phate_13
Well-known member
Bedankt voor de info en het goede voorbeeld. Ik ging er vanuit dat dit niet meer echt beschikbaar zou zijn gezien dat ik dit tegenkwam :Als je op sites als bandenleader of autobandenmarkt op all-seasons zoekt, dan glippen er nog best veel M+S non-3PMSF mee.
M+S is geen officiële markering, elke bandenboer kan dat er in theorie op zetten, 3PMSF moet je band effectief op specifieke testen geslaagd zijn voor certificatie.
Bijvoorbeeld de Pirelli Scorpion Verde All Season hadden jarenlang enkel een M+S en geen 3PMSF (afhankelijk van de maat). Als dat veranderd moest zijn, dan pas heel recent. Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat dit een slechte band is, maar je bent er 's winters niet in orde mee in bvb. de Alpenlanden.
Sinds 2018 wordt alleen het Alpine-symbool (een berg met een sneeuwvlok) gebruikt om winter- en vierseizoenenbanden te labelen. Hoewel banden met het M+S-keurmerk al een tijdje niet meer worden verkocht, zullen ze waarschijnlijk nog steeds op een groot aantal auto’s worden gebruikt.
M+S-banden gelden in Duitsland niet meer als winterband
Banden met M+S logo gelden vanaf 1 oktober in Duitsland niet...