Beker van België 2021-2022

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gent terecht gewonnen ook en Kompany heeft mij nog nooit overtuigd als trainer zijnde. En altijd met zijn schoolpraatjes ook, om gek van tekomen.
Als ik jaren na elkaar blijf zeggen we gaan er geraken blabla tja, ooit zal het wel eens lukken zeker.
Een andere trainer lag al buiten.
Dan volg je het hele gebeuren toch niet, of je blijft Anderlecht beoordelen als de topclub die ze was met de budgetten die het had.

Anderlecht haalde 2 jaar geleden geen PO1 en stond zevende, twee jaar op rij moet er een halve nieuwe ploeg of meer ingepast worden, vorige zomer werd er voor slechts 6 miljoen ingekocht ( volgens Peter Verbeke in De Tribune). De beste spelers worden voor veel geld verkocht (Sambi, Doku,...) en de vervangers zijn gasten die hooguit 2 miljoen mogen kosten of gehuurde spelers, ga er maar aan staan. Je mag dat dan schoolpraatjes noemen, maar denk je echt dat je met dergelijke transferpolitiek van een vierde plek vorig jaar naar een landstitel gaat?

In alle financiele malaise is Kompany er in geslaagd om twee jaar op rij zich te plaatsen voor PO1 met bijwijlen gewoon heel goed voetbal. Vorig jaar en dit jaar sterk gepiekt om zich te plaatsen voor de PO's en dit seizoen bovendien een sterk aanvallend team op de been gebracht. Voor het eerst in jaren slaagt Kompany en Anderlecht er in om supporters trots te maken dat ze supporter zijn, zelfs met deze sportieve resultaten, omdat er eindelijk een herkenbaar Anderlecht staat. Een andere trainer lag misschien wel al buiten, maar welke andere trainer had Anderlecht zijn identiteit terug kunnen geven?
 
Dan volg je het hele gebeuren toch niet, of je blijft Anderlecht beoordelen als de topclub die ze was met de budgetten die het had.

Anderlecht haalde 2 jaar geleden geen PO1 en stond zevende, twee jaar op rij moet er een halve nieuwe ploeg of meer ingepast worden, vorige zomer werd er voor slechts 6 miljoen ingekocht ( volgens Peter Verbeke in De Tribune). De beste spelers worden voor veel geld verkocht (Sambi, Doku,...) en de vervangers zijn gasten die hooguit 2 miljoen mogen kosten of gehuurde spelers, ga er maar aan staan. Je mag dat dan schoolpraatjes noemen, maar denk je echt dat je met dergelijke transferpolitiek van een vierde plek vorig jaar naar een landstitel gaat?

In alle financiele malaise is Kompany er in geslaagd om twee jaar op rij zich te plaatsen voor PO1 met bijwijlen gewoon heel goed voetbal. Vorig jaar en dit jaar sterk gepiekt om zich te plaatsen voor de PO's en dit seizoen bovendien een sterk aanvallend team op de been gebracht. Voor het eerst in jaren slaagt Kompany en Anderlecht er in om supporters trots te maken dat ze supporter zijn, zelfs met deze sportieve resultaten, omdat er eindelijk een herkenbaar Anderlecht staat. Een andere trainer lag misschien wel al buiten, maar welke andere trainer had Anderlecht zijn identiteit terug kunnen geven?
Amen.
 
Dan volg je het hele gebeuren toch niet, of je blijft Anderlecht beoordelen als de topclub die ze was met de budgetten die het had.

Anderlecht haalde 2 jaar geleden geen PO1 en stond zevende, twee jaar op rij moet er een halve nieuwe ploeg of meer ingepast worden, vorige zomer werd er voor slechts 6 miljoen ingekocht ( volgens Peter Verbeke in De Tribune). De beste spelers worden voor veel geld verkocht (Sambi, Doku,...) en de vervangers zijn gasten die hooguit 2 miljoen mogen kosten of gehuurde spelers, ga er maar aan staan. Je mag dat dan schoolpraatjes noemen, maar denk je echt dat je met dergelijke transferpolitiek van een vierde plek vorig jaar naar een landstitel gaat?

In alle financiele malaise is Kompany er in geslaagd om twee jaar op rij zich te plaatsen voor PO1 met bijwijlen gewoon heel goed voetbal. Vorig jaar en dit jaar sterk gepiekt om zich te plaatsen voor de PO's en dit seizoen bovendien een sterk aanvallend team op de been gebracht. Voor het eerst in jaren slaagt Kompany en Anderlecht er in om supporters trots te maken dat ze supporter zijn, zelfs met deze sportieve resultaten, omdat er eindelijk een herkenbaar Anderlecht staat. Een andere trainer lag misschien wel al buiten, maar welke andere trainer had Anderlecht zijn identiteit terug kunnen geven?
Hebt gij alle matchen gezien ?
Want wat ik met moment heb gezien deed pijn aan de ogen en is totaal Anderlecht onwaardig geweest

Er zijn zeker knappe acties en doelpunten geweest, en zeer goede matchen eveneens
Maar ook matchen dat ik van uit mijn zetel kon zien waar het misliep zonder dat hij het zag of ingreep.
 
Hebt gij alle matchen gezien ?
Want wat ik met moment heb gezien deed pijn aan de ogen en is totaal Anderlecht onwaardig geweest

Er zijn zeker knappe acties en doelpunten geweest, en zeer goede matchen eveneens
Maar ook matchen dat ik van uit mijn zetel kon zien waar het misliep zonder dat hij het zag of ingreep.
Zeer zeker, dat ontken ik toch nergens?

Wat je (terecht) aanhaalt doet niets af van wat je in het vet hebt aangeduid.
 
Ja Parking C is een ramp. Ik was nu met een bus meegereden die vrij ver van het atomium stond geparkeerd. Was toch wel bijna 2 km stappen tot het stadion. Voordeel was hier wel dat je onmiddellijk kon vertrekken toen iedereen er was en meteen in Laken de autostrade op kon.
gewoon met de trein naar Brussel Zuid, dan metro 6 tot op 200m van de ingang die ik moest hebben.
op de metro Buffalo's en RSCA-supporters door elkaar, leutige sfeer (#nosarcasm)

met de auto naar Brussel deed ik al niet meer toen ik nog in de rand woonde.
 
Ja Parking C is een ramp. Ik was nu met een bus meegereden die vrij ver van het atomium stond geparkeerd. Was toch wel bijna 2 km stappen tot het stadion. Voordeel was hier wel dat je onmiddellijk kon vertrekken toen iedereen er was en meteen in Laken de autostrade op kon.
2 kilometer stappen vind ik nog niet zo ver en zelfs leuk voor de sfeer. Ik ben ooit eens met Genk naar Liverpool gaan kijken. Toen moesten we ook gemakkelijk 5 kilometer wandelen. Wel leuke sfeer toen.

Dat stadion is gewoon een schande, maar dat zijn meerdere stadions in België. In ieder Oost-Europees land ziet ge fatsoenlijke stadions als de nationale ploeg speelt, maar in hartje Europa kan het niet.

In onze eerste klasse kan het ook beter. Dat hoeven niet allemaal stadions zoals in Nederland te zijn. KV Mechelen heeft ondertussen ook een leuk stadion en Zulte-Waregem heeft zelfs een heel aangename accommodatie.
 
2 kilometer stappen vind ik nog niet zo ver en zelfs leuk voor de sfeer. Ik ben ooit eens met Genk naar Liverpool gaan kijken. Toen moesten we ook gemakkelijk 5 kilometer wandelen. Wel leuke sfeer toen.

Dat stadion is gewoon een schande, maar dat zijn meerdere stadions in België. In ieder Oost-Europees land ziet ge fatsoenlijke stadions als de nationale ploeg speelt, maar in hartje Europa kan het niet.

In onze eerste klasse kan het ook beter. Dat hoeven niet allemaal stadions zoals in Nederland te zijn. KV Mechelen heeft ondertussen ook een leuk stadion en Zulte-Waregem heeft zelfs een heel aangename accommodatie.
Idd, eens in Boekarest gaan kijken naar Steaua en dat stadion was toch echt top. Ongelofelijk dat het in Roemenië wel kan en hier niet. Uiteraard zullen daar in het algemeen de stadions een pak meer waardeloos zijn dan hier, maar zo'n stadion hebben we hier in ieder geval niet.
 
2 kilometer stappen vind ik nog niet zo ver en zelfs leuk voor de sfeer. Ik ben ooit eens met Genk naar Liverpool gaan kijken. Toen moesten we ook gemakkelijk 5 kilometer wandelen. Wel leuke sfeer toen.

Dat stadion is gewoon een schande, maar dat zijn meerdere stadions in België. In ieder Oost-Europees land ziet ge fatsoenlijke stadions als de nationale ploeg speelt, maar in hartje Europa kan het niet.

In onze eerste klasse kan het ook beter. Dat hoeven niet allemaal stadions zoals in Nederland te zijn. KV Mechelen heeft ondertussen ook een leuk stadion en Zulte-Waregem heeft zelfs een heel aangename accommodatie.
Ik kan daar zelf ook tegen maar wij hadden in onze bus een paar mensen zitten met mensen die een paar lichte beperkingen hebben en dan is dat wel stuk wandelen. Zij waren na de match ook pas zeer laat terug aan de bus. Naar organisatie toe moet dat gewoon veel beter kunnen.
 
Hebt gij alle matchen gezien ?
Want wat ik met moment heb gezien deed pijn aan de ogen en is totaal Anderlecht onwaardig geweest

Er zijn zeker knappe acties en doelpunten geweest, en zeer goede matchen eveneens
Maar ook matchen dat ik van uit mijn zetel kon zien waar het misliep zonder dat hij het zag of ingreep.

Zelf alle matchen gezien, behalve op Union. Thuis tegen een sterk Cercle was heel slecht. Op STVV, thuis tegen KVK, OHL en op KVK ook. In de beker was het op Seraing ook niet goed, en op Vitesse was ook heel zwak.

Verder vond ik iedere match degelijk tot goed. Die term "Aderlecht onwaardig" begint ook zo een holle slogan te worden. Je kan niet blijven teren op onze geschiedenis. Toch niet qua resultaten. Uiteraard hebben we een huisstijl (Die we trouwens al eventjes niet meer zagen in het Astridpark) , waar we net dit seizoen terug vlagen van zien. Maar zoals Bonlver goed zei, je kan toch de financiële situatie gaan ontkennen. Dat wreekt zich op de kwaliteit van je kern.

We moeten het hebben van buitenkansjes, zoals een Gomez en Ashimeru. Een Cullen koste ook heel weinig, heeft zeker zijn nut, maar ook serieuze beperkingen in money time. En Hoedt, Refaelov, Olsson en Raman zijn imo niet de absolute sterkhouders die de ploeg erdoor gaan trekken in de moeilijke momenten. Onze 4 huurlingen dit seizoen waren wel een meerwaarde. Zirkzee is een ongelofelijk goeie voetballer, maar blijft een 20 jarige speler die nog stappen moet zetten. Kouamé vind ik echt een voltreffer. Zeer nuttige speler. Mist alleen wat een killer instinct. Magallan was ik absoluut geen fan van, door zijn Ajax verleden en stuntelig begin. Maar heeft Kompany toch goed kunnen inschatten, dat deze een meerwaarde was tov Harwood-Bellis. Zijn overgave achterin is echt een meerwaarde voor de ploeg. Harwood - Bellis was een goeie gok, was er ook wel fan van, maar de verdediging kreeg pas zijn stabiliteit als hij eruit ging.

Deze zomer wordt het dus zaak om een upgrade te vinden voor een Cullen en Refaelov. Murillo en Gomez zie ik ook vertrekken. Maar zal je wel wat centen voor krijgen. En Koumé mag men van mij gerust nog een jaartje huren. Kopen zal nog steeds geen spek voor onze bek zijn vrees ik.

Daarom dat het verlies maandag extra zuur was. Met de zekerheid van Europa League, was er duidelijkheid. Nu is het eerst afwachten wat de playoffs brengen. En dan eventueel wat de voorrondes brengen volgend seizoen. Want we zijn blijkbaar geen reekshoofd meer. Al was Vitesse vorig seizoen ook niet echt een cadeau in de loting.

Maar goed, 2 seizoenen geleden werden we 7 de. Was er maar weinig om op verder te bouwen, en stonden we niet ver van het faillissement.
ALs je ziet waar we 2 jaar later staan, kunnen we alleen maar hoopvol zijn naar de toekomst. Deze zomer wel een heel grote test voor Peter Verbeke en zijn team.
 
Ik vind dat ze goed werken bij rsca, die schulden berg wegwerken en ondertussen willen de fans dat je mee doet voor de titel.
Jullie zitten po1 verdiend en daar kan alles nogik denk het nu niet maar rsca kan zomaar kampioen worden.
Eerste match dit weekend is al super belangrijk
 
Ik vind dat ze goed werken bij rsca, die schulden berg wegwerken en ondertussen willen de fans dat je mee doet voor de titel.
Jullie zitten po1 verdiend en daar kan alles nogik denk het nu niet maar rsca kan zomaar kampioen worden.
Eerste match dit weekend is al super belangrijk
Denk dat we het bekerverlies niet mogen onderschatten. Zal er toch ferm op ingehakt hebben. Eruit gaan in de penalties is mentaal een stevige klap. Ook fysiek lijkt de kern toch wat geïncasseerd te hebben de laatste weken. Zie ons niet winnen tegen Union persoonlijk. Vol voor die 3de plaats gaan is nu de boodschap. Kloof met Union al te groot als je zondag zou verliezen, en Brugge kwalitatief de beste ploeg in de playoffs.
 
Denk dat we het bekerverlies niet mogen onderschatten. Zal er toch ferm op ingehakt hebben. Eruit gaan in de penalties is mentaal een stevige klap. Ook fysiek lijkt de kern toch wat geïncasseerd te hebben de laatste weken. Zie ons niet winnen tegen Union persoonlijk. Vol voor die 3de plaats gaan is nu de boodschap. Kloof met Union al te groot als je zondag zou verliezen, en Brugge kwalitatief de beste ploeg in de playoffs.

Tegen KVK trok het ook al op niks. Ashimeru wordt serieus gemist. Hopelijk winnen we stoemelings tegen Union, dan kunnen we terug helemaal gelanceerd zijn en is veel mogelijk. Anders wordt het harken om Antwerp voor te blijven.

Nu Club zal die titel wel pakken. Serieus op dreef.
 
Voor de titel moet je toch nog niet gaan als Anderlecht? Dat is nog minstens een jaar te vroeg imo.

In elk geval werkt het hele systeem om terug schuldenvrij te raken perfect. En Kompany is daar wel echt de sleutel voor. Hij mag dan misschien niet de beste trainer zijn die Anderlecht zou kunnen krijgen/nodig heeft nu maar hij is wel de juiste man op de juiste plaats. Het is quasi heiligschennis om er iets slecht over te zeggen, terwijl eender welke andere trainer al lang buiten had gelegen met deze resultaten/tactische tekortkomingen. Maw, de perfecte persoon om als trainer te gebruiken tot heel die schuldenberg is weg gewerkt want zolang Vince aan het roer staat blijven de supporters het hele verhaal van een te zwakke kern omwille vh financiële perfect slikken. En hij kan elk jaar bijleren zodat ze binnen een jaar of 2 misschien echt wel de combo van deftige ploeg + deftige trainer te pakken hebben in het Astridpark. Tzou ze zelfs gegund zijn!
 
Ik vind Anderlecht toch nog niet herkenbaar voor de dag komen. Ze blijven bovendrijven vanboven omdat ze toch nog enkele beslissende spelers hebben en ook omdat de rest veel laat liggen. Ze hebben imo wel een kern waarvan je top 4 verwacht momenteel.

Er zit echter geen speler waardoor je een identiteit in de ploeg ziet verschijnen. Zo een Hans Vanaken kan je veel over zeggen, maar hij brengt wel een bepaalde mentaliteit, consistentie en kwaliteit élke wedstrijd. Maar er zit wel iets in daar bij Anderlecht, ik heb het gevoel dat één speler daar de boel in de fik kan krijgen. En liefst is het een rots in de verdediging ook, of een rasechte stofzuiger op het middenveld. Iemand die de verdedigende onzekerheid wegwerkt én vuur op het veld brengt. Maar die speler vinden is natuurlijk gigantisch moeilijk.

Ze hebben kans om volgend jaar de touwtjes weer een beetje in handen te nemen aangezien Brugge mogelijks in een overgang zal terecht komen. De andere ploegen gaan ook wat sterkhouders verliezen. Er zijn kansen.
 
Ik vind Anderlecht toch nog niet herkenbaar voor de dag komen. Ze blijven bovendrijven vanboven omdat ze toch nog enkele beslissende spelers hebben en ook omdat de rest veel laat liggen. Ze hebben imo wel een kern waarvan je top 4 verwacht momenteel.

Er zit echter geen speler waardoor je een identiteit in de ploeg ziet verschijnen. Zo een Hans Vanaken kan je veel over zeggen, maar hij brengt wel een bepaalde mentaliteit, consistentie en kwaliteit élke wedstrijd. Maar er zit wel iets in daar bij Anderlecht, ik heb het gevoel dat één speler daar de boel in de fik kan krijgen. En liefst is het een rots in de verdediging ook, of een rasechte stofzuiger op het middenveld. Iemand die de verdedigende onzekerheid wegwerkt én vuur op het veld brengt. Maar die speler vinden is natuurlijk gigantisch moeilijk.

Ze hebben kans om volgend jaar de touwtjes weer een beetje in handen te nemen aangezien Brugge mogelijks in een overgang zal terecht komen. De andere ploegen gaan ook wat sterkhouders verliezen. Er zijn kansen.

Helpt natuurlijk niet dat onze rots in de branding in de verdediging, Delcroix, bijna een gans seizoen geblesseerd is geweest. Een upgrade voor Cullen en Refaelov, en ik denk idd dat we grote stappen kunnen zetten. Samen met een speler die vooraan de kansen makkelijker afwerkt. Al zie ik bij ons ook wel wat spelers vertrekken.
 
Ik vind Anderlecht toch nog niet herkenbaar voor de dag komen. Ze blijven bovendrijven vanboven omdat ze toch nog enkele beslissende spelers hebben en ook omdat de rest veel laat liggen. Ze hebben imo wel een kern waarvan je top 4 verwacht momenteel.

Er zit echter geen speler waardoor je een identiteit in de ploeg ziet verschijnen. Zo een Hans Vanaken kan je veel over zeggen, maar hij brengt wel een bepaalde mentaliteit, consistentie en kwaliteit élke wedstrijd. Maar er zit wel iets in daar bij Anderlecht, ik heb het gevoel dat één speler daar de boel in de fik kan krijgen. En liefst is het een rots in de verdediging ook, of een rasechte stofzuiger op het middenveld. Iemand die de verdedigende onzekerheid wegwerkt én vuur op het veld brengt. Maar die speler vinden is natuurlijk gigantisch moeilijk.

Ze hebben kans om volgend jaar de touwtjes weer een beetje in handen te nemen aangezien Brugge mogelijks in een overgang zal terecht komen. De andere ploegen gaan ook wat sterkhouders verliezen. Er zijn kansen.
De jeugd v Neerpede is onze identiteit .
Maar volgens mij veel te weinig ingebracht .
We kunnen natuurlijk speculeren maar ik zit ni binnenskamers in RSCA .
Stroeykens , Kana , Armstad , El Hadj , zelfs ne Yari , Debast , ect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan