iamhollywood
Well-known member
En misschien
Heb je al gezien hoeveel jobs de big four momenteel in de VS schrapt? Dat plan ligt hier ook op tafel, 20% minder FTE’s. Men kan hetzelfde bereiken met inzet van profielen in lageloonlanden en AI. Iedereen verwacht economisch de komende jaren een bloedbad. Ik zit momenteel opnieuw op een project dat het gaat mogelijk maken om in België binnen 4-5 jaar te eindigen met 10-15 man van de 3000, het werk verhuist naar Krakow/Manilla. Dat is de realiteit. De loonkost ligt te hoog in België, die fiscale pleisters houden het nog iets of wat tijdelijk interessant.Ik zie wel niet echt hoe deze "work hard play hard" post iets afdoet aan hoe schadelijk flexijobs zijn voor onze sociale zekerheid? Allezja, volgens mij kan je net dezelfde redenering maken voor zwartwerk. Misschien kunnen de big four hun startlonen nog iets verlagen met de boodschap dat flexijobs een goed idee zijn.
Gezien hoe mensen en ondernemingen altijd voor eigen rekening zullen rijden lijkt het me toch nogal logisch dat een overheid best geen systemen op poten zet die schadelijk zijn? Zie ook: bedrijfswagens. Op een bepaald moment geraken die zaken ingeburgerd en schaf ze dan maar af.

, met een heel discuur dat het niet juist is dat bedrijven een laag brutoloon aan juniors kunnen voorzien (opgekrikt met andere fiscale koterij als bedrijfswagens/nettovergoedingen) en dat die jongeren hun loon opkrikken met flexijobs
. Daarop was mijn reactie.