Bandentopic

Kan je niet mee missen.
Volledig akkoord, maar ik wil toch nog even zoeken naar een prijs kwaliteit beter alternatief. De kwaliteit bij de CrossClimate camping is hoog, maar de prijs is nog hoger. Ik zoek de gouden middenweg, vandaar dat ik naar zo'n testkanalen op zoek ben.

Volledig akkoord, maar ik wil toch nog even zoeken naar een prijs kwaliteit beter alternatief. De kwaliteit bij de CrossClimate camping is hoog, maar de prijs is nog hoger. Ik zoek de gouden middenweg, vandaar dat ik naar zo'n testkanalen op zoek ben.

Kleber is het B-merk van Michelin, hun 4-seizoens voor auto's zijn eigenlijk gewoon crossclimates met een iets goedkopere compound. Dus ik zou de in deze ook wel vertrouwen.

thans niet echt optimaal om in de lente/zomer met winterbanden rond te sjezen. Niet onoverkomelijk maar ze presteren een stuk slechter bij warme temperaturen.

En afhankelijk van hoe ze bewaard werden kunnen ze ook al wat droogtescheurtjes hebben. Ik zou ze zeker wel laten controleren door die bandenboer.

Ik was dit hier compleet vergeten..

Die winterbanden liggen hier in onze hangar/garage op een daarvoor voorziene "standaard" en onder een doek.

En we rijden met die auto minder dan 8000km op een jaar. Tegenwoordig quasi nooit verder dan rond de kerktoren en heel uitzonderlijk eens autostrade.

Nieuwe banden nodig voor de GLE voor we er mee op vakantie trekken. Nu liggen er Michelins runflat op, heb onderstaande offerte ontvangen.

Michelin Latitude sport 3 runflat 335€/band
Continental Ecocontact 6Q 295€/band
Pirelli Scorpion Zero 280€/band
Hankook Ventus S1 evo3 255€/band

Hankook komt er qua verbruik en geluid sowieso als slechtste uit, dus die wordt het niet. De andere zijn vergelijkbaar, maar de Michelin is gewoon duurder omdat het runflats zijn. Maar voor die 250€ verschil in totaal lijkt het mij dat wel waard?

Laatst bewerkt:
Aangezien ge al een comfortabele rit hebt met die GLE (dat heeft luchtvering zeker?) zou ik ook voor de runflats gaan.

Nieuwe banden nodig voor de GLE voor we er mee op vakantie trekken. Nu liggen er Michelins runflat op, heb onderstaande offerte ontvangen.

Michelin Latitude sport 3 runflat 335€/band
Continental Ecocontact 6Q 295€/band
Pirelli Scorpion Zero 280€/band
Hankook Ventus S1 evo3 255€/band

Hankook komt er qua verbruik en geluid sowieso als slechtste uit, dus die wordt het niet. De andere zijn vergelijkbaar, maar de Michelin is gewoon duurder omdat het runflats zijn. Maar voor die 250€ verschil in totaal lijkt het mij dat wel waard?
Er is een cashback van toepassing. Hierdoor wordt dat verschil 130€. Misschien dat het daardoor wel interessanter lijkt.

Ik heb geen informatie over welke keuze te maken. Ik zou zeggen maak degene waarbij je u goed voelt. En neem de cashback als je ervoor nog in aanmerking komt en de keuze voor michelin maakt.

Aangezien ge al een comfortabele rit hebt met die GLE (dat heeft luchtvering zeker?) zou ik ook voor de runflats gaan.
Heeft geen luchtvering, was toen kiezen tussen 2 stockwagens, ene met luchtvering maar met een pak minder opties en deze die quasi full option is behalve de luchtvering. Heb een kameraad met een GLE met luchtvering, verschil is er maar is ook echt niet zo groot, ze rijden allebei gewoon als een logge boot.

Zou kunnen. Kameraad heeft de Continentals en daarvoor de Pirelli's, en die laatste waren blijkbaar veel sneller versleten.

Slijten de michelins niet het minst van die keuze?
Als je vergelijkingen opzoeken stelt men dat Michelin duurzamer zijn.

Maar je vindt weinig echte informatie terug, maar wel veel ai gegenereerde vergelijkingen. Waardoor ik ook niet durfde om dat als feit te poneren. En dan ook expliciet Michelin aan te reden.
Ik hoogte dat iemand anders die feiten kon aanvragen 😉

Onlangs banden hier gewisseld naar Michelin primacy 5 - qua geluid is dat een immens verschil met Vredestein Ultrac en Continental Premiumcontact. Voor de Michelin gekozen omdat vorige banden na amper 14k km op waren (echt op - de blokjes zelfs al deels afgesleten).

Onlangs banden hier gewisseld naar Michelin primacy 5 - qua geluid is dat een immens verschil met Vredestein Ultrac en Continental Premiumcontact. Voor de Michelin gekozen omdat vorige banden na amper 14k km op waren (echt op - de blokjes zelfs al deels afgesleten).
14k km en al op, dat zijn dure bandjes geweest :(

14k km en al op, dat zijn dure bandjes geweest :(
+/- gezien dit geen "premium" banden waren maar toch: 104 € + BTW (225/50 R17) - niet normaal hoe snel die slijten, ook heel rumoerig - tot nu nooit stilgestaan bij keuze band - gewoon voorstel gevraagd in centrale en plaatsen maar. Nu wat gekeken/gelezen en paar types gevraagd.

De Michelin E-Primacy banden liggen onder mijn Tesla Model 3 RWD en na 36k km zijn die nog steeds goed. Ik trap redelijk door op het gas pedaal, dus goeie bandjes zou ik zeggen. Kwa grip zijn ze ook niet verkeerd.

+/- gezien dit geen "premium" banden waren maar toch: 104 € + BTW (225/50 R17) - niet normaal hoe snel die slijten, ook heel rumoerig - tot nu nooit stilgestaan bij keuze band - gewoon voorstel gevraagd in centrale en plaatsen maar. Nu wat gekeken/gelezen en paar types gevraagd.
Ik heb dezelfde bandenmaat, buiten op reservewiel waar iets onbekend op ligt, is het ook bijna altijd Michelin die er op komt. Nu voor 1x Pirelli genomen omdat die in de tests er beter uit kwamen op moment dat ik moest wisselen.
1x 4 Yokohama's er op gelegd, qua rijden waren die goed, maar alle vier op heel rare (en snelle) manier versleten. Achterste hadden platte vlakken en voorste op heel onlogische manier gesleten over de breedte. Met duurdere banden heb ik zoiets nog nooit gehad.
Uiteindelijk betaal je dan 50% meer voor een band die 100% langer meegaat. Makkelijke keuze imo.

Ik heb dezelfde bandenmaat, buiten op reservewiel waar iets onbekend op ligt, is het ook bijna altijd Michelin die er op komt. Nu voor 1x Pirelli genomen omdat die in de tests er beter uit kwamen op moment dat ik moest wisselen.
1x 4 Yokohama's er op gelegd, qua rijden waren die goed, maar alle vier op heel rare (en snelle) manier versleten. Achterste hadden platte vlakken en voorste op heel onlogische manier gesleten over de breedte. Met duurdere banden heb ik zoiets nog nooit gehad.
Uiteindelijk betaal je dan 50% meer voor een band die 100% langer meegaat. Makkelijke keuze imo.
Is slijtpatroon niet meestal een indicage van slechte balancering en/of uitlijnen van je wielen?

Ik ga denk ik na mijn PS4S'en eens PZero 5 proberen. Schijnen ook zeer goed te zijn.

Ben ook aan het uitkijken om stilletjes aan een nieuw setje te steken.
Momenteel Michelin Pilot Sport 4s erop, 255/35 & 295/30 -R20.
Aanraders met goeie prijs/kwaliteit altijd welkom, hoewel ik wel tevreden ben over deze. Graag iets met goeie grip, ook als het iets natter ligt. Is voor rwd.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan