Ik heb speciaal een apart account aangemaakt (met toestemming) om hier mijn verhaal te schrijven. Waarom? Geen idee. Wat ik ermee bereik? Eventjes luchten. Op begrip zal ik echter niet kunnen rekenen, maar ik heb het heel erg moeilijk.
Situatie:
- Man, 34
- 6j getrouwd, 10j samen
- 2 kinderen, 4 en 1,5
Ik werk bij een bedrijf dat onderdeel is van een grote internationale groep. Elk jaar vindt er een conferentie plaats in een Europese grootstad die een 3-tal dagen duurt. Samen met een aantal collega’s ga ik daar naartoe om bij te leren, maar die dagen zijn gevuld met bier en vertier. Op de 3000 aanwezigen zijn er een 300 tal vrouwen gok ik. Allemaal uit de IT-sector.
2j geleden, november 2021, het mondkapjesjaar.
Mijn collega en ik maakten er een sport van om (i know

) om te denken welk gezicht er achter een bepaald mondkapje zou zitten, soms kon je nogal schrikken. Op de badges stonden namelijk de namen, en met LinkedIn had je meteen een profielfoto.
Op de tweede dag, de dag van de “party”, zie ik opeens een bloedmooie vrouw. Ze leek op Margot Robbie. Niet even knap, maar echt een waan-zinnig knappe vrouw voor iemand die van blond, slank, subtiele make-up,… houdt. Goed, verder doe ik daar niks mee natuurlijk, leuk om te weten dat er knappe vrouwen in IT zitten.
De avond valt en we gaan allemaal met de bus naar het avondfeest. Een mensenmassa in een zalige club die voor de gelegenheid dienst deed om ons te ontvangen. Perfect professioneel event, echt uitgaan. Met wat pintjes achter de kiezen begeef ik mij op de dansvloer en ik zie daar die blonde bom op haar eentje dansen. Ik raap mijn moed bijeen en ga er heen. We dansen, samen maar toch apart. Ik herinner me dat we een beetje lachen, maar echt babbelen doen we niet. Op een gegeven moment vraagt ze om nazr buiten te gaan, de party stopt binnenkort, en dan kunnen we samen op de bus. Zo gezegd zo gedaan, en ook mijn 3 collega’s zitten mee.
Op het moment dat we uitstappen had ik een keuze, mee met de collega’s de stad in om verder te drinken. Of mee met haar… naar haar…? Ik kies het laatste. Ik ben dronken, zij niet.
We wandelen en babbelen en opeens komen we aan het appartement waar ze verblijft… met haar echtgenoot. Ze hadden er een citytrip aan gekoppeld. We nemen afscheid. Kleine kus op de wang.
Ik was verliefd. Verliefd 3.0. Wat een hemels prachtig lief mens. En trouw.
Ik beslis om mijn collega’s tegemoet te gaan en vertel dat ik smoorverliefd ben. Hoongelach. We zetten het op een drinken.
Om 5u in mijn bed. Stomdronken. Collega’s hadden beslist om dag 3 niet meer bij te wonen maar uit te slapen en dan de stad te verkennen.
Ik beslis om mijn wekker te zetten om 6u30. Als ik mijn valies maak en vertrek uit het hotel (te voet) kan ik net op tijd zijn om de closing key-note te halen en misschien de schoontste vrouw van mijn leven nog eens te zien. Ik word wakker om 0715. Kut.
Halsoverkop alles bij elkaar geraapt. Ik zet het op een lopen. Ik kom aan, 0905. Iedereen, toch zeker nog een 1500 mensen, allemaal met mondkapje, zit al in de gigantische aula.
Fuck my life. Ik zie haar nooit meer terug.
Moedeloos stap ik 1 van de ingangen binnen, slenter de trappen af en zet mij op een random plek neer.
Vlak naast haar. Kans is 1 op 1500.
Niet normaal. Mijn hart gaat tekeer. Ze heeft prachtige ogen. Ze doet haar mondkapje naar beneden en zegt: wanna grab a coffee?