Bandentopic

EV's hebben toch vaak veel 'geslotere' velgen. Ik denk dat dat vaak covers zijn. Op de EV9 zitten die ook. Vandaar de vraag of dat nodig is op winterbanden.
Die covers zijn inderdaad voor het verbruik, en dus het rijberijk. Als je een paar procent verder wil kunnen rijden kan je ze installeren.

Gisteren naar de keuring geweest, auto afgekeurd omdat mijn 2 achterste banden versleten zijn.
Nu komt de echte kicker. Die banden zijn dus 2 jaar oud en ik heb er 20k km mee gedaan.
Het gaat om Continental sportcontact 6 banden. Is dat normaal dat die zo vlug op zijn? Ik doe geen trackdays of burnouts lol
Wagen is een mercedes C coupe.

Ik ga er terug continental premium contact op leggen daarmee doe ik tenminste 40K km.

Misschien een noob vraagje maar wegens een skivakantie met onze eigen wagen naar Oostenrijk ben ik dus op zoek naar winterbanden.
Aangezien ik nu met All season banden rij vind ik het wel een beetje een grote kost om enkel voor die vakantie winterbanden aan te schaffen.
Al op zoek geweest om banden te huren maar op zich van een kale reis thuis gekomen.
Nu ben ik aan het kijken op de 2dehands markt.
Waar ik dus naar op zoek ben: 4 winterbanden op velgen.
Mijn huidige wagen is een peugeot partner expert (camionette) en heeft als bandenmaat 215/65R16C
Dien ik bij de velgen nog op iets speciaals te letten of is dit eerder universeel? Welke merken of modellen van band blijf ik beter van weg en welke zijn wel top. Buiten de bandenslijtage indicator nog iets speciaals op te letten?

Misschien een noob vraagje maar wegens een skivakantie met onze eigen wagen naar Oostenrijk ben ik dus op zoek naar winterbanden.
Aangezien ik nu met All season banden rij vind ik het wel een beetje een grote kost om enkel voor die vakantie winterbanden aan te schaffen.
Al op zoek geweest om banden te huren maar op zich van een kale reis thuis gekomen.
Mijn huidige wagen is een peugeot partner expert (camionette) en heeft als bandenmaat 215/65R16C
Dien ik bij de velgen nog op iets speciaals te letten of is dit eerder universeel? Welke merken of modellen van band blijf ik beter van weg en welke zijn wel top. Buiten de bandenslijtage indicator nog iets speciaals op te letten?
Waarom ga je niet gewoon op je all seasons die er nu op liggen?

Waarom ga je niet gewoon op je all seasons die er nu op liggen?

Als op je all seasons een sneeuw icoontje staat, is dat inderdaad voldoende voor Duitsland en Oostenrijk.

Onlangs 4 Continental Premium Contact 7 laten leggen, wat een verschil met de vorige generatie die intussen aardig wat km's achter de kiezen had.

De meer B-merken missen dat toch wel nog regelmatig als ik aan het rondkijken was.
Hm, zou kunnen, ik kijk daar eigenlijk nooit bij.

@BidonTV Hoeveel profiel zit er nog op je huidige banden? Als dat niet meer teveel is, zou ik mss gewoon die Agilis Crossclimates er op laten leggen. Jij gaat de Agilis 3 hebben vermoedelijk en die Agilis Alpin is dan weer 100% winterband. Met die Crossclimates kan je eigenlijk weinig mis doen.

Hm, zou kunnen, ik kijk daar eigenlijk nooit bij.

@BidonTV Hoeveel profiel zit er nog op je huidige banden? Als dat niet meer teveel is, zou ik mss gewoon die Agilis Crossclimates er op laten leggen. Jij gaat de Agilis 3 hebben vermoedelijk en die Agilis Alpin is dan weer 100% winterband. Met die Crossclimates kan je eigenlijk weinig mis doen.
Ok, excuus. Het zijn dus geen 4 seasons maar zomerbanden die er op liggen :help:
Eens kijken hoeveel profiel ze nog hebben maar ik vrees gezien mijn weinige km's dat ze nog redelijk ok gaan zijn.

Ok, excuus. Het zijn dus geen 4 seasons maar zomerbanden die er op liggen :help:
Eens kijken hoeveel profiel ze nog hebben maar ik vrees gezien mijn weinige km's dat ze nog redelijk ok gaan zijn.
Desnoods verpats je die zomerbanden dan tweedehands en leg je 4 seizoens op je huidige velgen. Dat zal je veel goedkoper uitkomen dan nieuwe banden op aparte velgen laten leggen als je toch niet veel km's doet.

In september na onderhoud van de garage te horen gekregen dat m'n voorbanden compleet op waren, maar ze hadden de juiste maat niet binnen dus hebben ze me 2 offertes gegeven.
Maar bandencentrale hier in de buurt is dichter, goedkoper en ik vertrouw die daarvoor iets meer.

Vandaag eindelijk er eens aan nieuwe banden gedacht op een moment dat de bandencentrale open is.
Ik passeerde er (ongeveer) en ben dan maar vlug binnengesprongen.

Kerel even mee naar m'n auto gaan kijken, en zoals ik al dacht waren alle 4 m'n banden (dringend) aan vervanging toe.

Ik wou dus vierseizoensbanden laten steken.
Ze hadden in de maat voor m'n auto banden van Hankook liggen, de Vredestein Quatraq die ik wou moesten ze bestellen, en dat was meer dan 100€ duurder voor de 4 banden.
Ze hadden tijd, en konden ze direct vervangen als in wou.
Toen ik zei dat ik thuis nog een set winterbanden op velg had liggen en vroeg of ze die evt ook overtochten zei hij dat doe quasi waardeloos zijn. Heel courante maat en al 7j oud.

Hij raadde me aan om die winterbanden nu onder m'n auto te steken en die eerst op te rijden. Om dan erna vierseizoensbanden te steken.

Aangezien we maar 8000km/je doen met die auto, en het wss nog zal minderen, kan ik WSS weer een paar jaar verder.

thans niet echt optimaal om in de lente/zomer met winterbanden rond te sjezen. Niet onoverkomelijk maar ze presteren een stuk slechter bij warme temperaturen.

En afhankelijk van hoe ze bewaard werden kunnen ze ook al wat droogtescheurtjes hebben. Ik zou ze zeker wel laten controleren door die bandenboer.

Ik ben op zoek naar nieuwe bandjes voor mijn buscamper. Het is een Peugeot Boxer busje en daar zitten nu camperbanden onder. Dit zijn eigenlijk banden die nog iets verstevigd zijn en die een hogere druk aankunnen (tot 5.5 bar).

Nu de bandjes bijna aan vervanging zijn wil ik graag vierseizoenen maar ik overweeg ook B merken die goed scoren. Wat zijn hier betrouwbare kanalen/websites voor die dit misschien al eens getest heeft?

Ik ben op zoek naar nieuwe bandjes voor mijn buscamper. Het is een Peugeot Boxer busje en daar zitten nu camperbanden onder. Dit zijn eigenlijk banden die nog iets verstevigd zijn en die een hogere druk aankunnen (tot 5.5 bar).

Nu de bandjes bijna aan vervanging zijn wil ik graag vierseizoenen maar ik overweeg ook B merken die goed scoren. Wat zijn hier betrouwbare kanalen/websites voor die dit misschien al eens getest heeft?

Kan je niet mee missen.

Terug
Bovenaan