knight-rider
Well-known member
Bij mijn Megane GT
vooraan 2,9
Achteraan 2,6
225/40 R18
vooraan 2,9
Achteraan 2,6
225/40 R18
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoeveel bar/druk zetten jullie eigenlijk op je banden? Ik weet dat dit afhankelijk is van auto en type maar toch.
Vorige week een melding op het dashboard dat de druk te laag was. Die varieerde tussen 2,2 en 2,5 (linksvoor). Rechtsvoor ook, maar daar gaf die geen foutmelding voor.
Vereiste druk schommelde ook tussen 2,7 en 2,9 voor tot 3 bar achter.
Volgens men pa was 2,5bar genoeg, ik heb er nu 2,7 opgezet, melding is weg maar het lijkt precies wat gokken
Persoon van de bandencentrale vond 2,9-3,0 ook al wel best veel ook al stond dit in de deur
Goed voor het verbruik, minder goed voor de wegligging. Beter uw banden wat slapper dus.Nu net eens aan het kijken in de wagen.
Voor 3personen eco mag dat dus zelfs op 3,2 zitten. Volgeladen op 2,7 maar dat is nooit het geval.
In theorie moet ik dus zelfs nog bijpompen mja dat staat die echt keihard (235/55 r19)
Ga gewoon naar een respectabele bandenboer. Uw brood koop je ook niet bij de slager.Ik denk bepaald te hebben wat de meest optimale winterband is voor mijn wagen
vooraan: Vredestein Wintrac Pro 245/40R20 99Y XL
achteraan: Vredestein Wintrac Pro 275/35 R20 102Y XL
dit waren de enige merk/model winterbanden dat ik de exacte maat kon vinden met snelheidsrating tot 300KM/h
kan ik dit in een bmw garage bestellen en laten plaatsen, of moet je uit een lullig aanbod kiezen dat opgedrongen wordt ?

Gasten, ik heb hulp nodig.
BMW 330e
Lagen dus origineel de Bridgestone Turanza t005 banden op. Eigenlijk héél héél content van.
Op zich wel rap versleten (30.700 km zat echt serieus onder de blokken al)
Maar normaal rij ik steeds met Vedestein Quattrac 5 / Quattrac pro.
Waarom? Ik rij 55.000 km per jaar en wil geen bandenwissels doen. Als ik gewoon niet vast kom te zitten in de sneeuw ben ik gelukkig en van de Vredestein op m'n Audi A6 was ik zéér tevreden ook. (reed ik op de vooras toch ook iets van 60.000 km mee)
Nu is die Quattrac niet leverbaar voor de voorste as in maat 225/40/19 (achterste as 255/45/19 wel).
Dus heb ik dan maar Pirelli Cinturato SF2 besteld.
Deze liggen er sinds vandaag op.
Liefst haal ik ze er morgen weer af.
In Xtraboost, sport en traction grip de auto niet. Hij patineert gewoon.
Véél meer rolgeluiden dan de t005, ik moet letterlijk de radio luider zetten.
Ook rijdt de auto véél harder. Ik voel veel meer van de weg dan met die t005's in het stuur. En die t005's waren runflats??
Een bepaalde bocht die ik hier kan nemen aan +- 110 km/h, was ik hem nu aan 80km/h al bijna kwijt.
Rond punt siemenslaan in Oostkamp aan iets sportievere snelheid was gewoon alle 4 de banden die zaten te piepen en squirmen... dat deed de T005 niet aan die snelheid.
Neen, die Cinturato's gaan er weer af.
Ik heb nog de voorste Turanza's liggen, dus die kunnen er weer op, maar wat leg ik dan achteraan?
Ik vind het écht wel raar, want zo'n SF2 is nu toch ook niet de eerste de beste band.
Beetje jammer dat ik nu bijna 800 euro banden gewoon de vuilbak in ga smijten... Maar goed, m'n auto is m'n enige plezier die ik heb en zo is het niet fun.

tja, heb intussen 2 turanza's besteld voor vanachter en volgende week vliegen die pirelli's er weer af
m'n vrouw ook met de auto laten rijden en ze schrok er ook van hoe anders die reed (maar haar carelevel is wel lager, dat wel natuurlijk)
lawaai viel haar ook direct op
dus het ligt niet aan ik alleen![]()

Iemand die me kan helpen? Niet specifiek over banden maar over velgen. Passen de standaard velgen van een 2011 5 série op een 2017 facelift 4 serie?
Dan kan ik de winter wielen en banden gewoon houden van mijn 5 voor de 4.
Ik heb enkel ervaring met Pirelli winterbanden met de sottozero's en zeer tevreden van. (Lagen onder een 4 grancoupe)Moet ook winterbanden streken, en weet niet goed wat kiezen (330e G20)
Zomerbanden zijn Pirelli P-zero's, héél content van. Achterste zijn nu wel versleten (52,000 km) dus na de winter worden dat nieuwe.
Ik zie dat de P-zero's ook in winter versie bestaan, iemand ervaring mee?
Ook niet te gek duur, dacht net over de 200€/stuk bij de bandenboer.
Ga je dan ook nog winterbanden kopen?
Want nu is het wel ongeveer het seizoen om deze te gaan beginnen leggen.
Ik zeg het u, als je geen winterbanden gaat leggen dan ga je het u ook beklagen
Velgen zullen passen maar de banden niet. Deze zijn te groot in omtrek.
Nee winterbanden slijten sneller bij hoge temperaturen.Zomerbanden gaan zogezegd naar de klote bij vriestemperaturen. Maar aan wat je dat zogezegd zou merken heb ik nog niet gemerkt...
Is het onveilig om met zomerbanden boven de 200 km/u te rijden tijdens de winter?Ga gewoon naar een respectabele bandenboer. Uw brood koop je ook niet bij de slager.![]()