Battlefield 6

Jawadde, 10 uur smorgens.
Tis duidelijk wat iedereen aan spelen is. :)

Schermafbeelding-2025-08-09-102303.png

ik heb het juist om 11h30 opgezet rap een potje voor het werk en ik geraakte er direct op, geen que.
Heb wel een key gehad om te spelen sinds donderdag dunno of dat geen invloed heeft?

Gisteren ook even zitten spelen:

Voelt idd aan als de oude BF games. Laatste die ik nog veel gespeed heb zijn BF1 en BF3/4 maar Bad Company 2 vond ik nog de beste van al.. Altijd gehoopt op een 3de maar vrees dat die er niet zal komen.. Remaster zou wel nice zijn. Onlangs ook ff BF 2042 en BF V nog snel eens geprobeerd voor deze open beta van start gin maar dit zijn toch niet echt de BF games waar ik me mee amuseer al is BF V wel niet slecht voor paar rondje WW2 maar op zich het kon beter.. 2042 tja ga ik zo laten..

Speelt wel goed, hier en daar nog wat bugs, camera die losgekoppeld werd view waardoor ik moest redeployen. TTK is snel, te snel vind ik, je hebt geen tijd om te reageren op u gun op te halen ik ben run & gun type, maar ik moet de mappen nog wat leren kennen en dan loopt dat wel beter.
Guns voelen wel oké aan, shotgun is wel bagger 1 shot kill.. Snipers zijn er altijd in overvloed, medics die niet altijd reviven (altijd wel zo geweest maar ligt meer aan de speler zelf dan de game). Van de mappen ben ik niet zo zot als van voorgaande games.. Zijn redelijk compact wsl zodat mensen hier en daar wel kills kunnen halen. Hier ga je geen zotte kdr vinden. Af en toe wel zuchten van ja lap weer dood omdat je in principe van alle kanten totaal niet veilig zijt en je moet dus altijd ogen hebben op alles... Ah en muis en keyboard support op console is echt wel nice, hopelijk wordt dit ook de standaard voor iedere online shooter dat je kunt selecteren met wat je wilt gamen. Controllers zijn gwn niet precies of snel genoeg voor mij.. Moet wel mijn settings nog beetje finetunen maar voelt echt wel goed aan. Gelukkig heb ik nog usb c converters liggen voor usb aansluitingen.

Laatst bewerkt:
Ook deze morgen even gespeeld.
Ook een queue van +35000 mensen maar dat ging eigenlijk ongelooflijk snel dus dno of we daar echt aandacht aan moeten geven.
Het spel op zich speelt ERG snel, alleen raar dat ik mijn zijbuttons van mijn muis niet kan binden voor reload ofzo, zal nog wel opgelost geraken tegen definitieve versie dus niet zo erg.
Ik had toch een heel hard BF4 gevoel en ik denk dat ik het wel zal kopen, de mappen die er nu zijn, zijn wel nice maar niet de toppers van weleer maar dat moet nog groeien en bij de volledige versie zullen er nog wel plezante tussen zitten. dat er terug veel destroyed kan worden is een dik pluspunt, zalig om zo mee te gaan in een spel ;-)
Neen ze zijn op de goede weg, hopelijk volgen de players ook zodat we voor jaren weer een battlefield hebben om te spelen

Zijn dan eigenlijk elke dag andere mappen ofzo? Gisteren ook begonnen en ik vind het wel top maar die map die ik gisteren vaak kreeg was echt verschrikkelijk…

Een schets:
image0.jpeg

Die heb ik volgens mij zonet ook gespeeld gehad in afwisseling met een andere map telkens.
Dat is aan 1 kant van de map dit sniper festijn, de andere kant zijn er veeel minder :)
Speelde hem in breakthrough mode en dan begint het dus aan dat stuk. Verschrikkelijk gewoon.

Waar ik redelijk van schrik is gewoon dat de game ZEER vlot draait en dan nog een beta versie, extreem gepolished of optimized ik weet het niet.

Voor de lol had ik nvidia overlay aangezet om mijn fps te zien, speel op ultra settings 1440p, mijn gpu wordt voor 99% gebruikt ik krijg 120 fps en mijn cpu zit maar amper aan 50%
ik heb een 3080Ti en een i7 13700. dus eigenlijk is mijn kaart aan het bottlenecken om 144 fps te krijgen. Maar nog altijd impressed dat het zo optimised is.

Waar ik redelijk van schrik is gewoon dat de game ZEER vlot draait en dan nog een beta versie, extreem gepolished of optimized ik weet het niet.

Voor de lol had ik nvidia overlay aangezet om mijn fps te zien, speel op ultra settings 1440p, mijn gpu wordt voor 99% gebruikt ik krijg 120 fps en mijn cpu zit maar amper aan 50%
ik heb een 3080Ti en een i7 13700. dus eigenlijk is mijn kaart aan het bottlenecken om 144 fps te krijgen. Maar nog altijd impressed dat het zo optimised is.
Ik heb nu ook niet echt de indruk dat het cutting edge is kwa technologie. Als je kijkt naar battlefield 4 ziet dat er nu toch niet zoveel beter uit en dat draaide op een PS4.

Ik heb nu ook niet echt de indruk dat het cutting edge is kwa technologie. Als je kijkt naar battlefield 4 ziet dat er nu toch niet zoveel beter uit en dat draaide op een PS4.
BF 4 heb ik nooit gespeeld, de vorige BF dan weer wel
maar cava BF 6 ziet nog best wel ok uit vind ik

Het spel is quasi onmogelijk voor niet highend builds om 144fps gemiddeld te krijgen op alles ultra settings, zie hier CPU testen met een RTX 5090:

Kan je op PC de FPS zien? Ik vind dat nergens.

De beste battlefield aller tijden blijft toch Battlefield Vietnam. Vond die zalig.

Terug
Bovenaan