Ik denk toch echt dat als je vindt dat de Vlaming graag opvalt je nog niet op veel andere plaatsen bent geweest.België heeft een zeer onstabiel klimaat. Je kan niet uitgaan dat de zomer mooi gaat zijn of de winter winters. Die winter vind ik nog niet zo erg, maar die zomer bah.
Wat de de rest betreft erger ik mij na een week terug te zijn uit Frankrijk al weer aan het drukke, materialistische, maar toch vaak marginale Vlaanderen. De Vlaming valt toch graag op, de ene met luide muziek op zijn moto, de andere door een mouwloos t-shirt te dragen zodat al zijn tattoos zichtbaar zijn op zijn roodgebrande armen, nog anderen hebben een wagen nodig of begeven zich in groep richting horeca waarbij het om ter luidst is, anderen hebben dan weer een hond nodig. Het valt mij ook op dat er enorm veel zwerfvuil en hondendrol op straat ligt. Echt proper kan je het hier toch niet noemen.
Dit past eerder bij wat ik die kleinburgerlijkheid noemde: "oh nee die mensen hebben tattoo's", "oh nee die mensen zijn vrolijk en praten luid", "oh nee die mensen hebben een hond". Altijd maar elkaar in het oog houden en (achter de rug, uiteraard) kritiek geven.

de ene dag mooi weer , de volgende dag regen
?). Extreme hitte of koude is eerder zeldzaam, extreme regenval (op het recente voorbeeld na) ook, orkanen of tornado's ook zo goed als niets, ...