Ik had natuurlijk niet veel anders verwacht. Het is en blijft een smerige daad. Maar ik heb ook weinig voorcontext gegeven.
Ik heb 5j geleden, lang hiervoor, al gevraagd om samen en apart in therapie te gaan. Omdat ik mijn vrouw graag zie. Maar dat ik veel mis. Affectie, initiatief. Die zijn makkelijk te benoemen. Maar ook gewoon waardering, liefde, dankbaarheid voor alles wat ik doe. Ze is redelijk dominant: bepalen wat ik wel en niet mag doen. Ze gedraagt zich als een koningin.
Maar ik heb er altijd aan willen werken. Nooit iets mispeuterd want de fysieke urges zijn totaal niet de grootste driver geweest.
Zij wil dat niet. Hulp. Want het is toch niet nodig? Jawel. Als 1 van beiden zegt van wel, is het nodig.
En dan komen er toch kinderen. Kinderen waar ik ontzettend veel voor doe. Ik sta op, doe ze naar school ondanks een drukke job, doe alle nachten, gaf altijd de nachtfles, doe de was, kook elke dag. Dus ja, ik heb zeker wel goeie eigenschappen.
Maar ik ben het beu. Ik ben niet dat het nu per se moet stoppen, maar ik had/heb het gevoel dat ik zo liever geen 10j meer wil leven. Maar ik wil ook haar niet in de steek laten, mijn kinderen niet in de steek laten. Weggaan en kiezen voor de andere is even laf. Want dan zit mijn vrouw hier alleen. Helemaal niet klaar voor wat er komen gaat. En het feit dat ze na al die tijd inderdaad niks in de mot heeft, is gewoon omdat er totaal geen emotionele band meer is.
Ik zit gevangen in een strijd tussen eigen geluk en mijn verantwoordelijkheid willen nemen. Hoe absurd dat laatste misschien ook klinkt.
En nee, geen troll. En Hollands, whatever. Ik heb mijn best gedaan om het te beschrijven zoals het bij mij binnenkomt. En die grote fysieke aantrekken is daar in het begin een belangrijke factor in geweest.
Ik kon ook zeggen:
Ik ben 34, al 5j niet bijzonder gelukkig thuis maar ik wil werken aan de relatie, mijn partner niet. We hebben 2 kinderen en het gaat slechter. Op een zwak moment heb ik haar bedrogen en ben ik verliefd geworden op iemand. Die ik graag ben beginnen zien, wat moet ik doen?
Dan ging de haat wellicht iets minder zijn, maar dan vertel ik niet mijn verhaal.
@Loser bedankt om die anonimiteit verder te garanderen. Ook al wil jij zoals iedereen hier misschien dat ik aan de schandpaal hang.