Ergens leven <-> ergen de toerist uithangen hé.Dju, we dachten net een citytrip naar Dublin te doen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ergens leven <-> ergen de toerist uithangen hé.Dju, we dachten net een citytrip naar Dublin te doen.
Kzal het eens voorleggen aan mijn vriendinEn hangt toch ook af wat je wilt doen op uw reis. Als je wilt feesten en vrouwen versieren is dat een goeie stad ze. Maar als je culinair en cultuur wilt hebben al een heel stuk minder.

Mijn vrouw komt uit een stad, en zelfs in onze standaardgemeente wordt ze gek van hoe smal de wegen en de voetpaden ook zijn. Het verschil met een stad die ooit gepland aangelegd is en onze steden en gemeenten die "organisch" gegroeid zijn zeker. Als ik daarmee door Brussel rij, waar je dan op een smalle weg soms 3 rijstroken hebt voor wagens, en dan daarbij fietsers en een tram, is het beter dat ze haar ogen sluit.Klinkt herkenbaar. Dat heb ik ook als ik terug in België ben, zeker Vlaanderen. Je hebt bijna nooit dat gevoel van ruimte
Doen.Dju, we dachten net een citytrip naar Dublin te doen.

Ook al geweest, daar waren dorpen waar ze nog geen stromend water of degelijke electriciteit hadden, en nog met paard en kar reden (i kid you not), dus erg ideaal lijkt me dat nu ook weer niet als moderne westerling, tenzij je een kluizenaar of holbewoners leven wil leiden12 jaar geleden deden we een trekking in West-Roemenië (Transsylvanië) en daar heb je ook dat gevoel van terug te gaan in de tijd. Al moet je natuurlijk oppassen met het romantiseren van het leven in dergelijke gebieden op basis van kortstondig verblijf...
Drumcondra is ondertussen goedkoper geworden, maar dat is omdat er daar geregeld geschoten wordt... Bijna alles boven D1-2 is tegenwoordig te vermijden, niet meer enkel Finglas.Ik heb 2 jaar in Dublin gewoond, ook in een IT-beginnersrol. Ik kan enkel bijtreden wat er reeds gezegd is, al zijn de prijzen precies wel gigantisch gestegen. Ik woonde daar van 2011 t/m 2013 en ik deelde een appartement voor 1000 euro, maar dat was 50m2 in Drumcondra. Nooit echt gezocht naar woonsten in de buitenwijken, ik zat altijd pal in het centrum en deelde appartementen (en een tijdje zelfs een kamer) om zoveel mogelijk geld over te hebben om te gaan zuipen.
Dublin heeft niet veel. Op 1 dag heb je de mooie dingen gezien. Buiten Dublin heeft Ierland wel een hele mooie natuur, maar om daar je leven rond te bouwen, is wat overdreven. Op 2 jaar tijd heb ik het er nooit warmer als 22 graden geweten. Het regent er ook bijna elke dag.
Vanaf dat ik het beu werd om 5x per week te gaan zuipen, ben ik ook teruggekeerd uit Ierland want verder valt daar eigenlijk geen bal te doen.

Jij bent precies inderdaad al lang niet meer in België geweest![]()
Drumcondra is ondertussen goedkoper geworden, maar dat is omdat er daar geregeld geschoten wordt... Bijna alles boven D1-2 is tegenwoordig te vermijden, niet meer enkel Finglas.
En D4 bouwen ze momenteel vol appartementen van 450K nieuwprijs (1 slaapkamer)
Ik had geen IT-beginnersrol en dus een mooi loon (60K per jaar) maar wij konden het ons ook niet veroorloven om in city centre te wonen, tenzij op een klein appartement. Wij hebben dus een jaar in Wicklow gewoond in een groot huis voor €1400. Wel nog gebouwd toen er nog slangen op het eiland zaten denk ik![]()
Vreemd dat je elke dag regen gehad hebt gezien Dublin en Wicklow een microklimaat hebben zodat het daar eigenlijk nog meevalt qua regen.
2 jaar geleden nog een "hittegolf" gehad trouwens, 26 graden! Iedereen loopt dan te puffen te klagen![]()
Daarna niet meer meegemaakt. Maar ik heb een hele bleke huid, ros haar en veel sproeten. Ik verbrandde dus ook bij 20-22 graden. Mensen dachten initieel ook altijd dat ik gewoon een Ier was, tot ik men mond opendeed.Ik vraag me altijd af wie die onderzoeken doet. Noren spreken goed engels.. tuurlijk tot je buiten de studentenbuurt en/of het fancy kantoor stapt en dan is het van 'eerm...'. Zelfde met Belgen trouwens, zeer weinig mensen die engels kunnenVolgens peilingen op het internet spreken Polen over het algemeen goed Engels, maar die ervaring heb ik allesbehalve. Zelfs in banken vind je amper Engelstalige medewerkers
ik dacht net ook zo....Jij bent precies inderdaad al lang niet meer in België geweest![]()
Dan haal je juist fietspaden aan als voorbeeld, terwijl we hier in Vlaanderen, op Nederland en misschien nog wat Scandinavische landen na, toch wel uitstekende en véél fietspaden hebben. Top in de wereld. Ooit al eens op de prachtige fietsostrades gereden in Antwerpen? Dan wil ik buiten Nederlandse steden wel eens weten waar je dat tegenkomt? In veel Franse steden zelfs geen fietspad, Duitsland evenmin, laat staan de rest van de wereldIn andere landen heb je voetpaden/fietspaden die biljartvlak zijn, gegoten uit asfalt of uit grote betonplaten. Hier heb je dan zo'n klein heuvellandschap vol klinkers, waar ze na 30 jaar eens kijken of er geen zijn verdwenen, het gelijk trekken, en dan wat later openbreken om aan een leiding te werken.
ik dacht net ook zo....
quasi al die dingen die hij opnoemt is ondertussen in belgië ook al standaard.
bovendien, ik voel me triest in general zantias zijn plaats..... kom toch gewoon terug denk ik dan, maar ja als de vrouw niet meewil...

België heeft op dat vlak de laatste jaren wel degelijk een serieuze inhaal gedaan en loopt op een aantal vlakken ook voorop, al die zaken die je aanhaalt kan je hier ook. Dat was 10 jaar geleden inderdaad wel niet altijd het geval, ik keek in 2011 ook wel op toen ik iemand vlot een pint zag bestellen met zijn bankkaart in Estland"Ondertussen". Meeste van de dingen die ik opsom, heb ik ervaren sinds dag 1 hier in Polen (2013). Op dat vlak vind ik het een beetje grappig om te horen dat een West Europees land dit "ondertussen" ook al heeft. Wij waren vorig jaar in Duitsland en mijn vrouw heeft familie wonen in Duitsland, veel van de dingen die ik opsomde, heb je daar nog niet. Ik kon vorig jaar niet met mijn bankkaart in een krantenwinkeltje betalen. "Alleen cash meneer!" (op zijn Duits dan) en in een bakkerij mocht ik enkel met de kaart betalen als het voor meer dan 5 euro was. Ook dingen als bepaalde diensten online uitvoeren, is niet mogelijk in Duitsland (of alleszins in die deelstaat).
Polen loopt dus alleszins wel voor![]()