België en z'n Belgen: beste land om te leven?

In Ierland zit je altijd tussen de 10 en 20 graden. Vrijwel elke dag neerslag.

Ik weet niet waar jij woont in Belgie maar bij mij is dat klimaat toch echt heel erg anders. Echt schitterende seizoenen hier en geen idiote verschroeiende temperaturen in de zomer.
Schitterende seizoenen haha. In België is dat nergens. De saaiheid als je van gemiddeld +15 graden houdt over een gans jaar genomen.

Benelux + UK moet zowat het slechtste/saaiste klimaat ter wereld hebben. Geen zomer/winter.

Het enigste dat je België kan missen is de gezondheidszorg.
En natuurlijk alle materiële zaken waar de fijne Vlaming is opgesteld.
Ik verkies ons klimaat om er te wonen boven dat van de vele tropische en subtropische landen waar mensen zo graag op vakantie gaan hoor.

Verder zijn er tonnen immateriële zaken die je hier kan missen zoals de cultuur.

Ik verkies ons klimaat om er te wonen boven dat van de vele tropische en subtropische landen waar mensen zo graag op vakantie gaan hoor.

Verder zijn er tonnen immateriële zaken die je hier kan missen zoals de cultuur.
Maar ik spreek ook niet over tropische en subtropische klimaten als ideaal zijnde.
Een goed evenwicht tussen zomer/winter.
En elk zijn eigen idee op vlak van ‘cultuur’ en mentaliteit mbt tot dit land.

Maar ik spreek ook niet over tropische en subtropische klimaten als ideaal zijnde.
Een goed evenwicht tussen zomer/winter.
En elk zijn eigen idee op vlak van ‘cultuur’ en mentaliteit mbt tot dit land.
Elk zijn eigen idee, inderdaad, maar je kan niet ontkennen dat we weldegelijk een hele cultuur een geschiedenis hebben, zoals elk land trouwens, die unieke elementen bevat. Zeggen dat België enkel gezondheidszorg heeft is dan ook gewoon te kort door de bocht.

Ook "enkel materiële zaken", die begin je meestal pas te missen als ze niet zo aanwezig zijn.

Benelux + UK moet zowat het slechtste/saaiste klimaat ter wereld hebben. Geen zomer/winter.

Het enigste dat je België kan missen is de gezondheidszorg.
En natuurlijk alle materiële zaken waar de fijne Vlaming is opgesteld.
a) in welk land woon jij?
b) wat is dan een land met een goed klimaat volgens jou?

a) in welk land woon jij?
b) wat is dan een land met een goed klimaat volgens jou?
We gaan er geen landen op plakken om hier een spelletje te beginnen over elk land. Neem de geografische kaart erbij en is niet zo moeilijk.
Maar nog een dikke maand en de herfst kan weer beginnen voor een maandje of 8.

We gaan er geen landen op plakken om hier een spelletje te beginnen over elk land. Neem de geografische kaart erbij en is niet zo moeilijk.
Maar nog een dikke maand en de herfst kan weer beginnen voor een maandje of 8.
een beetje flauwe reactie imo. Je komt af met een statement dat niet klopt, want Belgie heeft wel degelijk 4 goed te onderscheiden seizoenen (en ja, die houden zich niet aan de meteorologische dag om in 1 keer te switchen) en is niet te vergelijken met bijv. Ierland.
Zowel qua natuur als klimaat is de splitsing naar seizoenen nog altijd goed te merken, zelfs in kwakkeljaren als deze.
Als dan gevraagd wordt waar je liever wil wonen, moet ik een map pakken. Ah neen he. Gij komt af dat het hier een saai klimaat is. Dus dan wil ik van u weten wat een beter klimaat is. Lijkt me toch niet zo'n moeilijke vraag.
Persoonlijk heb ik hier ook al gezegd waar ik liever zou wonen en om welke reden.

een beetje flauwe reactie imo. Je komt af met een statement dat niet klopt, want Belgie heeft wel degelijk 4 goed te onderscheiden seizoenen (en ja, die houden zich niet aan de meteorologische dag om in 1 keer te switchen) en is niet te vergelijken met bijv. Ierland.
Zowel qua natuur als klimaat is de splitsing naar seizoenen nog altijd goed te merken, zelfs in kwakkeljaren als deze.
Als dan gevraagd wordt waar je liever wil wonen, moet ik een map pakken. Ah neen he. Gij komt af dat het hier een saai klimaat is. Dus dan wil ik van u weten wat een beter klimaat is. Lijkt me toch niet zo'n moeilijke vraag.
Persoonlijk heb ik hier ook al gezegd waar ik liever zou wonen en om welke reden.
Als u antwoord is dat er in België 4 seizoenen zijn die duidelijk te onderscheiden zijn, dan heeft het zelf geen nut om verder te discussiëren.

Als u antwoord is dat er in België 4 seizoenen zijn die duidelijk te onderscheiden zijn, dan heeft het zelf geen nut om verder te discussiëren.

Als jij niet kunt zien dat het weer in Belgie verschilt van eind september tot december, van december tot eind februari en van maart tot juni valt er inderdaad niet veel meer te bespreken nee.

Als jij niet kunt zien dat het weer in Belgie verschilt van eind september tot december, van december tot eind februari en van maart tot juni valt er inderdaad niet veel meer te bespreken nee.
Idd schommeling van +5 gr naar +15 gr. Als jij daar een opwindend klimaat in ziet is dat jouw goed recht.

Idd schommeling van +5 gr naar +15 gr. Als jij daar een opwindend klimaat in ziet is dat jouw goed recht.

Die temperatuurschommelingen liggen eerder in de orde van grootte van 40° in een zeer onderscheidend jaar en in een kwakkeljaar als nu nog altijd iets boven de 30*

Dat jij dat misschien niet genoeg vindt is jouw goed recht, maar je kunt niet net doen alsof je geen verschil ziet tussen januari en juli of zo.

Als je nog iets onderscheidender wil kom je in zones in oosteuropa of noord europa (zweden, finland) terecht. Een landklimaat daar.

Zelf meen ik het zeer goed getroffen te hebben met ons klimaat daar ik ken nog altijd doorgewinterde zonnebruiners die zweren bij de verdorde kusten van Tunesie, Turkije of Spanje. Omdat ze dan oneindig kunnen zonnekloppen.
Maar hoeveel mensen willen dat tegenwoordig nog?

Die temperatuurschommelingen liggen eerder in de orde van grootte van 40° in een zeer onderscheidend jaar en in een kwakkeljaar als nu nog altijd iets boven de 30*

Dat jij dat misschien niet genoeg vindt is jouw goed recht, maar je kunt niet net doen alsof je geen verschil ziet tussen januari en juli of zo.

Als je nog iets onderscheidender wil kom je in zones in oosteuropa of noord europa (zweden, finland) terecht. Een landklimaat daar.

Zelf meen ik het zeer goed getroffen te hebben met ons klimaat daar ik ken nog altijd doorgewinterde zonnebruiners die zweren bij de verdorde kusten van Tunesie, Turkije of Spanje. Omdat ze dan oneindig kunnen zonnekloppen.
Maar hoeveel mensen willen dat tegenwoordig nog?
Nogmaals van half september tot eind april is hier de eeuwige herfst. (We gaan niet spreken van een week warmer of kouder e). En jouw goed recht om dit leuk te vinden.

Heel leuk hoor.

Maar is dat een serieus verdienmodel?

Ik zie regelmatig mensen emigreren naar Zuid Europa of Frankrijk die dan stilletjes elk jaar iets verarmen. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Minder verdienen dan hier uiteraard maar genoeg om prima ginder te kunnen leven omdat het leven er minder duur is. Is dat dan verarmen, je kan ja zeggen. Ik zou nee zeggen.

België heeft een zeer onstabiel klimaat. Je kan niet uitgaan dat de zomer mooi gaat zijn of de winter winters. Die winter vind ik nog niet zo erg, maar die zomer bah.

Wat de de rest betreft erger ik mij na een week terug te zijn uit Frankrijk al weer aan het drukke, materialistische, maar toch vaak marginale Vlaanderen. De Vlaming valt toch graag op, de ene met luide muziek op zijn moto, de andere door een mouwloos t-shirt te dragen zodat al zijn tattoos zichtbaar zijn op zijn roodgebrande armen, nog anderen hebben een wagen nodig of begeven zich in groep richting horeca waarbij het om ter luidst is, anderen hebben dan weer een hond nodig. Het valt mij ook op dat er enorm veel zwerfvuil en hondendrol op straat ligt. Echt proper kan je het hier toch niet noemen.

Terug
Bovenaan