Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
De moment dat hier iemand van de contra groep eens enkele weken alleen op hotel zal zitten, wat gedronken zal hebben en de kans ziet liggen, zal de mening misschien herzien worden. Ook al zeg je nu van achter je toetsenbord stellig van niet.
Dat is meteen een goed voorbeeld van 'gedrag goedpraten'. Het typische 'wacht maar tot je ook eens in die situatie zit...'.

Mooi voorbeeld :wink:

"Wat niet weet, niet deert" is volgens mij net een essentiële schending van vertrouwen. Want vertrouwen is net gebaseerd op het feit dat je ervan uit gaat, dat je partner geen dingen doet die je niet mag weten. Het is niet omdat het oppervlakkig niet zichtbaar is, omdat de ander het niet weet, dat dat niet raakt aan de fundamenten van uw relatie.

Uiteraard is dat een andere zaak als je daar afspraken over hebt, nl. dat je een open relatie hebt, maar van elkaar niet wil weten wanneer en met wie ze die openheid beleven. Maar in dat geval is er ook geen sprake van bedrog of overspel, want de essentie van de afspraak, dat je al eens op een ander gaat vogelen, is voor beide duidelijk en ok.

Dat iets vaak gebeurt, maakt het mijns inziens ook niet moreel minder verwerpelijk. Er zijn heel veel zaken die dagelijks gebeuren en die ik toch niet ok vind. Er wordt dagelijks ingebroken; er wordt dagelijks dronken gereden; er wordt dagelijks vluchtmisdrijf gepleegd er worden zelfs dagelijks mensen vermoord.
Ja en nee.

Ik ben er geen voorstander van en geef je wel gelijk, maar als de andere partner het echt niet weet, dan is zijn/haar vertrouwen ook niet geschonden. Al klinkt dit heel dubbel.

Dat is meteen een goed voorbeeld van 'gedrag goedpraten'. Het typische 'wacht maar tot je ook eens in die situatie zit...'.

Mooi voorbeeld :wink:
Dat is wat ik zeg inderdaad, iedereen praat zijn gedrag (in beide richtingen) goed. Ikzelf heb nog nooit overspel gepleegd en vind dat goed van mezelf maar moest ik het toch ooit eens voorhebben zal ik mijzelf waarschijnlijk ook proberen wijsmaken dat dat allemaal niet zo erg is. Ook al denk ik nu ook wel dat dat nooit zal gebeuren en heb ik nog nooit getwijfeld om het te doen.

Ik ben er geen voorstander van en geef je wel gelijk, maar als de andere partner het echt niet weet, dan is zijn/haar vertrouwen ook niet geschonden. Al klinkt dit heel dubbel.
Je bent het vertrouwen niet waard geweest, dus natuurlijk heb je dat geschonden.

Pro tip : Als je vreemd gaat doet dat met een bv zodat je daar fier mee kan uitpakken .

Schat , schat!! Ik heb Camille Dhont haar amandelen gepolijst daarstraks!

Dat gelooft toch niemand. :unsure:

Nu even serieus, als ik al zou vreemd gaan zou het slechts met 1 persoon zijn.
Een kamp vriendin waar ik een pure magie moment mee ervaarde maar waar de kus er net niet van kwam...ook later haar nooit meer gezien of gehoord..moment dat vaak nog boven komt... nooit gehad met andere vriendinnen/ vrouwen.

Al het bovenstaande is wat tegenstrijdig met onderstaande hé...

Vervang trouwens 'overspel' door 'diefstal' in jouw betoog, en er verandert toch helemaal niets?

Nu, voor mij allemaal ok, maar verstop je aub niet achter "het wordt veel gedaan, ergo het is allemaal niet erg en niemand moet mij dus moreel veroordelen".
Dit is gewoon onzin. Bij diefstal heeft het slachtoffer schade ondervonden (en zal hij die ook ontdekken). Zolang de partner van @saartje niet weet van haar escapades, ondervindt hij daar eigenlijk geen schade van .
Keur ik het gedrag van @saartje goed : niet echt, maar ik heb niet de pretentie om te oordelen over haar. En al zeker niet met vergelijkingen die kant noch wal raken.

Dat heeft niks met pretentie te maken lol
Ben blij dat het mijn vriendin niet is, er zijn mensen dat voor bedrog door een geliefde zelfmoord plegen.
Ik geloof daar ook niks van dat die mens dat niet erg vind, ken jij een man dat het niet erg vind dat zijn vrouw/vriendin gepaald word door een ander?Ik niet hoor.

ken jij een man dat het niet erg vind dat zijn vrouw/vriendin gepaald word door een ander?Ik niet hoor.

Dat heeft niks met pretentie te maken lol
Toch wel. Wat heb jij je te moeien en te oordelen over de relatie tussen Saartje en haar man? Helemaal niet.
Een dag geleden wenste je haar zelf de dood toe.
Ben blij dat het mijn vriendin niet is, er zijn mensen dat voor bedrog door een geliefde zelfmoord plegen.
En die zouden dat waarschijnlijk ook doen indien @saartje van haar partner zou scheiden omdat de relatie niet meer werkt? Is ze dan veroordeeld om de rest van haar leven bij een partner te blijven?
Ik geloof daar ook niks van dat die mens dat niet erg vind, ken jij een man dat het niet erg vind dat zijn vrouw/vriendin gepaald word door een ander?Ik niet hoor.
Die mens weet dat niet, dus hij kan dat niet erg vinden. Indien hij dat zou weten, zou hij er wel onder lijden. Indien dat een eenmalig slippertje betrof, lijkt verzwijgen mij echt wel een valabele optie.

Dit is gewoon onzin. Bij diefstal heeft het slachtoffer schade ondervonden (en zal hij die ook ontdekken). Zolang de partner van @saartje niet weet van haar escapades, ondervindt hij daar eigenlijk geen schade van .
Maar het gaat hier helemaal niet over schade maar over vertrouwen ...

Vertrouwen schendt/schaadt je van zodra je het verbreekt en niet pas vanaf het moment dat de ander het ontdekt.

Als ik jouw wagen beschadig, is de schade er ook al vanaf het moment dat mijn sleutelbos over jouw portier krast. Niet pas wanneer je dat 2 weken later vaststelt.

Gebeurt overspel ooit niet spontaan :thinking:
Helaas ken ik genoeg voorbeelden waar het ook met voorbedachte rade gebeurd is. Iedere stad zal bv. wel zo'n café hebben gekend staan als ontmoetingsplaats voor singles. Ik ken er met een vaste relatie en kind die daar iedere vrijdag gingen drinken tot ze daar een ander gevonden hadden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar het gaat hier helemaal niet over schade maar over vertrouwen ...
Vertrouwen schendt/schaadt je van zodra je het verbreekt en niet pas vanaf het moment dat de ander het ontdekt.
Dat maakt de vergelijking nog altijd ronduit belachelijk

Even de bal terugkaatsen - jij zegt elders dat jij niet wilt dat jouw partner met iemand anders uit eten gaat ("de kat niet bij de melk zetten"). Je hebt dus zelf sowieso geen vertrouwen in haar, hoe kan ze het dan schenden?

Als mijn vrouw 500 euro per maand steelt van mij, merk ik daar 0,0 niets nada van.
Wil dat dan zeggen dat er geen vertrouwensbreuk zou zijn als het uitkomt, of dat het ok is zolang het niet uitkomt?

En daarnaast, soa's etc.

Het ging er zelfs ooit eens over, dat ik 500 euro niet zou merken.
Dat impliceerde totaal niet dat het ethisch ok zou zijn om het dan te nemen.
Ik vind de vergelijking heel goed op gaan.
Jij wel, ik niet

Allemaal goed en wel maar heeft er eigenlijk ooit iemand bij stil gestaan dat de topicstarter dit allemaal niet meer kan meelezen al die verhalen hier? 😭

:unsure:

Gebeurt overspel ooit niet spontaan :thinking:
Yup. Vorige week nog met mijn pik binnengesukkeld bij de buurvrouw. Dag erna nog eens. Die werken hier in het straat maken het moeilijk om in mijn huis te geraken, en dat kind haar deur staat toch wel ganse dagen open zeker.

Nee ik denk echt dat het maar een erg klein % treft waar oprecht spontaan iets van de grond komt. Waar de verliefdheid of pure lust hen dus echt overvalt. Meerderheid dat vreemdgaat zal al lang uit de relatie zijn gechecked, maar zijn gewoon blijven plakken uit gemakzucht, verplichtingsgevoel(kinderen) of geen beter alternatieven op het oog.

Saar zou hier nog geloofwaardig overkomen, moest ze het niet met haar vriendinnen delen. Geheel klinkt hier als een mak doch mooi verwoord excuus van iemand dat al bedrogen is geweest en niet nog eens gekwetst wil worden. Could be wrong, maar zo klinkt het hier toch.

Allemaal goed en wel maar heeft er eigenlijk ooit iemand bij stil gestaan dat de topicstarter dit allemaal niet meer kan meelezen al die verhalen hier? 😭

:unsure:
Aye. Twas met momenten ne peut, maar toch.. Alez, geen idee wat zijn laatste infracties waren dus misschien wel terecht.

Terug
Bovenaan