Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik heb mijn partner bedrogen maar dat was in mijn ogen niet zo zwart wit.

Hoe het zover gekomen is.

3 jaar samen geweest met A.
Gedumpt geweest door A.
1 jaar achter haar gat blijven lopen met geen effect, ik was basically haar zekerheid die er altijd was maar volledig gefriendzoned.
Uiteindelijk had ik een nieuw lief B (niet officieel en duidelijk gemaakt dat ik eigenlijk A wou)
A bezocht in het buitenland(ze was daar 1jaar voor haar werk) daar was het precies terug in orde.
Ik dus blij en terug naar België.
Tegen B gezegd, sorry A komt terug. B triestig, maar ik blij dat A terug komt.
A komt terug
A doet alsof er niets gebeurd was in het buitenland.
Ik volledig heartbroken, wil niks meer met A te maken hebben.
Terug bij B, nog steeds niet echt officieel maar eigenlijk dolverliefd.
A was dat te weten gekomen en was jaloers
A wil mij ineens terug(want ik was haar zekerheid en ineens niet meer) en ik denk FML ik heb daar nu bijna 2 jaar achter gelopen en ben daar zelf voor naar het buitenland gevlogen.. Ga ik dat allemaal voor niks laten zijn?
Dus ik cave en terug bij A en ga na een maand met A samenwonen.
Ik mis B.. B mist mij
Bedrieg A met B
Wil A te verlaten voor B want dolverliefd.
Schrijf nen helen brief voor A waar instaat dat ik eigenlijk verliefd ben geworden op B en dat dat eigenlijk niet aan de orde was tot ze mijn hart had gebroken.
A leest brief per ongeluk(lag op mijn buro, goe bezig..) en is dus op de hoogte van bedrog en summoned mij bij haar moeder (oO).
Woon terug 1 week thuis, word practisch buitengeschot door mijn moeder, die wil mij duidelijk niet terug in het huis. Ik was 24 op die moment
Denk goed na en besef dat A de liefde van mijn leven is, vraag vergiffenis, leg uit dat ik verliefd was geworden op B en dat A met mijn voeten had gespeeld maar dat A wel de liefde van mijn leven is.

A begrijpt eigenlijk wel hoe het allemaal gekomen is.. En we gaan terug samenwonen

Ondertusen zijn we 12jaar later, zijn we 6 jaar heel gelukkig getrouwd en hebben we 2 kindjes.
Het heeft ons uiteindelijk als koppel wel sterk gemaakt, we hebben namelijk alles al samen meegemaakt..

Het is vergeven, niet vergeten. De eerste jaren hebben we vaak discussies gehad erover, ik had mijn menigng, zij de hare. Voor buitenstaanders mss moeilijk te begrijpen dat A terug met mij samen is maar eigenlijk was mijn hart gebroken door A en was B er voor mij te troosten. De mensen die het dichts bij ons zijn begrijpen het wel.
Has B er niet geweest dan had A mij achter haar gat laten blijven lopen. Dus B was eigenlijk nodig om mij terug bij A te brengen.. Ik ben terug bij A gegaan omdat ik daar zo lang achter gelopen heb en dacht, heb ik dat allemaal voor niks gedaan? Ik dacht het niet! Helaas was ik ondertussen verliefd op B en dat ging niet over met alle gevolgen vandien.

Dan moest ik onder druk beslissen door mijn moeder want die wou duidelijk niet dat ik terug thuis kwam wonen. Dan gekozen voor de liefde van mijn leven ipv de verliefdheid van het moment.. Heel blij dat ik toen die keuze heb gemaakt en dat A dat ook zag zitten natuurlijk..

Eind goed al goed! Eigenlijk volledig gestoord dat elke beslissing in u leven u brengt tot waar ge nu zijt. Ik ben heel gelukkig nu maar het had allemaal heel anders kunnen lopen.
Ik heb al een paar momenten gehad dat er vrouwen passeerden. Maar ik zou nooit miojn vrouw bedriegen, ik besef namelijk heel goed de gevolgen ervan en dat het, het ZEKER NIET waard is.

Bedrog kan u leven volledig omzeep helpen.. Het is het dus nooit waard.

Ik ben een uitzondering waar het deel was van mijn levensweg en goed uitgedraaid is..

Amai wat een biecht.

Vorige relatie bedrogen geweest. Ergste was dat ze het deed terwijl ik op de stiefkinderen en mijn zoontje paste. Te weten gekomen doordat ze een bericht kreeg toen ze thuis kwam met "Wat heb ik het gemist van je te kussen... het lichte op terwijl ik er net naast stond.

Meerdere malen haar kansen gegeven omdat ik haar graag zag en voor ons zoontje maar ze hield gewoon teveel van aandacht van andere mannen. Het was zo erg dat ze de contacten van die mannen veranderde in de naam van hun hond wtf. Zelfs een keer gehad dat we net klaar waren met vrijen 2u s'nachts en ze kreeg bericht. Ik vroeg haar wie het was en eerst kwam ze met smoes af maar geloofde het niet dus vroeg haar om te laten zien. En dit stond in bericht.
"ik zie u graag, ik wil een kind van jouw". Geloof me daar word je niet goed van.

Achteraf gezien had ik haar nooit zoveel kansen mogen geven ze was het totaal niet waard. Maar pas gemerkt na nieuwe relatie die 10x beter is.

Zelf nooit iemand bedrogen en zou het ook nooit doen.

Ik heb mijn partner bedrogen maar dat was in mijn ogen niet zo zwart wit.

Hoe het zover gekomen is.

3 jaar samen geweest met A.
Gedumpt geweest door A.
1 jaar achter haar gat blijven lopen met geen effect, ik was basically haar zekerheid die er altijd was maar volledig gefriendzoned.
Uiteindelijk had ik een nieuw lief B (niet officieel en duidelijk gemaakt dat ik eigenlijk A wou)
A bezocht in het buitenland(ze was daar 1jaar voor haar werk) daar was het precies terug in orde.
Ik dus blij en terug naar België.
Tegen B gezegd, sorry A komt terug. B triestig, maar ik blij dat A terug komt.
A komt terug
A doet alsof er niets gebeurd was in het buitenland.
Ik volledig heartbroken, wil niks meer met A te maken hebben.
Terug bij B, nog steeds niet echt officieel maar eigenlijk dolverliefd.
A was dat te weten gekomen en was jaloers
A wil mij ineens terug(want ik was haar zekerheid en ineens niet meer) en ik denk FML ik heb daar nu bijna 2 jaar achter gelopen en ben daar zelf voor naar het buitenland gevlogen.. Ga ik dat allemaal voor niks laten zijn?
Dus ik cave en terug bij A en ga na een maand met A samenwonen.
Ik mis B.. B mist mij
Bedrieg A met B
Wil A te verlaten voor B want dolverliefd.
Schrijf nen helen brief voor A waar instaat dat ik eigenlijk verliefd ben geworden op B en dat dat eigenlijk niet aan de orde was tot ze mijn hart had gebroken.
A leest brief per ongeluk(lag op mijn buro, goe bezig..) en is dus op de hoogte van bedrog en summoned mij bij haar moeder (oO).
Woon terug 1 week thuis, word practisch buitengeschot door mijn moeder, die wil mij duidelijk niet terug in het huis. Ik was 24 op die moment
Denk goed na en besef dat A de liefde van mijn leven is, vraag vergiffenis, leg uit dat ik verliefd was geworden op B en dat A met mijn voeten had gespeeld maar dat A wel de liefde van mijn leven is.

A begrijpt eigenlijk wel hoe het allemaal gekomen is.. En we gaan terug samenwonen

Ondertusen zijn we 12jaar later, zijn we 6 jaar heel gelukkig getrouwd en hebben we 2 kindjes.
Het heeft ons uiteindelijk als koppel wel sterk gemaakt, we hebben namelijk alles al samen meegemaakt..

Het is vergeven, niet vergeten. De eerste jaren hebben we vaak discussies gehad erover, ik had mijn menigng, zij de hare. Voor buitenstaanders mss moeilijk te begrijpen dat A terug met mij samen is maar eigenlijk was mijn hart gebroken door A en was B er voor mij te troosten. De mensen die het dichts bij ons zijn begrijpen het wel.
Has B er niet geweest dan had A mij achter haar gat laten blijven lopen. Dus B was eigenlijk nodig om mij terug bij A te brengen.. Ik ben terug bij A gegaan omdat ik daar zo lang achter gelopen heb en dacht, heb ik dat allemaal voor niks gedaan? Ik dacht het niet! Helaas was ik ondertussen verliefd op B en dat ging niet over met alle gevolgen vandien.

Dan moest ik onder druk beslissen door mijn moeder want die wou duidelijk niet dat ik terug thuis kwam wonen. Dan gekozen voor de liefde van mijn leven ipv de verliefdheid van het moment.. Heel blij dat ik toen die keuze heb gemaakt en dat A dat ook zag zitten natuurlijk..

Eind goed al goed! Eigenlijk volledig gestoord dat elke beslissing in u leven u brengt tot waar ge nu zijt. Ik ben heel gelukkig nu maar het had allemaal heel anders kunnen lopen.
Ik heb al een paar momenten gehad dat er vrouwen passeerden. Maar ik zou nooit miojn vrouw bedriegen, ik besef namelijk heel goed de gevolgen ervan en dat het, het ZEKER NIET waard is.

Bedrog kan u leven volledig omzeep helpen.. Het is het dus nooit waard.

Ik ben een uitzondering waar het deel was van mijn levensweg en goed uitgedraaid is..

Amai wat een biecht.
Wat een emotionele rollercoaster, amai! Wel gek dat je nog voor A gegaan bent nadat ze jou gedumpt had, ze je negeerde na het bezoek in het buitenland en je enkel wou toen ze jaloers was op B.

Er zullen natuurlijk nog 100 extra nuances zijn aan jouw situatie die niemand anders kan begrijpen, maar ik zag de plottwist niet komen dat je alsnog met A gelukkig samen bent.

Ik vind mensen hier vaak erg categoriek over 't feit dat ze nooit hun partner gaan bedriegen. Misschien verandert er wel eens iets in je relatie na vele jaren samen te zijn.
Ik ga niemand beoordelen die een relatie start ondanks het feit dat hij getrouwd is. Ik denk dat zoiets echt kan gebeuren. Je moet dan wel de eerlijkheid hebben een einde te maken aan je eerste relatie, en niet van twee walletjes eten.
En neen, ik heb nog geen amoureuze escapades op mijn passief staan.

Ik heb hier een ex-collega die zijn eerste vrouw heeft verlaten voor een collega. Is als een donderslag bij heldere hemel een relatie gestart (ik was erbij, 't was na een bedrijfsfeestje). Die zijn nu al meer dan 20 jaar samen. Ik heb daar geen problemen mee, ik weet ook niet wat er miszat in die eerste relatie en waarom hij een nieuwe relatie wou... Zijn ook gewoon mijn zaken niet.
Wat volgens mij wel echt niet kan, en wat ik echt bedrog vind, de man van één van de beste vriendinnen van mijn vrouw had een relatie met een andere vrouw, van voor hun huwelijk. En dat heeft die kerel dus meer dan 10 jaar doorgezet. Dat is echt bedrog. Dan snap ik niet hoe je met jezelf kan leven.

Laatst bewerkt:
Ik vind mensen hier vaak erg categoriek over 't feit dat ze nooit hun partner gaan bedriegen. Misschien verandert er wel eens iets in je relatie na vele jaren samen te zijn.
Ik ga niemand beoordelen die een relatie start ondanks het feit dat hij getrouwd is. Ik denk dat zoiets echt kan gebeuren. Je moet dan wel de eerlijkheid hebben een einde te maken aan je eerste relatie, en niet van twee walletjes eten.
En neen, ik heb nog geen amoureuze escapades op mijn passief staan.

Ik heb hier een ex-collega die zijn eerste vrouw heeft verlaten voor een collega. Is als een donderslag bij heldere hemel een relatie gestart (ik was erbij, 't was na een bedrijfsfeestje). Die zijn nu al meer dan 20 jaar samen. Ik heb daar geen problemen mee, ik weet ook niet wat er miszat in die eerste relatie en waarom hij een nieuwe relatie wou... Zijn ook gewoon mijn zaken niet.
Wat ik wel vind niet kunnen, en wat ik echt bedrog vind, de man van één van de beste vriendinnen van mijn vrouw had een relatie met een andere vrouw, van voor hun huwelijk. En dat heeft die kerel dus meer dan 10 jaar doorgezet. Dat is echt bedrog. Dan snap ik niet hoe je met jezelf kan leven.
Na zelf meegemaakt te hebben maak ik nog liever een einde aan mijn relatie alvorens haar te bedriegen omdat ik zelf weet hoe hard het aankomt. Ik zeg niet dat ik niet kan verliefd worden op iemand gewoon dat ik men vriendin niet ga bedriegen.

Laatst bewerkt:
Bedrogen door m’n vrouw, geprobeerd het een plaats te geven met hulp van relatietherapie omdat ze voor haar gezin koos (zei ze). Bleek echter niet te kloppen en dus gescheiden.
Ik maak me weinig illusies dat dit in een volgende relatie niet meer zou gebeuren (gelet op hoe vaak het gebeurt), maar neem me wel voor dat ik het zelf niet doe zolang ik in een relatie zit. Ook wel geleerd dat ik mag vertrouwen op m’n instinct/gevoel errond als er iets niet lijkt te kloppen. En minder naïef “dat ik het me maar inbeeld”.

Bedrogen geweest tegen het eind van mijn huwelijk aan.
Na lang liegen, bekende ze dat ze naar een holebi vereniging ging en eerst bi zou zijn.
Maand daarna had ze seksueel contact met een andere vrouw, dan zei van haarzelf toch volledig lesbisch te zijn.
Het sappige verhaal heeft mijn nare dromen bezorgd. Eens ik verhuisd ben in een diepe depressie gesukkeld.
Nu toch al bijna 5jaar en een half alleen. Nog niet aan een nieuwe relatie begonnen, toch wat angstig, steeds op mijn hoede voor voortekenen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedrogen geweest tegen het eind van mijn huwelijk aan.
Na lang liegen, bekende ze dat ze naar een holebi vereniging ging en eerst bi zou zijn.
Maand daarna had ze seksueel contact met een andere vrouw, dus toch lesbisch en niet bi.
Het sappige verhaal heeft mijn nare dromen bezorgd. Eens ik verhuisd ben in een diepe depressie gesukkeld.
Nu toch al bijna 5jaar en een half alleen. Nog niet aan een nieuwe relatie begonnen, toch wat angstig, steeds op mijn hoede voor voortekenen.
Mja. Ik begrijp ab-so-luut je angst en je voorzichtigheid maar seksualiteit is… tja, daar kan je niet blijven over liegen, toch niet als je een beetje authentiek wil leven. Dit is nu eens een voorbeeld van een factor die je 100% niet bij jezelf kan gaan zoeken. Heb je ergens professioneel hulp gezocht hiervoor? Want dit is een rem op je leven waar echt geen reden voor is. Jij hebt haar niet ‘lesbisch gemaakt’.

Mja. Ik begrijp ab-so-luut je angst en je voorzichtigheid maar seksualiteit is… tja, daar kan je niet blijven over liegen, toch niet als je een beetje authentiek wil leven. Dit is nu eens een voorbeeld van een factor die je 100% niet bij jezelf kan gaan zoeken. Heb je ergens professioneel hulp gezocht hiervoor? Want dit is een rem op je leven waar echt geen reden voor is. Jij hebt haar niet ‘lesbisch gemaakt’.
Hij zegt toch nergens dat hij denkt dat hij haar lesbisch zou gemaakt hebben?

Hmm, mijn laatste vrouwelijke relatie (2 jaar) heeft mij bedrogen. Had wel een vermoeden maar het was echt een beu wijf dus het kon mij niet veel schelen. Vrienden waren mij toen al komen vertellen dat ze avances maakte dus gewoon gedumpt en kous af.

Mijn eerste mannelijke relatie (8 jaar) heeft mij ook bedrogen. Ik denk al van bij de start maar ik heb het ontdekt na een paar maanden. Echt letterlijk ziek van geweest omdat ik head over heels verliefd was. Hij heeft het ook nooit toegegeven, wat ik nog frustrerender vond. Vanaf toen ook wel mijn ding gedaan en hem 1000 keer bedrogen :unsure: Uiteindelijk ook uit elkaar gegaan omdat er geen vertrouwen meer was.

Mijn tweede relatie was een triad van een jaar. Niemand bedrogen maar door jaloezie uit elkaar gegaan.

En nu kies ik enkel nog voor open relaties. Seks kan gewoon seks zijn, zonder veel nadenken. Zolang de persoon ‘s avonds naast mij in bed ligt en ik ook nog genoeg seks krijg, geen probleem.

Wat een emotionele rollercoaster, amai! Wel gek dat je nog voor A gegaan bent nadat ze jou gedumpt had, ze je negeerde na het bezoek in het buitenland en je enkel wou toen ze jaloers was op B.

Er zullen natuurlijk nog 100 extra nuances zijn aan jouw situatie die niemand anders kan begrijpen, maar ik zag de plottwist niet komen dat je alsnog met A gelukkig samen bent.

de schrijvers zijn @Misterblort dankbaar :p

Hij zegt toch nergens dat hij denkt dat hij haar lesbisch zou gemaakt hebben?
Dat dacht ik toch ergens wel, vooral onder "aanmoediging" van zogezegd goede vrienden.
Dat ik plat was in bed, dat ik volgens haar misschien teveel keek naar andere vrouwen.
Ik heb zoveel te horen gekregen dat ikzelf de aanleiding was van haar wissel.
Later, eens ik terug in Sint-Niklaas woonde veel te horen gekregen dat mensen eigenlijk haar trekjes wel doorhadden destijds.
Maar niemand die ooit iets tegen mij zei, niemand bemoeit zich graag in andermans zaken, dan versta ik ten volle.
Waarom volgt ‘niet bi’ uit ‘seks met een andere vrouw’?
Ik heb mijn tekst aangepast, sorry voor de onduidelijkheid. Ze heeft zelf nog tegen mij gezegd dat ze zich 100% lesbisch voelde.
Iets wat laten ook te merken was aan haar verhalen.

Nog niet aan een nieuwe relatie begonnen, toch wat angstig, steeds op mijn hoede voor voortekenen.
Klinkt heel herkenbaar, dat was ook mn voornaamste bezorgdheid/drempel om open te staan voor iets nieuw.
Psychologe heeft me daar wel in geholpen; “vroeg of laat gaat ge toch moeten springen, maar met minder dat op het spel staat (dan een huwelijk met huis en kinderen) en met meer vertrouwen/ervaring in uw eigen aanvoelen als er iets niet klopt”. En dat heeft voor mij gewerkt.
Ik ben niet meer gestopt met springen :unsure:

Klinkt heel herkenbaar, dat was ook mn voornaamste bezorgdheid/drempel om open te staan voor iets nieuw.
Psychologe heeft me daar wel in geholpen; “vroeg of laat gaat ge toch moeten springen, maar met minder dat op het spel staat (dan een huwelijk met huis en kinderen) en met meer vertrouwen/ervaring in uw eigen aanvoelen als er iets niet klopt”. En dat heeft voor mij gewerkt.
Ik ben niet meer gestopt met springen :unsure:
Bij mij ligt de drempel naar een nieuwe relatie een stuk anders en ingewikkelder dan dat, het seksuele aspect is voorlopig nog geen factor geweest.
Ik wijd liever niet teveel uit over het hoe en waarom.
Laat ik het houden bij het volgende.
Ik heb een aantal trauma's te verwerken nu (met begeleiding), en totaal geen voeling hebben met de huidige maatschappij en al zeker niet met online dating apps en websites.
Het gevoel zegt al een hele tijd dat ik het krampachtig zoeken naar moet loslaten, en het in de handen van het lot dien te leggen.
Maar genoeg off-topic.

Bedriegen of bedrogen worden is alles behalve leuk maar getuige zijn van iemand die bedrog pleegt is ook niet prettig. Is gewoon kut zelfs.
Onlangs ontdekt dat een vriendin vreemdgaat maar haar man heeft geen flauw benul en nochtans is die arme man zo lief. Hij verdient dat echt niet, niemand trouwrns.

Heb vaak op het punt gestaan om het hem te zeggen maar weet niet hoe?
Van mijn man mag ik mij niet niet bemoeien maar vind zo zielig voor hem.
Moest mijnes vreemdgaan en iemand ziet/weet dat dan zou ik het graag willen weten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe had je heb gemerkt?
Bijvoorbeeld haar “whereabouts” die niet leken te kloppen in de periode waarin we zogezegd werkten aan onze relatie, maar waarbij bleek dat ze toen wel degelijk bij diezelfde persoon zat waar ze me al mee bedrogen had.
De staalharde ontkenning daarrond deed mij twijfelen aan mijn eigen inschatting, terwijl het wel langs alle kanten fout voelde om dat “verleden” los te laten en vooruit te kijken (wat wel “moest” omdat de relatie anders sowieso geen kans had). Hoe dan ook een heel stresserende en belastende periode/ervaring die ik niemand toewens.

Bedriegen of bedrogen worden is alles behalve leuk maar getuige zijn van iemand die bedrog pleegt is ook niet prettig. Is gewoon kut zelfs.
Onlangs ontdekt dat een vriendin vreemdgaat maar haar man heeft geen flauw benul en nochtans is die arme man zo lief. Hij verdient dat echt niet, niemand trouwrns.

Heb vaak op het punt gestaan om het hem te zeggen maar weet niet hoe?
Van mijn man mag ik mij niet niet bemoeien maar vind zo zielig voor hem.
Moest mijnes vreemdgaan en iemand ziet/weet dat dan zou ik het graag willen weten.
Ook ooit in zo’n situatie gezeten. Vreselijk.

Terug
Bovenaan