Basketbal

Amai ferm!!!!! Spannend, spannend, spannend, ...

De ploeg van het jaar is al gekend :)

En nu een medaille op de OS :D
 
JAAAAAAAA, KAMPIOENEEEEEEEUH 🥳 🥳

Wat een campagne, wat een wedstrijd, wat een strijd. Ook al liep het niet, ze hebben nooit opgegeven. Op zo'n momenten staat Meesseman àltijd op en toont ze nog maar eens waarom ze de beste van de wereld is.
Linskens haar aandeel vandaag is toch ook niet te onderschatten. Die final MVP is niet meer dan terecht.

De Spanjaarden toch ook volledig ineen gezakt in dat laatste kwart. Misten plots heel veel shots en de 3 punter van Meeseman leek een beetje de doodsteek.
 
Linskens haar aandeel vandaag is toch ook niet te onderschatten. Die final MVP is niet meer dan terecht.

De Spanjaarden toch ook volledig ineen gezakt in dat laatste kwart. Misten plots heel veel shots en de 3 punter van Meeseman leek een beetje de doodsteek.
Inderdaad, Linskens ook een toppartij gespeeld.

Het feit dat de starting 5 het hele vierde kwart hebben gespeeld (of moeten spelen) toont ook wel onze zwakte: de bank. Die is nog heel jong (dus kan je ze ook niet kwalijk nemen), maar dat belooft wel veel goeds voor de toekomst als die zich kunnen blijven ontwikkelen. Ook een Ben Abdelkader die er niet bij was wegens een blessure, toch vaak een belangrijke pion als eerste invalster.
 
Dat is niet het enige... die heren voetballers kunnen ook een voorbeeld nemen aan Meeseman kwa ingesteldheid en karakter. Je hoeft echt geen kwal te zijn als topsporter, hier kan een zekere doelman een ferm teentje aan zuigen.
Maar de échte reserve kapitein van de rode duivels kan je op dat vlak toch niets verwijten?
 
Veerkracht, wat een veerkracht... Niet de mooiste match maar wat was het heerlijk spannend. :love:

Beetje jammer dat het succes van deze ploeg moet uitmonden in een discussie over mannenvoetbal. Fuck 'em, go Cats!
 
Heel wat afzeggingen bij de Belgen. Tenzij je blessure hebt zou dit imo financieel afgestraft mogen worden
Je kan moeilijk financieel afstraffen als er niks betaald wordt, he :)

Verder heel leuk van de cats. Een viertal weken geleden kwam Emma nog naar de training van mijn zoon en deed gewoon wat mee. Supernormale madam en dikverdiend.

Jammer dat de tickets voor de olympische spelen zo duur zijn en dat je in de voorrondes niet weet wanneer ze zouden spelen :(
 
JAAAAAAAA, KAMPIOENEEEEEEEUH 🥳 🥳

Wat een campagne, wat een wedstrijd, wat een strijd. Ook al liep het niet, ze hebben nooit opgegeven. Op zo'n momenten staat Meesseman àltijd op en toont ze nog maar eens waarom ze de beste van de wereld is.
Prachtig voor België en de vrouwensport in het algemeen.

Als ik het mij goed herinner is dit de eerste teamsport waar Belgische vrouwen in zijn beginnen uitblinken, de rest was nooit echt heel veel soeps. Dikke chapeau en ik hoop dat ze in de toekomst nog verder successen mogen halen!
 
Prachtig voor België en de vrouwensport in het algemeen.

Als ik het mij goed herinner is dit de eerste teamsport waar Belgische vrouwen in zijn beginnen uitblinken, de rest was nooit echt heel veel soeps. Dikke chapeau en ik hoop dat ze in de toekomst nog verder successen mogen halen!
Deze ploeg heeft een stuk meer potentieel en kan nog verder geraken, maar in de laatste 10 jaar haalden we brons op het EK in het volleybal en brons/zilver in het hockey. Beide met een professionele werking. Niet veel soeps is wel een beetje overdreven.
 
Deze ploeg heeft een stuk meer potentieel en kan nog verder geraken, maar in de laatste 10 jaar haalden we brons op het EK in het volleybal en brons/zilver in het hockey. Beide met een professionele werking. Niet veel soeps is wel een beetje overdreven.
Op zich wel vreemd eigenlijk dat de mannenploegen het in België (in het algemeen) toch een stuk beter doen. Terwijl je zou verwachten dat een westers land het relatief iets beter bij de vrouwen zou doen wegens minder tegenstand uit sommige landen.
 
Op zich wel vreemd eigenlijk dat de mannenploegen het in België (in het algemeen) toch een stuk beter doen. Terwijl je zou verwachten dat een westers land het relatief iets beter bij de vrouwen zou doen wegens minder tegenstand uit sommige landen.
Specifiek over basketbal: in veel andere landen zit basketbal structureel veel beter in elkaar en is er meer omkadering (lees: budget) in jeugdopleiding en dergelijke.
 
Terug
Bovenaan