemt vind ik het nog vreemder om verwarming op te zetten, want dan zit je helemaal weggedoken in warm water. Hoe groter het temperatuurverschil tussen je warme douche/bad en de omgeving, hoe zaliger. Doet me denken aan die zalige warmwaterbronnen in IJsland. ♨️
 
Wij kopen altijd vlees in grote hoeveelheid (stuk goedkoper) bij de slager en vriezen alles in.
Ik snap dit niet helemaal. Bij ons is de slager gewoon prijs per kg, dus als ik 5kg steak koop of 1 stukje; goedkoper wordt het toch niet. Promoties zoals in een supermarkt kom ik ook niet tegen bij een gewone keursslager
 
Ik snap dit niet helemaal. Bij ons is de slager gewoon prijs per kg, dus als ik 5kg steak koop of 1 stukje; goedkoper wordt het toch niet. Promoties zoals in een supermarkt kom ik ook niet tegen bij een gewone keursslager
Er zijn er veel die het wel doen, oa op de markt. Mijn ma gaat ook speciaal 20km extra rijden om dan ineens 5kg steak te kopen aan 10 euro/kg bvb
 
Ik snap dit niet helemaal. Bij ons is de slager gewoon prijs per kg, dus als ik 5kg steak koop of 1 stukje; goedkoper wordt het toch niet. Promoties zoals in een supermarkt kom ik ook niet tegen bij een gewone keursslager

Bij de meeste slagers idd zelfde prijs, voor iets grotere hoeveelheden wend ik me tot groothandels of vlees verwerkers, ik geef niet noodzakelijk minder uit maar ga steevast voor kwaliteit - zo zal ik nooit rundvlees van vaarzen of stieren kopen maar van koeien (bij voorkeur 3-4 jaar oud) en opteren voor smakelijke stukken zoals zesrib/kogel/kleinhoofd/longhaas/mignon/diamanthaas - een aanbod dat bij menig slager niet beschikbaar is.
 
Ik snap dit niet helemaal. Bij ons is de slager gewoon prijs per kg, dus als ik 5kg steak koop of 1 stukje; goedkoper wordt het toch niet. Promoties zoals in een supermarkt kom ik ook niet tegen bij een gewone keursslager
Ja je moet inderdaad een slagerij hebben in de buurt die promoties heeft, 10km van hier is er een grote slagerij die wekelijks andere promoties heeft en waar je collies/volumeprijzen kan bestellen. Deze week bvb. staat het gehakt (naar keuze) aan 4,5€/kg, dan kopen we vaak 5kg in 1 keer.
 
Om de handdoek die je gebruikt voor uw gezicht/handen aan de lavabo te wassen. Of de "droogste" handdoek aan te hangen zodat je die bij de volgende wasbeurt als badmat kan gebruiken.

Ik blijf het toch raar vinden om de handdoek waar ge de dag voordien uw gat mee hebt afgekuist, de dag nadien vol in uw gezicht te wrijven...
Ge weet toch da ge moet zeep gebruiken om uw gat te wassen?
 
Ingezeept gat of niet, ge kunt ook doen wat ik doe als ik bv. op een wandelreis een (microvezel) handdoek voor langere tijd moet gebruiken:
checken aan welk uiteinde van de handdoek het label hangt, en dan altijd de ene kant gebruiken voor uw gat en de andere kant voor uw gezicht.
 
Ingezeept gat of niet, ge kunt ook doen wat ik doe als ik bv. op een wandelreis een (microvezel) handdoek voor langere tijd moet gebruiken:
checken aan welk uiteinde van de handdoek het label hangt, en dan altijd de ene kant gebruiken voor uw gat en de andere kant voor uw gezicht.
En dan hopen dat je vrouw dezelfde richting gebruikt!
 
Of net niet hurrr

:unsure: :unsure: :unsure:
05286ae5b30fc55a0af6afc0708d93d776b466bb6fe3c8317b57ce07d0783844_1.jpg
 
Ivm schoenen ist hier voor de kinderen ook meestal stones en bones. Ons hebben ze altijd ten stelligste afgeraden om voor kinderen tweedehands schoenen te kopen ivm vormen van de voet ofzoiets. Kan uiteraard ook verkoopspraat zijn geweest die een eigen leven is gaan leiden.
 
Ivm schoenen ist hier voor de kinderen ook meestal stones en bones. Ons hebben ze altijd ten stelligste afgeraden om voor kinderen tweedehands schoenen te kopen ivm vormen van de voet ofzoiets. Kan uiteraard ook verkoopspraat zijn geweest die een eigen leven is gaan leiden.
Klopt volledig voor schoenen die "ingelopen" zijn, dat kan je makkelijk controleren door foto's te vragen van de zool. Geen "slijtageplekken" daar = de vorm is zeker nog goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Voor degenen die geen thermostaat/apart circuit in de (kleine?) badkamer hebben en niet elke morgend al hun radiatoren willen warmstoken om een beetje warm in de badkamer te hebben.

11,99€ Warme lucht blazertje 2000W met ingebouwde thermostaat (let op, enkel gebruiken als je dit ver verwijderd van water kan houden, mag zeker niet in het bad vallen!)
10,39€ Slim stopcontact 2300W programmeerbaar met wifi
Ik heb dat ingesteld om aan te gaan tussen 7u-8u, vanaf de gewenste temperatuur bereikt is stopt dat blazertje ook met blazen. Je kan het ook manueel aan en uit zetten via een knopje op het slim stopcontact. Kan zelfs schakelen gebasseerd op buitentemperatuur (via data uit internet), maar dat gebruik ik niet.

Er zijn betere oplossingen uiteraard maar voor 22,38€ (besparingsthread) is dit redelijk veel voor je geld.

Denk er wel aan dat dit een verbruikskost geeft van grofweg een 180kwh elekriciteitsverbruik op 3 maanden (als het daar koud is op meer dan 3 maanden via regel van 3 aanpassen ;p). Dus aan huidige prijzen, en waarschijnlijk enkel voor de ochtend (geen garantie voor de avond of de rest van de dag) zit je dan +/- aan 160€.

Ook hangt het niveau van hoe goed het daar warm blijft ook een beetje af van hoe koud het buiten is, hoe goed geïsoleerd, etc... al is het de beste manier als je van plan bent om niet alles te verwarmen maar enkel enkele zones/ruimten voor een zeer beperkte duur.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk zullen veel mensen dat hier niet catalogeren als 'zonder aan kwaliteit in te moeten boeten', maar ik doe dat wel: ik plas al een jaar enkel op het werk en in de tuin tegen een boom en op de jaarafrekening is ons waterverbruik gezakt van 105 naar 84 m³ voor een gezin met 2 kinderen. +-90 euro uitgespaard, uitgaande van 4,3€/m³.

(Wij hebben nog zo geen fancy toilet met spoeling met een dubbele knop)
 
Terug
Bovenaan