Het zou me verbazen als zij hiermee naar buiten komt. Gisteren was de eerste keer dat we elkaar echt spraken en zij vroeg zelf op voorhand of ik discreet was.
Geen schuldgevoel, wel vraag ik me af of dit ertoe kan leiden dat mijn vrouw instemt met een open relatie, dat ze merkt dat ik het echt wel meen.
Wat je had moeten doen is het volgende:
1) Proberen aan uw vrouw duidelijk te maken dat jij niet kan leven met een seksloze relatie (zal wel gebeurd zijn in de relatietherapie?) en samen proberen de onderliggende redenen te bekijken en op te lossen;
2) Indien er niets veranderd; duidelijk maken dat een sekloos leven voor jou echt een breekpunt is en de relatie hierdoor mogelijks zal stoppen, ondanks dat je haar graag ziet
Als er dan niet verandert maar je wil zelf de relatie niet stopzetten:
3) Aan je vrouw voorstellen dat je seks wil met iemand anders buiten de relatie, hetzij via prostituees, hetzij via flings, al dan niet met open communicatie afhankelijk van wat zij wil
Als ze daar ook niet mee akkoord gaat en dat totaal afblokt, duidelijk maken dat hierdoor de relatie gaat kraken ondanks dat je haar graag ziet, en dan zijn er twee opties:
3.1) Zelf de relatie stopzetten
3.2) Op voorhand aan haar laten weten dat je hebt afgesproken met iemand en er waarschijnlijk gaat seks mee hebben omdat jij echt nood aan hebt seks en het zo niet langer kan. En dan kan zij de relatie stopzetten. Of ze doet dat ook niet en je hebt een nieuwe verhouding met elkaar gevonden waarbij jullie dan toch samenblijven en jij seks hebt met andere vrouwen waarvan ze weet/beseft dat het gebeurt.
Merk op dat dit niets te maken heeft met bedrog omdat je in elke stap de ballen hebt gehad om aan haar te zeggen hoe je je voelt en wat je gaat doen, en dan is het haar beslissing om er al dan niet mee om te gaan. Er moet hier niets opgebiecht of verborgen worden, de situatie is heel duidelijk en de gevolgen ook.
Ik hoor echt wel niets anders dan vrouwen die hun mannen bedriegen de laatste tijd (niet om te judgen op basis van geslacht, maar het is nu eenmaal wat ik hoor). Recent schreef iemand haar nummer in het gym-boekje van een vriend van me, zonder dat hij het zag. Na wat sturen kwam hij er achter wie ze was, ofja welke persoon in de fitness dat was. Maar ze wou haar naam etc niet geven. Uiteindelijk op basis van foto achter een naam gekomen.
Ik kijk op haar FB profiel, gewoon een profielfoto met haar man en kind. Als een trouw en kinderen al niets meer stopt, dan is er helemaal geen hoop meer voor de non-getrouwde kindloze mannen. At this point kunnen we beter allemaal denken dat we ooit bedrogen zijn/zullen worden. Het lijkt gewoon deel van het spel.
Bedrogen worden is niet de standaard, ik heb twee lange relaties gehad (nu mijn derde) en noch ik noch mijn exen zijn ooit bedrogen of hebben bedrogen en ik zie dat in mijn vriendenkring ook, behalve nu bij één man die zijn vrouw een dik jaar bedrogen heeft met de buurvrouw (!) nadat ze een jong kind hadden (!!). Die probeert dat nu ook voor zichzelf goed te praten omdat ze geen seks meer hadden en er waren wat onderliggende issues in de relatie maar als het echt zo erg was had hij ook mijn stappenplan hierboven moeten volgen, niet in het geniep je vrouw een jaar lang bedriegen met de buurvrouw. Ze zijn nog altijd samen nadat dat hij het heeft opgebiecht, kers op de taart is dat hij recent zei dat ze "aan haar issues aan het werken was", alsof zijn vrouw het probleem was/is - ik kan er niet bij hoe zo'n mensen denken. Volgens mij heeft ze last van stockholmsyndroom. Ze zouden veel beter uit elkaar gaan en met een schone lei met een andere partner opnieuw beginnen.
Ik zie niet wat er mis zou zijn met hetgeen jij zegt en zou het mssh ook wel zo doen. Maar dan schenk je wel op voorhand klare wijn. Ipv achterhaar rug om te gaan vossen met een ander en dan te zeggen dat het toch wel haar schuld is dat je haar bedriegt. Imo is het deels zijn vrouw haar schuld dat hij iets tekort komt in een relatie. Dat hij zonder dat ze van iets weet naar iemand anders loopt om dat tekort aan te vullen ligt volledig bij hem.
Kan je van bedrog spreken als je eerst zegt dat je ergens anders zal lopen om uw tekort aan seks aan te vullen en uw vrouw daar mee akkoord gaat? En als ze niet akkoord gaat trek je gewoon uw conclusies en maak je een eind aan de relatie. Ik denk dat het de bedoeling is van een relatie om beiden gelukkig te zijn in die relatie.
Akkoord
In veel gevallen heeft het net wel met tekortkomingen te maken. Zeker wanneer je het doet zonder medeweten van je partner. En dat moet niet altijd de tekortkoming "seks" te zijn. Dat kan vanalles zijn. Dat neemt niet weg dat diegene die vreemd gaat niet de schuldige is, want er zijn heel veel andere manieren om dit aan te pakken. Wilt dat zeggen dat die vreemdgaat ook altijd een klootzak is? Neen, natuurlijk niet. Het kan veel mensen overkomen. Zelfs mensen die dachten dat ze het nooit gingen doen, maar dat spreekt het niet goed natuurlijk.
Diegene die uiteindelijk vreemdgaat is wel een klootzak want die overschrijdt de grenzen van de relatie. Als je echt een probleem hebt met seks in je relatie, wees dan echt een man en heb het lef om het aan te kaarten en desnoods de relatie stop te zetten. Soms moet je dapper zijn voor echt open gesprekken te voeren. Als je dat niet wil of kan en je beslist om in het geniep seks te hebben met andere vrouwen, dan ben je gewoon een lafaard.
Dat bestaat idd ook, maar ik weet toch niet of dit in de meeste gevallen gebeurt. Vaak is dat ook met alcohol in het spel en uiteindelijk gaat dat niet verder dan eens goed muilen (wat imo ook al ongepast is).
Dat kan ook, er zijn gradaties in overspel die naar mijn aanvoelen voornamelijk te maken hebben met hoe verborgen je het houdt, wat de intentie is, hoe lang het duurt. 's Nachts als dronkaard eens muilen met een andere vrouw en 's ochtends met een kater wakker worden en meteen bellen naar je vriendin om te zeggen dat je gisterennacht met ene hebt liggen muilen en dat je het verschrikkelijk vindt: daar kan nog vlot over gegaan worden afhankelijk van je relatie/je partner en kan misschien zelfs nog mee gelachen worden. Maar het verbergen, eventueel nog eens doen: dat is al erger, daarmee schaad je echt vertrouwen. Idem met echte seks ipv muilen, dat is ook al niet iets dat je in 5 seconden doet, dat is al veel bewuster.