Bedrog in je relaties?

Hoe zit het met bedrog in jouw relaties?

• Ik ben al bedrogen geweest door een partner.

• Ik heb een partner al bedrogen.

• Ik ben al bedrogen + heb al bedrogen.

• Geen van bovenstaande.

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Nog nooit iemand bedrogen en nooit bedrogen geweest althans toch niet dat ik weet.
Toen ik een jaar of 22 was ben ik compleet onbewust en buiten weten om voor een paar weken iemands sidechick geweest.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik probeer ook wel volgens die uitspraak te leven, ik zie de nood niet om zaken geheim te houden of details te verzwijgen. Moeilijk om van jezelf te zeggen, maar ik denk dat ik nu ook wel redelijk mijzelf onder controle kan houden. Ik heb ook helemaal geen zin om het-gras-is-groener-gewijs het eens elders te proberen.
Voor mij persoonlijk begint het al bij flirten. Als ik mensen die een relatie hebben toch min-of-meer openlijk zie of hoor flirten met anderen, vind ik dat zodanig ongemakkelijk dat ik bij mezelf denk "die persoon wil ik nooit zijn".

:unsure:

Maar een relatie (of nog erger gezin met alles er op en er aan) opgeven omwille van verliefdheid voor iemand anders?
Elke relatie zal wel eens in een (soms heel serieuze) dip komen te zitten en dan kan dat gevoel van verliefdheid voor een ander wel leuk zijn enz. Maar uiteindelijk is dat toch ook "maar" verliefdheid? Als ge uw huidige leven (eigen huis, kinderen, omgeving, ...) daarom opgeeft om met die andere persoon te gaan samenleven, dan gaat ge in dat nieuwe leven na een tijd toch ook weer tegen de nodige obstakels opduiken om vervolgens mss enkele jaren later gewoon opnieuw in een soortgelijke situatie te belanden...
Die verliefdheid brengt natuurlijk wel een nieuwe spanning mee. Ik kan nog begrijpen dat dat voor mensen meespeelt. Als je al pakweg 15 jaar in een relatie zit waarin de affectie en de lust grotendeels verdwenen is. Terug het gevoel dat ze een soort aandacht krijgen die ze misschien al lang niet meer gevoeld hebben van hun eigen partner. Daar zijn sommigen ongetwijfeld gevoelig voor, ook als die nieuwe flirt op papier misschien helemaal niet beter is dan hun eigen partner.

En ook wel een beetje de geest van de tijd zeker. Denk dat sommigen ook wel sneller rondlopen met het gevoel van 'is het dit maar...'. We worden nu eenmaal beïnvloed langs alle kanten (o.a. door sociale media). Mensen zien vooral de dingen die ze niet hebben en te weinig de dingen die ze wél hebben.

En idd, sommige van die mensen zullen jaren later opnieuw in dezelfde situatie verzeild geraken.

Laatst bewerkt:
Die verliefdheid brengt natuurlijk wel een nieuwe spanning mee. Ik kan nog begrijpen dat dat voor mensen meespeelt. Als je al pakweg 15 jaar in een relatie zit waarin de affectie en de lust grotendeels verdwenen is. Terug het gevoel dat ze een soort aandacht krijgen die ze misschien al lang niet meer gevoeld hebben van hun eigen partner. Daar zijn sommigen ongetwijfeld gevoelig voor ook als die nieuwe flirt op papier misschien helemaal niet beter dan hun eigen partner.

En ook wel een beetje de geest van de tijd zeker. Denk dat sommigen ook wel sneller rondlopen met het gevoel van 'is het dit maar...'. We worden nu eenmaal beïnvloed langs alle kanten (o.a. door sociale media). Mensen zien vooral de dingen die ze niet hebben en te weinig de dingen die ze wél hebben.

En idd, sommige van die mensen zullen jaren later opnieuw in dezelfde situatie verzeild geraken.

Dat mensen door die verliefdheid de stap van bedrog zetten, dat begrijp ik op zich dan ook nog wel hoor.
Maar er dan ook meteen zelf voor kiezen (dus niet omdat de bedrogen partner het weet en niet meer verder wil) om alles op te geven en meteen een nieuw leven met die "flirt" te beginnen, dat is toch nog wel een flinke stap verder.

Al hangt het er natuurlijk ook wel af hoe de situatie is. Als ge nog niet overdreven lang samen zijt, gewoon huurt, er geen kinderen zijn, ... dan is dat nog iets anders dan wanneer ge al een volledig leven hebt opgebouwd en er kinderen enz in het spel zijn.

Hoe staan jullie tegenover de stelling "het is niet omdat je al hebt gegeten, dat je niet meer naar de menu mag kijken". Ik ben getrouwd en praat nog altijd graag met knappe vrouwen. Ook dat zal een kwestie van zelfkennis zijn: ben je iemand die duidelijke grenzen stelt of ben je iemand die snel overstag gaat voor de charmes van een ander? In dat laatste geval is toenadering tot het geslacht naar voorkeur wat risicovoller.

Hoe staan jullie tegenover de stelling "het is niet omdat je al hebt gegeten, dat je niet meer naar de menu mag kijken". Ik ben getrouwd en praat nog altijd graag met knappe vrouwen. Ook dat zal een kwestie van zelfkennis zijn: ben je iemand die duidelijke grenzen stelt of ben je iemand die snel overstag gaat voor de charmes van een ander? In dat laatste geval is toenadering tot het geslacht naar voorkeur wat risicovoller.
Ik ga er van uit dat iedereen graag kijkt naar iemand die hij/zij aantrekkelijk vindt. Ik weet ook van mezelf ik niet in zo'n "val" trap, dus zie er eigenlijk geen probleem in.

Praten is niet flirten lijkt me, al is het misschien al wat vreemd om specifiek graag te praten met knappe vrouwen. Nu goed, ik ga ook niet in een grot wonen omdat ik getrouwd ben natuurlijk, er lopen hopen aantrekkelijke vrouwen rond, ik ga daar sowieso wel contact mee hebben op het werk of in een andere context.

Gevaarlijk, een poging om 'bedrog' te definiëren...

Persoonlijke mening: ik heb genoeg vertrouwen in mijn relatie om er niet mee in te zitten dat mijn vriendin met knappe mannen praat. Een kennis van me was in een vorige relatie erg jaloers en kon het niet hebben dat zijn knappe vriendin aandacht kreeg van andere mannen. Mijn advies was toen: als je daar niet mee overweg kan zoek je dan een lelijk lief :)

Ghoja ik kijk ook naar mooie vrouwen hoor. Soms zegt mijn vrouw: "en, is het mooi?" en meestal is dat dan op het moment dat ik eigenlijk niet aan het kijken was. Maar dan zoek ik wel wat er te zien was :D

Kijken, praten, fantaseren ... niets mis mee. Ook een beetje naïef van sommigen die denken dat ze hun partner dat kunnen afleren/verbieden.

De eerste maanden, wanneer je tot over je oren verliefd bent, heb je er misschien geen aandacht voor, maar na verloop van tijd lijkt het mij ook niet onlogisch dat je niet onbewogen blijft bij mannelijk/vrouwelijk schoon (al is het maar een filmster bv.). It's the art of nature.

Ik ben de laatste tijd heel veel over dit onderwerp aan het nadenken. Mijn vrouw heeft mij een paar maanden geleden bedrogen door te kussen met iemand anders. We zijn nog steeds samen en praten heel veel. Hoe is dit zo ver gekomen, wat willen we, wat willen we niet (meer), enz... Naast het gezamenlijke stuk gaan we ook allebei ons eigen proces.

Ik worstel momenteel heel erg met het idee rond een liefdesrelatie aangaan met iemand en het engagement dat daar bij hoort. Ik zit daarin niet op dezelfde golflengte als mijn vrouw. Voor mij is de keuze die je maakt voor een een liefdesrelatie met iemand aangaan en dat bijhorende engagement voor altijd. Ik stap daar in met het idee dat ik voor altijd bij die persoon wil zijn. Ik ben er mij volledig van bewust dat een relatie niet altijd rozengeur en maneschijn is, maar je blijft praten met elkaar en als je allebei hetzelfde engagement hebt dan geloof ik daar heel erg hard in dat je daar samen ook weer uitkomt. Van het moment dat dat bij de ene niet zo is, dan hoef dat op zich niks te betekenen, maar het is voor mij raar dat dit niet zo bij iedereen is en dat die balans daar wat uit onevenwicht is.
Ik vind het heel fascinerend dat mensen een relatie beginnen met elkaar en dat alles bij iedereen van bij het begin goed gaat, maar dat dit na verloop van tijd kan weggaan en verwateren. Dit is eigenlijk ongelofelijk jammer want uiteindelijk zijn mensen volgens mij in essentie op zoek naar hetzelfde in een relatie: iemand bij wie je je goed voelt, die je kan vertrouwen en waar dit gevoel ook wederzijds is. Los van welke vorm dit ook aanneemt voor jullie in die relatie.
Niemand stapt toch in een relatie met het idee dat dit na verloop van tijd voorbij zal zijn? Wat maakt dan dat dit toch gebeurt? Als je op tijd ingrijpt en je wil dat engagement dat je bij het begin bent aangegaan nakomen dan los je dat toch op?

Korte schets :
Relatie van 12 j, 11j samen wonen.
Kind van bijna 4.
Moederschap en corona er ferm ingehakt bij mij en gevlucht in een affaire. Beide daar wat in de fout geweest maar ik heb wel de stap gezet.

De boel kwam uit en toch besloten het nog een kans te geven. Heb nog een hele tijd met twijfel gezeten tot de 3de partij nog eens contact zocht na x aantal maand.

Ik kwam gek... In een zotte bui beslist om weg te gaan, maar geen opluchting of ander leuk gevoel.
Na een week veel babbelen terug naar mijn madam. Chapeau voor haar, want had het omgekeerd geweest, weet niet of ik het zou kunnen.

Speelden het gezin en Zoontje een rol? Deels, maar twas de draad en nog de gevoelens voor mijn madam die de keuze hebben gemaakt.
De 3de partij had ook zware gevoelens voor mij, die heeft ook zwaar afgezien, maar bij mij zat het niet zo ver, plus waren die 2 levens combineerbaar.

Had ook nooit gedacht van zoiets te doen / mee te maken tot je er zelf inzit. Khoop er nu wel mee uit te geraken met de madam, mits de nodige afspraken en huiswerk van de therapeut.

Korte schets :
Relatie van 12 j, 11j samen wonen.
Kind van bijna 4.
Moederschap en corona er ferm ingehakt bij mij en gevlucht in een affaire. Beide daar wat in de fout geweest maar ik heb wel de stap gezet.

De boel kwam uit en toch besloten het nog een kans te geven. Heb nog een hele tijd met twijfel gezeten tot de 3de partij nog eens contact zocht na x aantal maand.

Ik kwam gek... In een zotte bui beslist om weg te gaan, maar geen opluchting of ander leuk gevoel.
Na een week veel babbelen terug naar mijn madam. Chapeau voor haar, want had het omgekeerd geweest, weet niet of ik het zou kunnen.

Speelden het gezin en Zoontje een rol? Deels, maar twas de draad en nog de gevoelens voor mijn madam die de keuze hebben gemaakt.
De 3de partij had ook zware gevoelens voor mij, die heeft ook zwaar afgezien, maar bij mij zat het niet zo ver, plus waren die 2 levens combineerbaar.

Had ook nooit gedacht van zoiets te doen / mee te maken tot je er zelf inzit. Khoop er nu wel mee uit te geraken met de madam, mits de nodige afspraken en huiswerk van de therapeut.
Wist die 3de partij dat je getrouwd was?

Der hebben al een paar geprobeerd om mijn man te versieren wetende dat hij getrouwd is maar ik begrijp zo'n krengen niet hé want loopt er buiten niet genoeg vrijgezellige piemel rond dat ze liever één nemen die al bezet is?

Wist die 3de partij dat je getrouwd was?

Der hebben al een paar geprobeerd om mijn man te versieren wetende dat hij getrouwd is maar ik begrijp zo'n krengen niet hé want loopt er buiten niet genoeg vrijgezellige piemel rond dat ze liever één nemen die al bezet is?

Int begin niet nee. Ik heb de fout begaan.
Contact opnemen na 6 maand was van haar.

Int begin niet nee. Ik heb de fout begaan.
Contact opnemen na 6 maand was van haar.

Oh oké, pijnlijke zaak dan.
Heb hetzelfde meegemaakt alleen ik had na een poosje toch het gevoel dat er iets niet goed was en was ook maar een paar weken. Kreeg een telefoontje van zijn vrouw met de vraag of ik niets anders te doen had dan andermans mannen afpakken maar ik wist dus ook niet dat hij getrouwd was. Was zo niet leuk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oh oké, pijnlijke zaak dan.
Heb hetzelfde meegemaakt alleen ik had na een poosje toch het gevoel dat er iets niet goed was en was ook maar een paar weken. Kreeg een telefoontje van zijn vrouw met de vraag of ik niets anders te doen had dan andermans mannen afpakken maar ik wist dus ook niet dat hij getrouwd was. Was zo niet leuk.

Kan ik geloven.
De 3de partij had ook wel een buik gevoel zei ze, maar haar gevoelens waren zo sterk dat ze toch maar verder heeft gedaan.

We hebben een paar keer breekpunten gehad ( 3de partij en ik), maar die aantrekking was zo groot dat dat nooit lang duurde.

Was eerst boos van die mail na zolang, maar die week heeft mij de duidelijkheid gegeven die ik 6maand zocht. Op zich een topmadam, maar Wss niet voor mij.

Bedrog is voor mij en haar een reden om onmiddelijk te stoppen met een relatie. Bij ons is heel veel bespreekbaar, maar bedrog kan je nooit goedpraten achteraf.

Idd, ik kan niet voorkomen dat meneer verliefd wordt op een ander maar zeg dat gewoon en dan kunnen we bekijken of we er samen uit kunnen komen maar als ik het zelf moet ontdekken dan houdt het op.
Dan hoeft het niet meer.

2 x bedrogen geweest, al wist ik het van de eerste partner pas x aantal jaar later na de relatie via toeval. Bij de tweede partner is het wel uitgekomen tijdens de relatie...

In vorige relatie bedrogen geweest. Woonden samen, bleek dat ze mij een jaar ervoor had bedrogen. Ze heeft het mij toen gezegd "omdat ze niet meer met het schuldgevoel kon leven". Yeah right, daarvoor moet ge eerst gaan samenwonen. In de realiteit was diegene met wie ze mij had bedrogen aan het praten geslagen en had ze gewoon schrik dat het ging uitkomen en aan mijn oren komen.

Och ja, lessen uit getrokken en zit nu in een betere situatie.

Terug
Bovenaan