Beschuldigingen grensoverschrijdend gedrag Till Lindemann (Rammstein)

Het zou de carrière van Rammstein wel eens totaal kunnen doen kelderen als dit allemaal waar lijkt te zijn. De band toert echter al jaren, dus ik ben benieuwd of er ook veel oudere verhalen zullen worden opgedist. Dat er wordt gevist naar mooie jonge vrouwen die backstage gaan is wel een verhaal dat me plausibel lijkt, zelfs dat er expliciet wordt gezegd dat de frontman seks wil hebben (en dat is op zich geen strafbaar feit - zolang "nee" maar wordt aanvaard). Dat hij hen zou hebben gedrogeerd en nadien verkracht maakt het natuurlijk een heel zware aanteiging. Zou er dan op den duur niemand uit zijn entourage uit de biecht klappen naarmate er tijd over gaat en de druk en aandacht van de pers stijgt?
 
Het zou de carrière van Rammstein wel eens totaal kunnen doen kelderen als dit allemaal waar lijkt te zijn.

Toen het was uitgekomen dat Scott Kelly van Neurosis z'n gezin jarenlang mishandelde, is de band logischerwijs uit elkaar gespat. De fans, waaronder mezelf hebben de band dan ook laten vallen, er wringt iets om naar die muziek te luisteren met dat in het achterhoofd.
 
Is Till Lindeman niet altijd openlijk een seksverslaafde gek geweest? :unsure:

De vraag is vooral: Heeft hij een “Nee” in de wind geslagen en heeft hij mensen stiekem gedrogeerd? Als dat waar zou zijn, straight to jail.
 
Zeer gevaarlijke uitspraak waar ik het moeilijk mee blijf hebben. Schuld moet bewezen worden, rook kan ook bestaan zonder vuur.
Carrières en levens kunnen onterecht verwoest worden met deze ingesteldheid.
Dit dus hé.

Artikels zoals deze zijn nog geen enkel bewijs.

Dat een rockband groupies heeft waar ze drugs mee gebruiken en mee naar bed gaan, oh the horror, het bestaat als sinds muzikanten geadoreerd worden als waren het goden.

Voor hetzelfde geld zijn dit groupies die er achteraf spijt van hebben gehad en de zaken anders voorstellen dan ze waren. Of ze zijn uit op geld of sensatie.

Het kan hé, dat hij een grens of meerdere heeft overschreden, maar echt, dergelijke losse en vage verhalen zijn geen bewijs voor het spreekwoordelijke vuur.
 
Laatst bewerkt:
Waar rook is, is vuur. Zou er in ieder geval niet van verschieten.
Ik mag hopen dat we toch iets geleerd hebben uit die hele Johnny Depp-Amber Heard saga?

Zoals Avondland zei, ik heb me wat ingelezen en er wordt inderdaad blijkbaar actief naar vrouwen gezocht (ik meen te begrijpen dat de gang van zaken best wel gekend is en dat vrouwen iemand dienen te contacteren via Instagram). Daar is op zich niks mis mee. De grootste red flag zijn die verhalen over het drogeren, en dan is 't de vraag - als dat waar blijkt te zijn - wie zich daarmee bezig houdt?
Wat zijn entourage betreft, er zijn blijkbaar 'handlers' die ervoor zorgen dat die praktijken geregeld worden, het zou me niet verbazen moest daar de kiem van 't probleem zitten, want daar zitten er een paar tussen met een nogal twijfelachtige reputatie.
 
Meisje dat beweerde dat ze gedrogeerd was legde daarna een negatieve bloedtest af en hij heeft ook geen seks gehad met haar. Weird.
Tbh denk ik in die situaties vaak van... Waarom ga je dan mee naar hotelkamers etc? Niet dat dat het recht geeft om iemand te verkrachten maar lijkt mij gewoon allemaal zo dom en vermijdbaar.
 
Allez, en het ziet er zo een brave schoonzoon uit. :sarcastic:

De vrouw erkent dat ze niet uitdrukkelijk "nee" heeft gezegd
Lindemann ligt op haar en vraagt haar of hij ermee moet ophouden.
Toen duidelijk werd dat Lindemann uit was op seks met haar, weigerde ze, waarop de frontman boos de kamer uitging.

Drie aparte getuigenissen waarin al duidelijk is dat Lindemann "no means no" respecteert.
Ik wil echt niet aan victim blaming doen, maar als je als jonge vrouw backstage gaat bij Rammstein weet je toch wat te verwachten? En als het je dan niet aanstaat, gebeurt er blijkbaar ook niks.

+ er is nog geen aanklacht, het is voorlopig enkel trial by media. Ik ben dus voorzichtig sceptisch (i.t.t. de pers, die een sappig verhaal hebben geroken)
 
Allez, en het ziet er zo een brave schoonzoon uit. :sarcastic:





Drie aparte getuigenissen waarin al duidelijk is dat Lindemann "no means no" respecteert.
Ik wil echt niet aan victim blaming doen, maar als je als jonge vrouw backstage gaat bij Rammstein weet je toch wat te verwachten? En als het je dan niet aanstaat, gebeurt er blijkbaar ook niks.

+ er is nog geen aanklacht, het is voorlopig enkel trial by media. Ik ben dus voorzichtig sceptisch (i.t.t. de pers, die een sappig verhaal hebben geroken)
je doet dus wel aan victim blaming. zo kan je ook zeggen dat je al vrouw geen kort rokje moet dragen als je in bepaalde buurten wil, want je weet wat kan gebeuren. In principe moet je toch backstage kunnen gaan zonder verdoofd en verkracht te worden (als het werkelijk gebeurd is), ook al ging je er misschien in de eerste plaats naartoe om seks te hebben met de bandleden, maar besluit dan om het toch niet te doen. No is no.
 
Vertaling van het artikel van de Süddeutsche Zeitung. Hoop dat dit niet tegen de regels is op één of andere manier?

https://pastebin.com/KHGsRMmp

Frappant aan dat artikel is dat ze er meerdere keren songtekskten bijslepen om het beeld dat ze proberen te schetsen te benadrukken, dan kan je zowat elke rapper ter wereld mee in hetzelfde schuitje duwen.

@Tonerider , er is dan ook geen van de 3 genoemde slachtoffers die zegt verkracht te zijn geweest, die 'No is no' is iets waar Lindemaan zich aan lijkt te houden.
 
je doet dus wel aan victim blaming. zo kan je ook zeggen dat je al vrouw geen kort rokje moet dragen als je in bepaalde buurten wil, want je weet wat kan gebeuren. In principe moet je toch backstage kunnen gaan zonder verdoofd en verkracht te worden (als het werkelijk gebeurd is), ook al ging je er misschien in de eerste plaats naartoe om seks te hebben met de bandleden, maar besluit dan om het toch niet te doen. No is no.

Ok dan, dan doe ik bij deze wel aan victim blaming. Als je als jonge vrouw gewillig naar de backstage gaat bij een Rammstein concert, naar hun kleedkamer dus, dan heb je het zelf gezocht. Voila.

Dat is geen openbare ruimte ofzo he, die analogie met een vrouw met een kort rokje op straat werkt niet. Tenzij die jonge vrouw in kwestie dan gewillig mee ergens naar binnen gaat met een louche type. Want dan zoek je het wel zelf op.

En je verdraait het hier al volledig he.
In principe moet je toch backstage kunnen gaan zonder verdoofd en verkracht te worden (als het werkelijk gebeurd is), ook al ging je er misschien in de eerste plaats naartoe om seks te hebben met de bandleden, maar besluit dan om het toch niet te doen. No is no.
Wie is er 'verdoofd en verkracht'? Dit heb je zelf verzonnen, want dat staat werkelijk nergens.
 
je doet dus wel aan victim blaming. zo kan je ook zeggen dat je al vrouw geen kort rokje moet dragen als je in bepaalde buurten wil, want je weet wat kan gebeuren. In principe moet je toch backstage kunnen gaan zonder verdoofd en verkracht te worden (als het werkelijk gebeurd is), ook al ging je er misschien in de eerste plaats naartoe om seks te hebben met de bandleden, maar besluit dan om het toch niet te doen. No is no.
Uit het vrtnws artikel:
Zeker één vrouw getuigt dat haar uitdrukkelijk gezegd is dat ze wel seks met Lindemann moet hebben, als ze op de aftershow wil binnen geraken. Drugs en alcohol zijn er gratis te krijgen, naar de leeftijd van de vrouwen wordt niet gevraagd.

Lijkt me niet echt victim blaming als ze op voorhand weten wat de voorwaarden zijn?
 
Ok dan, dan doe ik bij deze wel aan victim blaming. Als je als jonge vrouw gewillig naar de backstage gaat bij een Rammstein concert, naar hun kleedkamer dus, dan heb je het zelf gezocht. Voila.

Dat is geen openbare ruimte ofzo he, die analogie met een vrouw met een kort rokje op straat werkt niet. Tenzij die jonge vrouw in kwestie dan gewillig mee ergens naar binnen gaat met een louche type. Want dan zoek je het wel zelf op.

En je verdraait het hier al volledig he.

Wie is er 'verdoofd en verkracht'? Dit heb je zelf verzonnen, want dat staat werkelijk nergens.
Een andere jonge fan vertelt aan de journalist dat ze na een Rammsteinconcert en het bijhorende feestje wakker wordt in een hotelbed. Lindemann ligt op haar en vraagt haar of hij ermee moet ophouden. "Ik wist niet eens waar hij mee bezig was." Daarna vertrekt Lindemann. Drugs die ze van medewerkers aangeboden krijgt, weigert ze. Als ze een dag later in een ander hotelbed wakker wordt en Lindemann wil spreken, stelt zijn entourage een wedervraag: "Of ze hem misschien wil spreken omdat ze niet zeker is dat hij een condoom heeft gebruikt?"
n haar posts zegt Lynn uitdrukkelijk dat Lindemann haar niet verkracht heeft, maar hij zou wel drugs in haar tequila gedaan hebben. Ze verspreidde foto’s van blauwe plekken en zegt dat ze in de uren daarna leed aan hallucinaties, misselijkheid en kampte met geheugenverlies.
ge hebt gelijk, ik had 'verdoofd of verkracht' moeten schrijven.
 
Uit het vrtnws artikel:
Zeker één vrouw getuigt dat haar uitdrukkelijk gezegd is dat ze wel seks met Lindemann moet hebben, als ze op de aftershow wil binnen geraken. Drugs en alcohol zijn er gratis te krijgen, naar de leeftijd van de vrouwen wordt niet gevraagd.

Lijkt me niet echt victim blaming als ze op voorhand weten wat de voorwaarden zijn?
zelf al zijn dat de voorwaarden, maar beslis je op het moment zelf dat je toch niet wil verder gaan is dat oke voor u als ze dan toch op u kruipen?
 
Allez, en het ziet er zo een brave schoonzoon uit. :sarcastic:

Drie aparte getuigenissen waarin al duidelijk is dat Lindemann "no means no" respecteert.
Ik wil echt niet aan victim blaming doen, maar als je als jonge vrouw backstage gaat bij Rammstein weet je toch wat te verwachten? En als het je dan niet aanstaat, gebeurt er blijkbaar ook niks.

+ er is nog geen aanklacht, het is voorlopig enkel trial by media. Ik ben dus voorzichtig sceptisch (i.t.t. de pers, die een sappig verhaal hebben geroken)
Een tijdje geleden, was er toch iemand die uit de kast kwam (als homo, ik ben zijn naam kwijt) omdat hij plots heel erg negatief in het nieuws kwam wegens het feit dat veel vrouwen hem beschuldigden van aanranding, verkrachting en wanpraktijken terwijl hij helemaal geen interesse had in vrouwen.

Als je beroemd bent kan je dit volgens mij nooit echt vermijden. Zeker niet als je een gezonde man bent. Ook al is er niks van waar, de kans dat je als beroemdheid tegenwoordig ooit van vreselijke zaken beschuldigd wordt is toch 90%? Niet?

Dus als er een zaak van komt, laat dan gewoon justitie hun werk doen. De rest is voor de sensatiekranten.
 
zelf al zijn dat de voorwaarden, maar beslis je op het moment zelf dat je toch niet wil verder gaan is dat oke voor u als ze dan toch op u kruipen?
Ja dat hebben de dames die in het artikel komen toch ook gedaan?
En daarom is Lindemann, zoals ook in datzelfde artikel staat, ook gestopt of weggelopen.
 
Terug
Bovenaan