Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Wat is dan lang, een paar maanden/jaren/>10jaar?
Ik versta dat je niets precies wenst te zeggen om herkenbaarheid te vermijden, maar de algemene kijk op semi-open relaties is dat deze doorgaans geen gelukkig en lang leven beschoren zijn. Als dit bij jullie wel het geval is, is dat dan toch al één bewijs van het tegendeel.

Alleszins chapeau dat je hier zo open over bent.

Als ik me niet vergis, heb je hier ooit gepost dat jouw partner een avontuurtje met de buren wel zag zitten.
Met jullie regels, waarbij heel veel toegelaten is, zou me dat opvreten telkens mijn partner alleen thuis is. :tongue:
Exact aantal jaren zal ik niet vermelden maar het is echt wel al lang en serieus. De personen die wij in het wereldje tegenkomen zijn meestal ook koppels met een lange staat van dienst maar het kan ook zijn dat dit eerder is omdat we daar onbewust meer naar op zoek gaan.

Dat van die buren was ik niet... Believe me, we hebben fijne buren maar daar is 0,0 seksuele aantrekkingskracht tussen ons. En hoeft ook helemaal niet.

Verliefdheid is, in mijn ogen, de aanvankelijke fase met, wat @Mulan zo voortreffelijk omschreef, de konijnenfase: je kan niet van elkaar afblijven en kruipt continu op elkaar. Afhankelijk van je libido blijft dat natuurlijk wel, maar die verliefdheid ruimt toch wel plaats voor gewoon ... "liefde". En dat is voor heel veel mensen de cement van een relatie die tot het einde de boel blijft samenhouden: elkaar graag zien is zorg dragen voor elkaar en het leven dragelijk maken voor elkaar. Iedereen doet dat op zijn eigen manier, maar het is typisch aan de mens om de andere een zienswijze op te dringen.

Ik zeg: fuck dat en doe je eigen ding. Is dat cliché en klassiek en klef of net avantgardistisch en al rondvogelend? Et alors? Zolang het maar werkt.

Ondertussen zijn we een beetje afgedwaald van waar ik in essentie op antwoorde, want ik wil niet pushen wat mensen wel/niet moeten doen. Ver van.

Mijn reactie was op volgende quote van Sylverscyte en het gesprek dat daarvoor aan de gang was.

Ja, maar bij geen enkele van de andere zaken die jij vermeldt komen rechtstreeks hormonen in het spel die voor "verliefdheid" zorgen hé.

Dat je met rond te vogelen stabiliteit doorbreekt omdat er mss verliefdheid aan te pas komt door hormonen etcetc. Kortom, zoals ik het altijd zeg; proben met de 'lovestick' 😏.
En ik wou gewoon even meegeven dat verliefdheid wel iets is waar ge rationeel mee kunt omgaan. Dat dit niets hoeft te zijn dat stabiliteit in een relatie hypothikeert. En laat dat nu net zijn waar vele mensen zo bang van zijn. En ook de grootste angst of bedenking is van mensen hier op het forum als het over open relaties gaat.

Dat van die buren was ik niet... Believe me, we hebben fijne buren maar daar is 0,0 seksuele aantrekkingskracht tussen ons. En hoeft ook helemaal niet.
Klopt, excuses.

Had het over deze post van @famtam
Net voor de coronacrisis kregen we nieuwe overburen in onze straat. Koppel met 2 puberende kinderen. Vlot gekleed, slank, supervriendelijk en open. Moet er een klusje worden gedaan: ze helpen direct mee. Tot zover niets aan de hand.

Mijn vriendin raakte al snel dik bevriend met de overbuurvrouw. Zo dik dat de gesprekken, naar later bleek, behoorlijk diep gingen. De overbuurvrouw biechtte op regelmatig met haar man naar parenclubs te zijn geweest. Al jarenlang. Tijdens corona overgeschakeld naar nog heftigere (geheime) privéfeestjes (vaak in grote villa's) met 3 tot 12 stellen. Mijn vriendin kreeg het ene na het andere spannende verhaal te horen wat daar dan allemaal gebeurde en hoe zalig dat wel niet was.
Dusdanig dat mijn vriendin sinds de opening van de clubs er telkenmale op aandringt eens een bezoekje af te leggen. Ze is al allerlei outfits op internet aaan het bestellen (inclusief hoge botten) We zijn geen van beiden echt jaloers, dus dat is het probleem niet. Ook allebei gevaccineerd. En een gezond libido en fitte bodies.
Twijfel zit misschien eerder bij of het wel gezond is voor je relatie? Of dat het niet verslavend wordt (overburen zien we praktisch elke week op pad gaan)? Of het niet leidt tot recreatief drugsgebruik ?

Jullie mening? Ervaring zelfs? Of gewoon tips?

Verliefdheid is gewoon een tool van ons monkey brein om onze nakomelingen met een veel te lange infantiele fase succesvol groot te brengen tot ze zelf infantiele organismes op deze wereld kunnen werpen.

Ik ben gelukkig niet verliefd op mijn vriendin en andersom ook niet. Ik ben blij dat onze relatie een andere fundering heeft dan verliefdheid.
Dat je met rond te vogelen stabiliteit doorbreekt omdat er mss verliefdheid aan te pas komt door hormonen etcetc. Kortom, zoals ik het altijd zeg; proben met de 'lovestick' 😏.
En ik wou gewoon even meegeven dat verliefdheid wel iets is waar ge rationeel mee kunt omgaan. Dat dit niets hoeft te zijn dat stabiliteit in een relatie hypothikeert. En laat dat nu net zijn waar vele mensen zo bang van zijn. En ook de grootste angst of bedenking is van mensen hier op het forum als het over open relaties gaat.
Mijn opmerking daarbij zou gewoon zijn dat geen enkele mens een rationeel wezen is. Verliefdheid, drang naar seks, ... al die zaken hebben een niet-rationeel, hormonaal aspect.

Uiteraard zijn we in staat om daar mee om te gaan en dat te negeren. Maar goed de praktijk wijst ook uit dat we daar infeite bitter slecht in zijn hé, hoeveel mannen (of vrouwen) worden niet gek gemaakt door een jong ding tijdens hun midlifecrisis, of zetten een stabiel leven op het spel voor "de crush van de week", hoeveel beslissingen worden niet-rationeel gemaakt uiteindelijk.

Dusja, ik denk dat gemiddeld gezien het dan ook extra risico's met zich meebrengt wanneer je dan ook gewoon seks gaat hebben met anderen, waardoor automatisch al een hormonale respons wordt opgewekt. Het is gewoon een extra factor, waar je misschien rationeel mee kan omgaan, of misschien jezelf voorliegt dat je rationeel ermee omgaat, terwijl heel je omgeving zich afvraagt waarom je nu ook weer je lul volgt :unsure:

Mijn opmerking daarbij zou gewoon zijn dat geen enkele mens een rationeel wezen is. Verliefdheid, drang naar seks, ... al die zaken hebben een niet-rationeel, hormonaal aspect.

Uiteraard zijn we in staat om daar mee om te gaan en dat te negeren. Maar goed de praktijk wijst ook uit dat we daar infeite bitter slecht in zijn hé, hoeveel mannen (of vrouwen) worden niet gek gemaakt door een jong ding tijdens hun midlifecrisis, of zetten een stabiel leven op het spel voor "de crush van de week", hoeveel beslissingen worden niet-rationeel gemaakt uiteindelijk.

Dusja, ik denk dat gemiddeld gezien het dan ook extra risico's met zich meebrengt wanneer je dan ook gewoon seks gaat hebben met anderen, waardoor automatisch al een hormonale respons wordt opgewekt. Het is gewoon een extra factor, waar je misschien rationeel mee kan omgaan, of misschien jezelf voorliegt dat je rationeel ermee omgaat, terwijl heel je omgeving zich afvraagt waarom je nu ook weer je lul volgt :unsure:

Zoals den bakker in Muizen dat op een gegeven moment met al het geld uit zijn kassa een moto is gaan kopen en met zijn minderjarige jobstudente naar Spanje ging rijden om een nieuw leven te beginnen :unsure:

Hij is toch tot iets voorbij Parijs geraakt!

Gaan we in deze discussie niet een beetje voorbij aan het feit dat mensen sowieso verliefd kunnen worden op iemand anders?
Dat gebeurt m.i. ook vaak genoeg, heck, ik had onlangs een crush op iemand waar ik niks mee gedaan heb, laat staan iets in een 'bepaalde seksuele setting'.
Daar worden we toch allemaal aan blootgesteld?

En net daar is het als iemand met 'enige ervaring' in dit soort zaken makkelijker, omdat je weet dat een crush 'maar een crush is'. Anderen gaan misschien sneller zeggen 'oh jee, dit gevoel heb ik de laatste 10j niet meer gehad bij mijn partner, tijd om er de stekker uit te trekken!'.
Het is, net zoals elke relationele weg, eentje vol met mijnen, maar je ziet ze net iets beter liggen imho.

Dat is inderdaad een bedenking die velen maken. Er zijn echter heel wat zaken die de stabiliteit kunnen ondermijnen: teveel uitgaan, drankgebruik, gamen, disproportionaliteit in het huishouden, financieel gedrag,... Enfin, een hoop zaken die ervoor kunnen zorgen dat iemand zich niet langer goed voelt in een relatie. Alles hangt af van de afspraken, oog hebben voor het welzijn van mekaar en het engagement dat genomen wordt.
Ja, maar bij geen enkele van de andere zaken die jij vermeldt komen rechtstreeks hormonen in het spel die voor "verliefdheid" zorgen hé.
Wel andere hormonen die mensen ook verleiden tot verlies van controle in ruil voor een bepaalde, prettige gemoedstoestand en in het ergste geval uitmonden in sex-, drank-, game- en gokverslaving, etc ...

Maar daarom dat we met onze partner ook voor al die andere zaken regels en grenzen opstellen.
Eerder dan dat het bestaan van al die verleidingen de boel relativeert tot 'die ene verleiding extra zal onze relatie dus nu ook wel niet ondermijnen'.

Je hebt daar ook nog gradaties in hé. Ik als sekswerker word - gelukkig - niet verliefd op elke klant 😂 En als ik met mijn vriend naar de parenclub ga en we laten ons daar eens gaan, word ik ook niet verliefd op rando #7 hoor. Zo werkt dat toch niet. En ja, ik kan best goeie seks hebben met een klant en die een toffe vinden, maar 't is niet dat er automatisch gevoelens getriggerd worden omdat er seks is.

Daarvoor moet je heel wat meer tijd met elkaar spenderen (en elkaar beter leren kennen), en dan ga je meer richting een friends with benefits situatie, of polyamorie. Ik denk dat veel mensen die het ok vinden dat hun partner eens seks heeft met een ander, het al lastiger zouden vinden als het telkens dezelfde persoon is, bijvoorbeeld, of het iets structureels wordt.

Je hebt daar ook nog gradaties in hé. Ik als sekswerker word - gelukkig - niet verliefd op elke klant 😂 En als ik met mijn vriend naar de parenclub ga en we laten ons daar eens gaan, word ik ook niet verliefd op rando #7 hoor. Zo werkt dat toch niet. En ja, ik kan best goeie seks hebben met een klant en die een toffe vinden, maar 't is niet dat er automatisch gevoelens getriggerd worden omdat er seks is.

Daarvoor moet je heel wat meer tijd met elkaar spenderen (en elkaar beter leren kennen), en dan ga je meer richting een friends with benefits situatie, of polyamorie. Ik denk dat veel mensen die het ok vinden dat hun partner eens seks heeft met een ander, het al lastiger zouden vinden als het telkens dezelfde persoon is, bijvoorbeeld, of het iets structureels wordt.
Ja dat kan ik wel volgen natuurlijk. Maar zoals je zelf zegt is een parenclub of een professionele relatie wel kortstondiger en vaak eenmaliger. Ik doel dan ook meer op je tweede paragraaf, waar iemand uit een soort "emotioneel monogame" relatie wel met anderen seks heeft en dit geregeld met eenzelfde persoon is.

Ja dat kan ik wel volgen natuurlijk. Maar zoals je zelf zegt is een parenclub of een professionele relatie wel kortstondiger en vaak eenmaliger. Ik doel dan ook meer op je tweede paragraaf, waar iemand uit een soort "emotioneel monogame" relatie wel met anderen seks heeft en dit geregeld met eenzelfde persoon is.
Ik denk dat dat weinig voorkomt, eigenlijk 🤔

Ik denk, langs de andere kant, dat uw kijk/manier om om te gaan met seks niet per se representatief is voor de meeste mensen. Gij hebt veel rondgezworven en over de jaren heen geleerd om seks te zien als iets dat gewoon puur voor de fun kan zijn, dat er niet per se veel gewicht aan gehangen moet worden maar voor random Barry die op zijn 17e samen is geraakt met zijn vrouw en voor de rest 12 jaar later voor de eerste keer seks heeft met Jeanine van HR na een zatte teambuilding zal het waarschijnlijk wel een pak moeilijker zijn om die ervaring te gaan rationaliseren zegmaar.

Ik denk, langs de andere kant, dat uw kijk/manier om om te gaan met seks niet per se representatief is voor de meeste mensen. Gij hebt veel rondgezworven en over de jaren heen geleerd om seks te zien als iets dat gewoon puur voor de fun kan zijn, dat er niet per se veel gewicht aan gehangen moet worden maar voor random Barry die op zijn 17e samen is geraakt met zijn vrouw en voor de rest 12 jaar later voor de eerste keer seks heeft met Jeanine van HR na een zatte teambuilding zal het waarschijnlijk wel een pak moeilijker zijn om die ervaring te gaan rationaliseren zegmaar.
Ja tuurlijk, dat besef ik ook idd. Maar ik wou maar zeggen, dat is niet dat er bij één enkele keer seks automatisch gigantische verliefd getriggerd wordt als onweerlegbaar feit of zo. Het is geen natuurwet 😁

Hier ook een gezellige situatie.. ik weet en heb bewijzen (foto’s op zijn facebook) dat de moeder van mijn petekindje (close vriendin) vreemd gaat. Ze is een week op vakantie geweest zogezegd met een collega. Mijn vriend en ik zijn voor haar reis er nog een avondje iets gaan drinken en dan vertelde ze uitdrukkelijk in bijzijn van haar man over haar reisplannen met een collega. Ik voelde toen al dat er iets niet klopte en had wel al een vermoeden met wie ze wel zou gaan. Haar man heeft zich een volle week in bochten gewrongen qua combinatie werk-zorg voor de kinderen. Toppunt is dat tijdens haar reis heel het gezin getroffen geweest is door een zeer besmettelijke schimmel via jeugdbewegingkamp van 1 van de kinderen. Die man moest lopen naar de huisarts, kinderen niet meer welkom op speelplein/crèche, al hun huisdieren naar de dierenarts en hulp van zijn ouders/zijn zus met besmettelijke kinderen. Wij kunnen voor elk klein prul rekenen op haar man. Is doodbrave mens. Vorig jaar hebben wij tijdens de overstromingen gevochten om het water buiten te houden, die man stond hier onmiddellijk in zijn laarzen om in de gietende regen te helpen graven en water wegpompen. Tijdens ons verlof was hij als eerste om aan te bieden onze huisdieren en planten te komen verzorgen. Zit echt met wrang gevoel in mijn maag. Ik wil mij daar liefst vanal niet mee moeien maar daar vind ik geen rust in. Hem rechtstreeks aanspreken vind ik ne gevaarlijke. Haar confronteren? Ja, maar ik kan hare kop op dit moment eerlijk gezegd niet zien, ben zo diep teleurgesteld in haar en anderzijds, wat als ze zegt ‘so what, laat mij doen en moei u niet’. Die kans schat ik echter het hoogst in, ik heb een vermoeden dat haar zus hier eerder op gestoten is. Die liep er de deur plat en wil plots niets meer met haar te maken hebben. Vermoedelijk is die er eerder op uitgekomen dat haar wekelijkse bezoekjes aan de fitness in realiteit iets anders zijn. Twijfel dan ook om bij haar te polsen wat zij weet.
Maar eerst en vooral even uit hun buurt blijven dat mijn huisdieren geen schimmels oplopen, dat geeft mij wat tijd :/…

Ik ben dan eerder van het principe: "behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden".

Ik zou het liever vandaag weten van persoon x dan over een half jaar erop uit komen en dan moeten horen dat x,y en z er al langer weet van hadden maar het verzwegen "omdat ze zich niet wilden moeien".
Dan zou ik niet alleen mijn partner maar ook mijn vrienden als onbetrouwbaar zien....

Misschien hebben ze financiële problemen en levert zij bepaalde diensten na haar uren waar hij mee akkoord is.

Terug
Bovenaan