Eentje voor de beat/hiphopheads hier:


For producer Farhot, the cut-and-paste method of sampling in hip-hop serves as an apt symbol for the assembly of his immigrant identity – he sought asylum in Germany from his native Afghanistan in the 1980s and has not returned since. He first made his name with productions for the likes of Talib Kweli, Isaiah Rashad and Nneka that echoed the melodically driven US rap of the early 2000s and particularly the work of DJ Premier and Pete Rock. His first solo release, Kabul Fire Vol 1 (2013), was a scattershot mixtape homage to his childhood home, weaving in dub influences, rattling drum machine loops, Afghani folk samples and features from Kano, Ms Dynamite and Talbi Kweli.

Aanrader!
 
Er komt ne collab aan tussen Floating Points en Pharoah Sanders. Dat kan niet anders dat fenomenaal worden.

Zijn samenwerking met Maleem Mahmoud Ghania was ook prachtig, die op zijn beurt ook een album met Sanders gemaakt heeft.
 
Daft Punk geeft er de brui aan. Nooit echt mijne dada geweest maar het zal wel een gigantische schokgolf veroozaken.

 
Ik hoop nog altijd dat het een of andere stunt is. RAM is goed maar vond ik iets minder tov hun ander werk. Maar nog niet zo lang geleden hebben ze met TRON nog bewezen dat ze het nog altijd hadden.

Pukkelpop 2006 blijft nog altijd de beste liveshow die ooit gezien heb. Had ze graag nog eens bezig gezien. :cry2:




Dat was een halfuur in hun set ofzo en het werd een uur lang nog veel intenser dan dit. Face to Face en vooral This is the Primetime of your life... Kmoest er bijna van bleiten.

Ik was al aant uitkijken naar hun volgende dus ik ga ze alvast serieus missen.
 
Kutnieuws.

Vooral nadat een paar weken terug (voor het eerst?) hd beelden van hun Alive tour gelekt zijn, stonden ze hier ook bovenaan het lijstje:
(niet elk moment is even goed vastgelegd, is blijkbaar enkel de output van hoe het toen op de led screens verscheen, originele opnames zijn nooit bewaard).
 
Waren die al niet een beetje dood sinds die debiele Tidal reclame? Like, c'mon now.
Eerste 2 albums legendarisch, al derest ok @ best.
 
Geen idee, ik kan me er weinig van herinneren, zegt genoeg :smurf:

Nooit echt grote fan geweest maar Rolling and Scratching is wel een dikke schijf.
Enige uit hun discografie dat ik spontaan opleg. De rest doet me minder. Iconische band though. Hun live optredens ken ik ook enkel maar mensen die zeggen dat het episch was. Precies een collectief orgasme toen.
 
Dju, altijd enorm spijt gehad dat ik niet een jaartje vroeger naar festivals ben beginnen gaan en er niet bij was op PKP in 2006. Als er één band was die al die jaren op nummer 1 stond om ooit eens live te zien ...
 
Enige uit hun discografie dat ik spontaan opleg. De rest doet me minder. Iconische band though. Hun live optredens ken ik ook enkel maar mensen die zeggen dat het episch was. Precies een collectief orgasme toen.
Anno 2006 was een dergelijke performance ongezien. Ledscreens hadden nog maar net hun intrede gedaan (naar verluid zouden ze voor Coachella de helft van alle beschikbare videoledpanelen aan de Westcoast gehuurd hebben). Een gigantische ledwall alleen was al uitzonderlijk en tot dan iets waar alleen megabands als U2 mee experimenteerden, maar een volledig custom piramide die halverwege het concert opeens ook volledig oplicht, met animaties die synchroon op de muziek van het ene podiumelement naadloos overlopen in het andere, om tijdens human after all effectief foto's en video's te tonen was gewoon zo ver voorbij wat de gemiddelde concertganger kende, dat een collectief orgasme nog niet zo'n slechte omschrijving is :p .
 
Zo klinkt het alleszins als mensen het omschrijven. :D

In de docu over Coachella gaan ze ook wat dieper in op die ene show. Stond zelfs niet op de mainstage, wat in hindsight vrij zot is.

Heb je die ene show van Amon Tobin ooit gezien met die crazy visuals?
 
Zo klinkt het alleszins als mensen het omschrijven. :D

In de docu over Coachella gaan ze ook wat dieper in op die ene show. Stond zelfs niet op de mainstage, wat in hindsight vrij zot is.

Heb je die ene show van Amon Tobin ooit gezien met die crazy visuals?

Yep die show van AT was ook wel zotjes. Samen met cube van Etienne de Crecy prolly het dichtst in de buurt gekomen van wat Daft Punk hen voordeed. Maar Daft Punk was gewoon grootser en nog overweldigender. Dat en natuurlijk het feit dat hun nummers door iedereen door en door gekend zijn wat op een mainstage een zot collectief kerk commune gevoel kan creëren.
 
Zo klinkt het alleszins als mensen het omschrijven. :D

In de docu over Coachella gaan ze ook wat dieper in op die ene show. Stond zelfs niet op de mainstage, wat in hindsight vrij zot is.
Coachella was echt een make or break moment voor Daft Punk, ze hadden zelf een half fortuin in die show geïnvesteerd, en als het flopte (wat een reëele optie gezien de technische complexiteit) was het waarschijnlijk een heel pak vroeger over en out geweest met hen.
Heb je die ene show van Amon Tobin ooit gezien met die crazy visuals?
Ik heb er beelden van gezien, maar dit was een jaar of 5 later dacht ik? Nog altijd heel impressionant, maar daar vloeit het voor mij meer over in een soort multimedia experience ipv een echt concert waar de nadruk nog steeds op de muziek ligt. Ik heb bij projection mapping ook veel sneller het idee dat het ik wel gezien heb, eens je een paar variaties van het 3d effect gezien hebt, is het een beetje more of the same, terwijl er bij de piramide setup een meer rudimentaire gelaagdheid inzat (bv. de piramide die opeens ook volledig uit leds blijkt te bestaan en matrixachtige spiralen begint te projecteren, waarna het publiek voor de -tigste keer ontploft, das gewoon echt een wtf moment die heel de ervaring naar een hoger niveau tilt).
 
Terug
Bovenaan