Base: TV, mobiel & vast internet - Ervaringen, discussies & vragen

Dan toch maar eens de overstap gewaagd voor enkel Internet. Eind deze maand eens installeren en kijken wat dat geeft. Voor nu zou dat een besparing geven van € 300,00 opt jaar tegenover Telenet.

Vorig jaar van telenet naar base overgestapt en niet meer omgekeken. Telenet -> Base is niet meer dan een modem swap en alles ging vlotjes met easyswitch :)

Vrijdag dan toch eens de overstap gemaakt. Aangegeven dat het ook mag afgesloten worden bij Telenet, waar ik overigens nog een factuur van heb mogen ontvangen. Maar netjes betaling in orde gebracht zodat ze dit later kunnen terugbetalen.

Eerste dag maar 90 Mbps, dus ticket ingeschoten. Dag erna was het al dubbel zoveel 🤦‍♂️ Eind goed al goed, en het werkt voor nu naar behoren.

Het is een modem zoals bij Telenet. Ik zie daar niet meteen in de instellingen van MyBase een optie voor.

Bij Telenet kan je mits wat opzoekwerk en een goeie verkoper, een CV8560E modem krijgen. Daar kan je dus een MAC address configureren dat je als bridge kan instellen. Zo kan je je eigen router rechtstreeks op het internet krijgen.

Nuja, een dubbele NAT zal ook niet het einde van de wereld zijn, maar liever niet als ik kan kiezen.

Ik geef op om bij base degelijke service te krijgen.

Internet thuis blijft schommelen in snelheid ondanks vele helpdesk telefoons en al controle door een technieker.

Sinds gisteren ook nog eens 5g netwerk dat slecht werkt met als antwoord van de helpdesk dat op het gegeven adres de dekking niet voldoende is voor een betrouwbare mobiele data verbinding.

Ik vlucht terug naar Orange base mag hun brol terug hebben

Aan het overwegen om Telenet weg te doen (internet en tv), en te veranderen naar BASE voor onbeperkt internet met de bedoeling voortaan alles te doen via streaming.

Al zijn de commentaren hier niet overweldigend heb ik de indruk, ik werk 1 dag van thuis dus internet moet wel goeie kwaliteit zijn..

Of best kiezen voor Orange?

Aan het overwegen om Telenet weg te doen (internet en tv), en te veranderen naar BASE voor onbeperkt internet met de bedoeling voortaan alles te doen via streaming.

Al zijn de commentaren hier niet overweldigend heb ik de indruk, ik werk 1 dag van thuis dus internet moet wel goeie kwaliteit zijn..

Of best kiezen voor Orange?
Ik werk elke dag thuis en geen problemen met BASE.

Ben zelf aan het rondkijken om weg te gaan van bij Telenet. Heb enkel internet nodig en Base is wel heel wat goedkoper!

Hoe zijn de bevindingen ondertussen van de mensen hier die zijn overgestapt?

Ben zelf aan het rondkijken om weg te gaan van bij Telenet. Heb enkel internet nodig en Base is wel heel wat goedkoper!

Hoe zijn de bevindingen ondertussen van de mensen hier die zijn overgestapt?
Hier al sinds november overgeschakeld, kwam van telenet. geen problemen gehad eigenlijk bij het omschakelen. Had de modem via de post binnengekregen (via omschakeling gedaan) en dan geisntalleerd en 15min later was ik al online.
Geen klachten tot nu toe, hetzelfde qua stabiliteit.

Onderliggend is BASE ook gewoon Telenet.. benieuwd dus hoelang BASE gaat standhouden.

Hier al sinds november overgeschakeld, kwam van telenet. geen problemen gehad eigenlijk bij het omschakelen. Had de modem via de post binnengekregen (via omschakeling gedaan) en dan geisntalleerd en 15min later was ik al online.
Geen klachten tot nu toe, hetzelfde qua stabiliteit.

Onderliggend is BASE ook gewoon Telenet.. benieuwd dus hoelang BASE gaat standhouden.
Enkel voor internet of heb je ook andere diensten? Heb er ook al naar zitten zien want het prijsverschil is toch enorm, maar TV wordt hier toch vrij veel gebruikt en we hebben ook een onmisbare vaste telefoon die ze bij Base niet aanbieden.

Enkel voor internet of heb je ook andere diensten? Heb er ook al naar zitten zien want het prijsverschil is toch enorm, maar TV wordt hier toch vrij veel gebruikt en we hebben ook een onmisbare vaste telefoon die ze bij Base niet aanbieden.
Hier enkel internet. Scheelt ook al, 65 VS 40 euro.

Hier enkel internet. Scheelt ook al, 65 VS 40 euro.
Toch eens zien hoe ik die vaste telefoon kan oplossen denk ik, want dat prijsverschil voor het totaalpakket is toch enorm. We hebben nu alles van TV, telefoon en internet bij Telenet. Kwaliteit niets op aan te merken, maar het maandelijks bedrag begint toch wel belachelijk te worden.

Toch eens zien hoe ik die vaste telefoon kan oplossen denk ik, want dat prijsverschil voor het totaalpakket is toch enorm. We hebben nu alles van TV, telefoon en internet bij Telenet. Kwaliteit niets op aan te merken, maar het maandelijks bedrag begint toch wel belachelijk te worden.
De vaste telefoon? dat gebruikt niemand toch meer, behalve bedrijven? :unsure: dat ze gewoon naar de gsm bellen

De vaste telefoon? dat gebruikt niemand toch meer, behalve bedrijven? :unsure: dat ze gewoon naar de gsm bellen
Er is hier 0,0 gsm verbinding en bellen via wifi is niet stabiel genoeg om er op te vertrouwen als we voor iets belangrijk moeten bellen. :p

Ben nu voor (unlimited) internet overgestapt naar Base. Es zien wat dat zal geven :)

Maandelijkse factuur zal sws heel wat minder zijn.

Terug
Bovenaan