Nieuwe album van Bonobo is klaar!


giphy-downsized-large.gif
 
Non-Johnny Jewel Members Of Chromatics Announce Chromatics Breakup

Wist niet goed of het beter hier of in het indie topic werd gezet. Chromatics als groep is dus uit elkaar, misschien dat Johnny Jewel op z'n eentje met die naam verder gaat. Grote fan van Kill For Love en ook Night Drive veel op gehad, maar na heel de farce met Dear Tommy was de groep al half afgelopen voor mij. Close To Grey vond ik niet erg memorabel.

Ik las dit net via het Instagramaccount van Adam Miller; het deed me toch iets. Ik ben blij dat ik hen in 2013 nog vanop een meter afstand heb zien optreden in de Vooruit. Zo dicht bij Ruth Radelet staan...😍

Close To Grey was inderdaad niet van hetzelfde niveau als de voorgaande full albums, maar ik kan er toch van genieten.
 
Ik las dit net via het Instagramaccount van Adam Miller; het deed me toch iets. Ik ben blij dat ik hen in 2013 nog vanop een meter afstand heb zien optreden in de Vooruit. Zo dicht bij Ruth Radelet staan...😍

Close To Grey was inderdaad niet van hetzelfde niveau als de voorgaande full albums, maar ik kan er toch van genieten.
Ik heb ook heel goeie herinneringen aan de band en hun label Italians Do It Better omdat ik eens rechtstreeks bij hun platen besteld heb toen ik pas me voor vinyl begon te interesseren. In mijn enthousiasme toen er geen rekening mee gehouden dat ik mogelijk importkosten moest betalen, maar twee keer geluk gehad. Wat het vooral heel speciaal maakte, is hoe enorm gul het label was. De eerste keer had ik enkel Kill For Love besteld, die kwam gehandtekend én ze gaven er nog gratis een cd box van de Lost River OST, een 7 inch, een paar cd’s en een paar posters bij. De tweede keer had ik de Night Drive LP en Candy LP besteld en kreeg ik er Italians Do It Better 2 op vinyl gratis bij, naast nog wat cd’s en posters.

Oude foto van één van de twee bestellingen:
yuGi7mw_d.webp
 
Heb Chromatics altijd een beetje links laten liggen, hoewel ik bekend was met de goede commentaren op hun werk. Ben nu eens naar Kill For Love aan het luisteren en dat is wzl echt nog een goed album.

Helpt wel dat mijn appreciatie voor Wave-achtige, synth-heavy muziek doorheen de jaren is gegroeid.

Echt tof om zo'n verassingen te kunnen ontdekken in een pakketje! Da's echte indie DIY spirit. :-D
 
Heb Chromatics altijd een beetje links laten liggen, hoewel ik bekend was met de goede commentaren op hun werk. Ben nu eens naar Kill For Love aan het luisteren en dat is wzl echt nog een goed album.

Haha ik ben hier nu net hetzelfde aan het doen, doet me wat aan Still Corners denken trouwens.

Wie heeft er die nieuwe track trouwens al gehoord van mijn twee homeboys MF DOOM en Thom Yorke? :unsure::woohoo:

 
Haha ik ben hier nu net hetzelfde aan het doen, doet me wat aan Still Corners denken trouwens.
Eigenlijk is Still Corners gestart als een bijna exacte kopie van de band, tot aan de knappe blonde frontvrouw toe. Los daarvan is hun debuut een pareltje en hebben ze met The Trip een wereldnummer geschreven.


Doet me er aan denken dat ik van het debuut van Still Corners een gesigneerde lp en als verrassing een poster heb bijgekregen. Cirkel is rond @FlyingHorseman !
 
Kan iemand mij hier eens uitleggen waarom ik het laatste album van Juliana Barwick compleet gemist heb :unsure:

Zelfs een track met Nosaj….
 
Er komt een nieuw album van Holy Other.

I shit you not.

Als het geen meesterwerk is ga ik bleiten. Veel te hyped hiervoor.

waaaaaat dat komt echt uit het niets. Zeer hyped. Ik weet niet welk genre het precies is dat werd gemaakt in die tri-angle golf, maar Held is imo het hoogtepunt ervan.
Single klinkt alvast goed!

Om in de mood te komen: de playlist van onze plug.dj tri-angle avond
 
waaaaaat dat komt echt uit het niets. Zeer hyped. Ik weet niet welk genre het precies is dat werd gemaakt in die tri-angle golf, maar Held is imo het hoogtepunt ervan.
Single klinkt alvast goed!

Om in de mood te komen: de playlist van onze plug.dj tri-angle avond
Witch House natuurlijk. :unsure:

Belachelijke term, maar Tri Angle had een heerlijke sound in hun begindagen.
 
Daarnet With U nog eens opgezet, ik was vergeten hoe fantastisch die was, 10 jaar oud trouwens :eek:

Misschien eens een Tri-Angle dagje houden.
 
Tri Angle was toch ook heel divers imo. Vessel, Rabit, Holy Other allemaal verschillende sounds. Echt zot label, beetje een Warp van de 2010s. Jammer dat die output doorheen de jaren wat opgedroogd is, maar dit is fijn nieuws!
 
Tri Angle was toch ook heel divers imo. Vessel, Rabit, Holy Other allemaal verschillende sounds. Echt zot label, beetje een Warp van de 2010s. Jammer dat die output doorheen de jaren wat opgedroogd is, maar dit is fijn nieuws!

Een nieuwe The Haxan Cloak zou ik ook wel kunnen smaken :drool:

En wanneer komt er nog eentje van Forest Swords!?
 
Een nieuwe The Haxan Cloak zou ik ook wel kunnen smaken :drool:

En wanneer komt er nog eentje van Forest Swords!?
Ik dacht gelezen te hebben op zijn instagram dat er nieuw materiaal aankomt. Ik dacht zelfs dit jaar nog, maar niets officieel.
Forest Swords vind ik echt underrated, zijn albums en ep's zijn meesterwerkjes. Er is ook geen enkele andere artiest die zijn sound benadert.

Haxan Cloak is vooral bezig met soundtracks en producen. Midsommar was zijn laatste zeker?
 
Terug
Bovenaan