Bandentopic

Om te gebruiken als winterband naast een zomerset of zou je alle seizoenen doen?

Afgelopen jaar heb ik met de winterband niet in de sneeuw gereden. En net als mijn zomerset erop lag sneeuwde het.

En welke banden zou je dan aanraden ?
Om te gebruiken als winterbanden als je graag sportief rijdt, voor altijd als dat je minder uitmaakt. Eerste waar ik aan denk is michelin crossclimate, maar zijn ondertussen ook goede andere merken met een dergelijk type band. Weet nu niet vanbuiten, als je meer info wenst, kan ik sowieso 'Tyre reviews' aanraden op YouTube.

Voila, de kogel is door de kerk. Heb 4x Michelin CrossClimate 2 besteld en laten leveren bij een bandencentrale in de buurt voor montage.
Hopelijk kan ik ze volgend weekend laten monteren als ze aankomen.

Iemand ervaring met banden online te bestellen?
Ik bestel mijn banden bij bandenexpert.be en laat die leveren bij een bandenmontage partner van hen bij mij in de buurt. Vaak zijn die wel een pak goedkoper en montage kost ook een fractie van de prijs van bvb. Donckers, Auto5, e.d. (afhankelijk van waar je banden laat leveren).
Waar ik altijd ga is de Lotus garage in Kontich, montage is maar €20 de band incl. balanceren en lood.

Ik ga eind dit jaar naar La Plagne in Frankrijk en op de smalle baantjes moet je daar sneeuwkettingen hebben.
Winterbanden heb ik al, kettingen nog niet.
Ik heb een Transporter 4 motion, moet ik dan 4 kettingen voorzien of volstaat het om ze op de voorwielen te plaatsen?

Sorry voor de noobvraag, maar ik ken er niets van.

Om welke banden moet de sneeuwkettingen?​

Bij een voorwiel aangedreven auto om de voorwielen en bij een achterwiel aangedreven auto om de achterwielen. Heb je een 4×4 dan moet je het volgende onthouden: als je de bergen in rijdt leg je de sneeuwkettingen om de voorwielen. Rij je de bergen uit? Dan leg je ze om de achterwielen.

Ik ga eind dit jaar naar La Plagne in Frankrijk en op de smalle baantjes moet je daar sneeuwkettingen hebben.
Winterbanden heb ik al, kettingen nog niet.
Ik heb een Transporter 4 motion, moet ik dan 4 kettingen voorzien of volstaat het om ze op de voorwielen te plaatsen?

Sorry voor de noobvraag, maar ik ken er niets van.
De voorwielen volstaan.

Voila, de kogel is door de kerk. Heb 4x Michelin CrossClimate 2 besteld en laten leveren bij een bandencentrale in de buurt voor montage.
Hopelijk kan ik ze volgend weekend laten monteren als ze aankomen.
Ook benieuwd naar de ervaringen overigens. :)
Zeker de '2' zou weer een stuk beter zijn.

Ook benieuwd naar de ervaringen overigens. :)
Zeker de '2' zou weer een stuk beter zijn.
Heb enkel de eerste versie gehad en ik vond die al zeer goed. Nu hoorde ik van mijn garagist die de 2 op zijn wagen heeft gelegd, dat ze qua prestaties nog een heel stuk beter zijn (in zijn geval vooral in de modder), maar wel meer rolgeluid maken.

Kga ook eens moeten kijken dan voor die 2, misschien die op de vooras en mijn nog niet zo oude eerste versie vanachter

Sinds gisteren liggen er 4 nieuwe Crossclimate 2 op. Tevreden over het verloop. Banden online laten leveren via Bandenexpert, wanneer ze aankomen bellen ze je op om een afspraak te maken. Heb er nog niet veel km opzitten dus kan nog niet echt een uitspraak doen.

Ben eens curieus, woensdag gaan er Pirelli sottozero 3 op...
Zeer benieuwd naar je ervaring.

Bij mij liggen er nu sf2's op en ik haat ze.
Snel aanzetten aan de lichten in drive sport, xtraboost, traction is gewoon burnouten geworden ipv bijten in het asfalt en er alq een pijl vandoor gaan

Eerste indruk alvast goed, net 300km gereden, zit in Duitsland nu.
Wel enkel droog wegdek tot nog toe.
Eén keer een Xtraboost startje genomen en daar hadden ze toch geen probleem mee.
Wel een tikje rumoeriger dan de PZero's.

Wel in 19" versie (vooraan 225 en achteraan 255).

Zeer benieuwd naar je ervaring.

Bij mij liggen er nu sf2's op en ik haat ze.
Snel aanzetten aan de lichten in drive sport, xtraboost, traction is gewoon burnouten geworden ipv bijten in het asfalt en er alq een pijl vandoor gaan

Eerste indruk alvast goed, net 300km gereden, zit in Duitsland nu.
Wel enkel droog wegdek tot nog toe.
Eén keer een Xtraboost startje genomen en daar hadden ze toch geen probleem mee.
Wel een tikje rumoeriger dan de PZero's.

Wel in 19" versie (vooraan 225 en achteraan 255).

Dikke 1000km verder en ik kan er echt niets van verkeerd zeggen.

Absoluut geen probleem om de power op de weg te krijgen wanneer het droog is.

Gisteren een "launch control" startje gedaan, en de banden gaven geen krimp!

Die SF2's zijn All Season banden, is altijd een trade off, niet zo goed als gewone zomerbanden in de zomer of winterbanden bij echt winterweer.

Geen probleem voor 80% van de chauffeurs/wagens, maar wanneer je een zware rechtervoet hebt in een wagen die nogal bruut koppel aflevert zoals de 330e in Xtraboost doet, dan ga je snel over de limiet van die band gaan!

Yes idd. Blij om te horen wel.

Welja, ik had gewoon geen zin in winter/zomerwissels en het stockeren van banden.
Enja... uiteindelijk liggen hier dus toch 4 zomerbanden op een stapel te wachten lol.

Dusja, ga nu wel de winter doorrijden op die SF2's. Die achterste gaan toch weg zijn tegen maart en dan volgend jaar gewoon sottozero's tegen de winter leggen. Dan zijn het enkel de voorste die niet helemaal hun dienst gedaan hebben. Valt nog mee dan.

Op de Audi A6 nooit ondervonden met de Vredestein Quattracs, maar da's natuurlijk "maar" een 190pk diesel met toch wel een heel andere vermogenscurve en een veel minder sportief karakter qua baanligging.

Donderdag de winterbanden laten leggen.
Blijkbaar was bij de vorige wissel een band kapot, dus zat er niks anders op dan een nieuwe TS870 band te kopen...
230€ voor de band + wissel en stockage.
Laat de winter nu maar komen!

Wisselen jullie band + velg of gewoon de band op de velg ?

Ben nu aan het kijken voor winterbanden (vorige winter een paar ritten toch vrij moeizaam geweest en 1x niet vertrokken op de P-zero's)
Wou misschien de BMW velgen dan houden als wintervelg en een andere set als zomerset

Of is 19 te groot als winterband ?
@berenod jij hebt gewoon gewisseld ? zelfde maat behouden denk ik

Ik gebruik normaal een winter- en een zomerset, banden worden niet zo graag elk seizoen op en af een velg getrokken.
Ik heb nu winter en zomer 18" liggen, in de zomer een breedset en in de winter squared. Ik heb nog een setje 18" OEM BMW Style 398 velgen dat waarschijnlijk in de verkoop gaat (voor F3x reeks).

Terug
Bovenaan