Battlefield 6

Voor de mensen die op pc gaan spelen, dit is misschien wel al handig om te weten indien issues op release:

In order to play Battlefield 6 on PC, you must enable Secure Boot.
This necessary security feature allows EA’s Javelin Anticheat to detect, remove and deter cheaters.

Ik denk dat de windows 11 users dat wel standaard aan staan hebben.
Maar als je dat niet zeker bent 'msinfo32' runnen en daar onder system summary moet 'secure boot state' op 'on' staan.

Ik moest dat zelf nog aanpassen en ik heb windows 11.
Ook al stond het aan dan werkte het nog steeds niet bij mij.

Met het weer uit te schakelen en op custom te plaatsen en dan enablen dan werkte het wel.
This worked for me on Gigabyte:

Make sure you are booting OK with CSM disabled before changing Secure Boot settings. People have bricked their system by following the wrong steps.

I also had it saying enabled not Active - this is a BIOS glitch it's not really enabled

On the secure boot settings if it says Mode:User you should be able to simply Enable Secure Boot

Otherwise (if it says Mode:Setup)

• Disable Secure Boot if it says Enabled
  • If it says Standard change to Custom
  • Change Custom to Standard accepting Factory Defaults
  • Enable Secure Boot

Ik heb het ook manueel moeten aanzetten toen ik mijn upgrade deed naar windows 11 in Januari.
Ik kreeg toen wel een bitlocker na upgraden firmware van mijn nieuwe moederbord, waarvoor ik zo een unlock key moest gaan ophalen vanop mijn windows account.
Was even vloeken en paniek op die moment. :)

Waar kan ik het spel eens testen? Ik ben niet zeker of mijn computer deze wel kan runnen...
Nergens imo.

Dit zijn zowat de richtlijnen voor PC specs:

Schermafbeelding-2025-10-08-122145.png

Ik heb een Ryzen 7700x en een Nvidia 4070 en ik kon in de beta wel vlotjes op ultra setting spelen @1440p.

Laatst bewerkt:
Ook veel zin in deze. ook lang geleden dat ik game aan full price gekocht heb.
maandag ook dagje verlof genomen om ganse dag te spelen :D

En sowieso dat je via steam een refund krijgt als je minder dan 120 minuten hebt gespeeld.
Moet je natuurlijk wel via steam zelf kopen ipv Fanatical of een grey market key kopen.

Heb zo al een paar games getest of het goed genoeg werkt op mijn PC

De mijne komt morgen blijkbaar al aan van bij game mania. Natuurlijk de enigste dag dat ik niet thuis ben en niet thuis slaap.

Nergens imo.

Dit zijn zowat de richtlijnen voor PC specs:

Schermafbeelding-2025-10-08-122145.png

Ik heb een Ryzen 7700x en een Nvidia 4070 en ik kon in de beta wel vlotjes op ultra setting spelen @1440p (rond de 100fps)

Zelfde voor een i5 14400F en RTX 3080.
Mijn R7 9800X3D en RTX 5080 deed dat op 5120x1440 ook @110-120fps

Hier voorzichtig positief. Beta was wel leuk maar het was allemaal een beetje teveel op elkaar gesmeten. Ik wacht wel nog enkele dagen na release om te zien hoe de servers zijn. Pre order gedaan van 2042 en zit nog altijd met die zure smaak in mijn mond.

Wat ziek deze week, dus geen pc bestellen en in elkaar steken... al had ik er al geen zin in. Wil fris zijn daarvoor. We zien wel na de release.

Bij mij was de pre order van BF V de zure aankoop, vond die game absoluut geen fun (was al met lichte korting). En dan een maand later stond de game half price via EA zelf. De 2042 demo draaide zo brak dat ik het zo gelaten heb.

De reviews zien er goed uit.

PU kraakt de SP volledig af, geeft game alsnog 88.
Battlefield speelde ik meestal wel de SP en liet ik de MP net liggen na een maand.

Thoh pu is altijd wat sceptisch... tweakers en ign zeggen oke singeplayer. Maar zo een game moet je nooit voor de singleplayer kopen.

Terug
Bovenaan