DogFacedGod
Well-known member
Ik denk dat dan de discussie beetje afgelopen als we statistieken gaan beginnen verzinnen
Success aan het loket trouwensYe gods, daar moet je toch serieus wat geduld hebben soms.
Als de Belgische schaduweconomie "55 miljard euro" jaarlijks is (1), dan is een half miljoen inwoners in België die elk 10.000 euro verdienen in het zwart daar heel ver onder het resultaat. 500.000 man * 10.000 euro = 5 miljard euro, niet 55 miljard.
Mijn "verzonnen" statistiek toont juist de omvang aan en waarom ik dat argument haat van "Je moet de grote fraudeurs aanpakken, niet de kleintjes."
(1) 2019 HLN.be, https://www.hln.be/mijn-geld/hoevee...elastingen-loopt-vadertje-staat-mis~af0d74be/
Inloggen
Inloggen
Bouw- en renovatiesector sprong eruit met 34 procent van de Belgen die zegt voor die diensten al in het zwart betaald te hebben,
Dat de Belgische politiek/overheid medeschuldig is aan zwart zwerk, akkoord.
- Je krijgt hier te weinig "service" voor de belastingen die men betaalt in België. (En ik denk dat de oplossing voor België niet is om'nog meer service' aan te bieden wat de Belgische/Vlaamse/Waalse politiek maar al te graag doet. Zie de Vlaamse energiecheques als prachtig voorbeeld van hoe het niet moet. Men zou eerder onnodige service moeten schrappen en/of proberen om dezelfde service te garanderen aan een lagere prijs. Maar die politiek wil is er niet in België. Zelfs bij de NV-A, VLD of het VB zie je dat niet eens of maximaal in woorden maar niet in daden.)
- En dan heb je sujetten als Reynders natuurlijk die heel het vertrouwen ondermijnt. Want iedere zwart werker die de komende maanden betrapt wordt, gaat over Reynders beginnen vertellen ("Je zou beter achter de dien zitten")
Ye gods, daar moet je toch serieus wat geduld hebben soms.

)