Bedrijfswagens maar enkel voor de "select few"?

Resultaat: veel mensen zijn vertrokken met veel ervaring
Oplossing van het bedrijf in kwestie: veel mensen met geen ervaring aanwerven, of mensen die nergens aan de bak raken
Bedrijven zijn geen monoliet. Het is een samenraapsel van mensen met elk hun eigen motieven en incentieven. Onlogisch gedrag van bedrijven heeft meestal daar mee te maken: de verkeerde incentieven (bedrijfswagens werden geblokkeerd omdat een mannetje afgerekend werd op zijn uitgaven en budgetten, onervaren mensen werden aangenomen want de metriel van de recruiter was aantal handtekeningen op contractvoorstellen etc).

Zodra het over bedrijfswagen gaat kan een bedrijf beter iedereen of niemand toepassen (op uitzondering van een management kader, MISSCHIEN). Ik heb dit meegemaakt in een IT bedrijf. Eerst hadden enkel de consultants een bedrijfswagen en management. Toen kregen er een paar interne mensen een bedrijfswagen en toen barste de discussie los.... "Waarom krijgt die een wagen en ik niet, ik heb x jaren ervaring, ik ga soms ook naar klanten, ....."

Resultaat: veel mensen zijn vertrokken met veel ervaring
Oplossing van het bedrijf in kwestie: veel mensen met geen ervaring aanwerven, of mensen die nergens aan de bak raken

Zelfde meegemaakt maar dan met 'gewone' brutoloon opslag. Veel mensen vertrekken op korte tijd, ze willen dus iets doen voor de paar mensen met ervaring die wel blijven want ze beginnen te zweten wegens daling omzet.
De éne krijgt zoveel, de andere wat anders en natuurlijk wordt er gepraat al heeft de manager gevraagd van bedragen stil te houden. Iedere boerenkinkel weet dat dit problemen geeft maar dat is dan buiten managers met een phd gerekend.

Is bij mij ook zo, sommige hebben de kans op een bedrijfswagen, maar zouden dan bruto moeten inleveren.
Tegen mij hebben ze hier nooit iets over gezegd en ik heb er dan ook wijselijk over gezwegen.

Terug
Bovenaan