Bandentopic

Klote. Michelin sport heb ik hier nog gelezen als alternatief. Qua prijzen nog geen idee. , Met deze al meer schade gehad op een halfjaar dan de 2 vorige op zoveel jaar, hoewel ik nu veel voorzichter ben
Rij zelf met dunlop sport max , beter dan conti's in ieder geval (29' )

Klote. Michelin sport heb ik hier nog gelezen als alternatief. Qua prijzen nog geen idee. , Met deze al meer schade gehad op een halfjaar dan de 2 vorige op zoveel jaar, hoewel ik nu veel voorzichter ben

Pilot Sports zijn echt wel goeie banden, zowel op nat als droog. Grip tot en met en slijten niet snel af t.o.v. P-Zero's. Na bijna 20k km nog altijd ±5mm profiel over op mijn PS 4S'en.

Zijn wel vrij dure banden (±€200/stuk) maar kwalitatief wel 1 van de beste.

Pilot Sports zijn echt wel goeie banden, zowel op nat als droog. Grip tot en met en slijten niet snel af t.o.v. P-Zero's. Na bijna 20k km nog altijd ±5mm profiel over op mijn PS 4S'en.

Zijn wel vrij dure banden (±€200/stuk) maar kwalitatief wel 1 van de beste.
Prijs gehad van de P-zero (215€/stuk)
Dadelijk eens contact opnemen met de verzekering of zij niet tussenkomen en anders laat ik Michelins opleggen

verzekering komt dus niet tussen. Had beter de velg ook geschuurd dan betaalde ze wel terug maar alleen banden niet. Duur foutje

Velgschade via de verzekering? Dan gaat uw BM toch omhoog vermoed ik? Is het sop dan wel de kool waard?
Op de één of andere manier is de velg niet beschadigd (voor zover ik nu kan zien), misschien als de band eraf is dat er iets te zien is
Vorig jaar nog een velg geschuurd (zonder band) en dat was toen +1100€ voor een nieuwe dus da vond ik al wel de moeite

Zou natuurlijk die kapotte band of die kapotte velg kunnen laten leggen mja waar zijn we dan mee bezig
Moet gewoon zo snel mogelijk een nieuwe band op om veilig te zijn

Prijs gehad van de P-zero (215€/stuk)
Dadelijk eens contact opnemen met de verzekering of zij niet tussenkomen en anders laat ik Michelins opleggen

Heb de mijne hier gekocht en bij een bedrijf er laten opleggen voor €20 per band incl lood en balanceren. Was voor alles incl. €220 per band.

Banden worden na bestelling rechtstreeks geleverd waar jij wil voor montage en moet je gewoon een afspraak maken.

Je kan ze ook gewoon bij je thuis laten leveren.

Hier Michelin pilot sport 4S'en. Heb voor 4 stuks €860 betaald paar maand geleden. (incl montage)

Veruit de beste banden die ik ooit gehad heb. Vorige waren P zero's.

Al die P Zero haat hier :(
Niks gaat boven een goeie Italiaans band!

Laatst bewerkt:
P Zero's zijn gewoon zeer goede banden. Ze hebben gewoon een minder goede reputatie doordat ze vroeger gekend waren als zeer snel te slijten.
Nu ja, in hun categorie zijn de P4S'en gewoon de beste algemeen.

Geluk gehad gisteren. toen ik naar de garage vertrok opeens bandenspanning melding en nog 1.5bar in die band, gelukkig niet te ver

2 nieuwe banden rijker, paar 100€ armer

Op een 320d Touring had ik initieel Continental ContiSportContact runflat banden, eigenlijk nooit content van geweest, maar waren nieuwe banden en had niet veel zin om geld uit te geven en die direct te vervangen..

Bovenstaande is dan vervangen door een Hankook Ventus S1 Evo (niet runflat), had toch gemerkt dat veel F31 rijders ook voor deze kozen of voor de Michilen Pilot Sport 4S. In de regen geen echte negatieve ervaringen op het eerste zicht, en op het droge alleszins een zeer goede band.

Op mijn huidige 330e liggen Michelin Pilot Sport 4S, en is toch wel een topband op het droge. In de regen ook nog niet echt slechte ervaringen.

Na 104.000km dan toch de voorbanden van de gaskachel laten vervangen². Bridgestone Ecopia eraf, Bridgestone Turanza Eco erop. En twee weken later de achterbanden ook, vanwege een klapband nadat er een stuk plaatstaal op de Brusselse ring er zich een weg had ingeboord.

(² ja, zoveel kilometers, en er was nog 2mm overschot tot aan het indicatielipje, achteraan nog iets meer). 15" velgen, maar met die banden erop lijkt het alsof je op 19" velgen rijdt... zonder band.

Laatst bewerkt:
Iemand tip wat smoothste banden zijn kwa road noise?
Heb nu nieuwe peugeot 208 met michelin standaard banden ofzo, op 16" velg.

Schokken op potholes etc zijn voor mij met zware oorproblemen en redelijke schokgevoeligheid soms wat hard.
Een vriend raadde me anders ook bilstein b6 dempers aan ... Doet misschien veel meer dan banden op dat vlak.

Geen geld voor dikke Mercedes ofzo, mag ook niet te veel verwachten op Vlaamse wegen zeker van een B segmenter.

Wegens gebrek aan wagen(s) in 20 jaar tijd is car experience kwasie nul bij me. Behalve die dat ik onthouden heb als ik meereed, maar sinds een gehoorprobleem in 2015 (hyperactive oren) zo slecht werd, heb ik nog weinig referenties wat nu echt de meest comfy car voor de buck is. Of de juiste banden/vering combo (road noise gewijs)

Zelfs de nieuwe DS 9 die eraan komt zou blijkbaar nog wat hard geveerd zijn. Een boot zoals de oude citroëns moet het nu ook niet zijn. Bochten zijn leuk in deze auto door de ietwat middenweg tussen comfy en sportieve vering.

Laatst bewerkt:
Hoe weet je eigenlijk wat "goede" banden zijn?

Wij hebben pas een Mercedes Vito gekocht maar hier liggen nog winterbanden op, we zijn nu aan het rondhoren voor een setje zomerbanden en kregen de volgende prijzen:

Continental Vanco-200 = 153,08€ / st
General Eurovan 2 = 113,22€ / st
Tristar Powervan = 80€ / st

Bij mij werd de Mercedes geleverd op Continental sportcontact 5 banden waren op na 40K km, was er zeer content van dus heb ik ze terug geplaatst nu is het sportcontact 6

Maandag op onderhoud geweest en daar blijkbaar opgemerkt dat er een bobbel (of hoe zij het zeiden: een 'tet') op mijn linker voorband zat. Zal er wel nog niet al te lang hebben opgezeten aangezien ik regelmatig m'n auto + velgen reinig en was me nog niet eerder opgevallen.

Voor alle zekerheid maar rap 2 nieuwe Pirelli's aangeschaft vooraleer ik ergens een klapband krijg en m'n auto per total rijdt.

Terug
Bovenaan