Hellsdinner
Crew Member
Helemaal niet, het geweer is altijd op dezelfde schouder gebleven voor mij. Kaygell vertelde exact dat hij wel vrienden bleef met die persoon, daar ging mijn originele vraag dan ook over.Je verandert het geweer van schouder hier. Niemand zegt dat je moet vrienden blijven met zo'n persoon.
Ah helemaal niet eens met je statement eigenlijk.Als je vindt dat zijn gedrag niet strookt met jouw waardes, zeg je uiteraard de vriendschap op. Dat is vrij normaal.
Het gaat erover dat jij, en Eland, jezelf het recht toeeigenen om tussen twee personen even te gaan beslissen wat er moet gebeuren. Waarom? Wie geeft jou dat recht? (geen aanval overigens)
Ik zie het enkel als een beslissing over mijn eigen handelen, niet over die van hem.
En ik snap het recht toe-eigenen deel niet? Welk recht ontneem ik hem hier?
Laatste deel snap ik ook niet? Ik geef mijzelf dat recht?
Voor mij is het simpel: ik wil vrienden blijven maar enkel als je het toegeeft aan je vriendin. Indien je dit niet doet dan zal ik het doen, want ik vind dat zij het recht heeft dit te weten. En als je het niet doet zullen wij bijgevolg ook geen vrienden meer zijn.
Ik zie het zo: indien ik de vriendin was, hoe zou ik willen dat mij men behandelt. En zo handel ik.
Ik snap het klikken deel niet, vanaf het begin heb ik toch duidelijk gezegd: Jij zegt het of ik doe het. Hoe is het dan klikken? Ik zeg hem letterlijk wat ik zal doen.@Hellsdinner en @Eland het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Door je vriend(in) te gaan verklikken, terwijl hij/zij je in vertrouwen nemen, pleeg je zelf ook een vorm van bedrog in je relatie met die vriend(in).
Maar heb je het daar dan persoonlijk niet moeilijk mee op dat moment aan de tafel? Dat moet je toch het gevoel krijgen twee gezichten te hebben?Goh ja, ik heb die keuze gemaakt dat niet te doen.
Heb nog zo een kameraad, die had zijn verloofde bedrogen zei em. Twee weken later zit ik aan de eretafel van zijn trouw....
Heb die keuze gemaakt om dingen die me in vertrouwen gezegd zijn over dat soort zaken niet door te geven en ik blijf daar echt bij.