Bandentopic

Nu een paar tests over 4 seizoensbanden bekeken (elk jaar zit daar wat variatie op) en deze haalt het in de meeste tests net van de Crossclimate². Ik ga deze wel eens proberen denk ik, de voorste zijn bijna aan vervanging toe.
Dit alleen al vind ik een groot voordeel:
"SEAL INSIDE™ is a new tyre construction technology that allows to drive on without losing air pressure even after the tyre has been punctured by an external object, covering almost 85% of the possible accidental causes of pressure loss."

Heeft blijkbaar ook keurmerk voor elektrische voertuigen voor wie daar naar kijkt.

Nu een paar tests over 4 seizoensbanden bekeken (elk jaar zit daar wat variatie op) en deze haalt het in de meeste tests net van de Crossclimate². Ik ga deze wel eens proberen denk ik, de voorste zijn bijna aan vervanging toe.
"SEAL INSIDE™ is a new tyre construction technology that allows to drive on without losing air pressure even after the tyre has been punctured by an external object, covering almost 85% of the possible accidental causes of pressure loss."

Heeft blijkbaar ook keurmerk voor elektrische voertuigen voor wie daar naar kijkt.
Deze zien er ook goed uit. Onder welke wagen ga je ze leggen?
Morgen passeer ik langs de lokale bandendealer om nieuwe banden te bestellen voor de model 3. Misschien toch ook deze proberen. Destijds ben ik vooral voor de CC2 gegaan wegens de goede reviews op sneeuwwegdek, de mindere prestaties op nat wegdek hou ik in mijn achterhoofd wanneer het regent tijdens het rijden. Tot nu toe "maar" 1 keer in de sneeuw moeten rijden en ging vlot. Staan nu toch dik 65k km's op en nog steeds genoeg profiel aanwezig.

Deze zien er ook goed uit. Onder welke wagen ga je ze leggen?
Morgen passeer ik langs de lokale bandendealer om nieuwe banden te bestellen voor de model 3. Misschien toch ook deze proberen. Destijds ben ik vooral voor de CC2 gegaan wegens de goede reviews op sneeuwwegdek, de mindere prestaties op nat wegdek hou ik in mijn achterhoofd wanneer het regent tijdens het rijden. Tot nu toe "maar" 1 keer in de sneeuw moeten rijden en ging vlot. Staan nu toch dik 65k km's op en nog steeds genoeg profiel aanwezig.
Bij mij is het geen elektrische hoor, ik rij nog altijd met alle plezier met mijn V70 met 5 cilinder diesel.
Ik had eerst de CrossClimate 1 en daarna eens de Vector 2 er onder gehad, maar die waren veel te snel versleten, dus teruggedaan naar CrossClimate 2. Maar de voorste gaan ook geen 10.000km meer doen denk ik, dus die Cinturato lijkt me een meer dan waardige vervanger, of toch zeker het proberen waard. Kosten in mijn maat ook een 20 euro per band minder.
Die Cinturato's blijken volgens reviews op nat ook beter dan de CrossClimates, maar iets minder in sneeuw. We hebben hier natuurlijk veel meer nat weer dan sneeuwdagen, dus dat lijkt me ook een voordeel.
Ik heb de laatste 10 jaar ook nog geen enkele band gehad die ik moest vervangen door slijtage zonder dat er een gat hersteld was, dus die seal technologie spreekt mij ook aan.

Morgen ook eens kijken voor deze band.
+-170€/stuk vind ik hm online

Heel praktisch is het weer niet.
BMW en achterwiel aandrijving
Vooraan is aan vervanging toe, achteraan (P-zero zomerband) nog meer dan goed.

Eerst de voorste eens vervangen, zien wat het weer zegt en anders ook maar de 2 achterste erbij..

Iemand ervaring met banden bestellen bij BandenExpert of BandenLeader?

Ik heb ook interesse in die Cinturato All Season SF3 en merk dat die daar toch wel wat goedkoper zijn dan bij de bandenboer hier in de buurt.

Ik heb ook interesse in die Cinturato All Season SF3 en merk dat die daar toch wel wat goedkoper zijn dan bij de bandenboer hier in de buurt.
Banden expert heb ik idd ook op gekeken.
Ik ga morgen eens tot bij een montage center in de buurt waar zij blijkbaar aan leveren.

Even informeren of het klopt/dezelfde prijs is/ en of hij niet kan bestellen of een korting heeft als vaste klant 😄

Ik heb daar destijds nog besteld, binnen de week ontvangen en geen gedoe. Alleen was productiedatum al een jaar of 3 geleden, maar dat kan je met die SF3's al niet tegenkomen. Ze leken wel in goede omstandigheden bewaard te zijn, helemaal niet uitgedroogd en die heb ik ook volledig kunnen verslijten. Weet nu wel niet meer bij welke van de twee dat was.

Met oponeo heb ik ook goede ervaringen als alternatief. Daar eens banden op stalen velg gekocht. En eens 1 band apart gekocht en die was wel recent, maar had een hogere lastindex dan ik besteld had. Als je per paar besteld kan dat geen kwaad, maar daardoor zat ik met 2 verschillende banden op 1 as.

Vergeet ook geen rekening er mee te houden dat er veel garages/bandencentrales extra rekenen om die banden op je velg te leggen omdat ze geen winst kunnen pakken op de band. Als er maar 20-30 euro verschil op zit per band, ben je beter af bij de bandencentrale.

Laatst bewerkt:

Heb daar een tijdje terug mijn Michelin PS 4S'en en winterbanden gekocht en laten monteren bij een montagepartner in de buurt. Helaas doet die dat precies niet meer. Was ook maar €10 per band voor montage en balanceren.

Hier ook overstappen naar all seasons. Altijd zomerbanden gehad, geen winterbanden.

De zomerbanden vooraan zijn aan vervanging toe, maar achteraan zijn ze nog in goede staat.
Wat doen?

Enkel de twee versleten zomerbandenvervangen naar all season? En moeten die dan vooraan of achteraan (voorwielaandrijving)?

Of alle 4 veranderen voor de winter, en in de zomer de twee zomerbanden die nog in goede staat zijn terug erop?

Voor de wagen (seat Ibiza 1.0 met 75pk) van mijn vrouw ben ik ook op zoek naar allseason banden. Die doet ruim geschat 5000km op een jaar dus ik zou er niet onmiddellijk een A-merk als Michelin ofzo opleggen. Wat zijn zo de iets goedkopere merken die prijs/kwaliteit aan te raden zijn?

Voor de wagen (seat Ibiza 1.0 met 75pk) van mijn vrouw ben ik ook op zoek naar allseason banden. Die doet ruim geschat 5000km op een jaar dus ik zou er niet onmiddellijk een A-merk als Michelin ofzo opleggen. Wat zijn zo de iets goedkopere merken die prijs/kwaliteit aan te raden zijn?
Mijn vriendin heeft Yokohama BluEarth 4S liggen op haar Fiat 500 en die doen het daar toch goed onder.

Ga eens naar een bandencentrale en vraag of ze geen “okkazie”banden hebben liggen .
Heb die ook laten leggen op de mijne bij Donckers en dat zijn banden dat van leasings komen die andere banden moeten krijgen als ze zijn geleverd en die maar max 10 km hebben gediend . ;)

Ga eens naar een bandencentrale en vraag of ze geen “okkazie”banden hebben liggen .
Heb die ook laten leggen op de mijne bij Donckers en dat zijn banden dat van leasings komen die andere banden moeten krijgen als ze zijn geleverd en die maar max 10 km hebben gediend . ;)
Waarom zouden leasings banden na 10km vervangen?
Als je occasie vraagt gaan dat echt geen banden met 10km zijn ook, die verkopen ze als nieuw.

Nope ,
Was een uitleg dat ze gaven dat dit auto’s waren die binnenkwamen met tijdelijke banden tot de juiste erop konden gezet worden .
Ze mochten die banden dan ook niet als nieuw verkopen en ze geven daar dan korting op .
Dus de bandjes hebben maar gediend om die uit de fabriek te rijden , op de camion en er terug af .

De mijn zien er bijna als nieuw uit . :)
Denk dat het kumo’s zijn en die waren van een betere klasse dan diegene die ik er eerst wou op laten zetten .

(En anders heb ik mij in het zak laten zetten door een heel schoon jong ding . ; ) )

Waarom zouden leasings banden na 10km vervangen?
Als je occasie vraagt gaan dat echt geen banden met 10km zijn ook, die verkopen ze als nieuw.
Kan gebeuren wanneer wagens worden geleverd met zomerbanden, maar in de leasing all-seasons zitten. Zo werd mijn vorige bedrijfswagen een maand later geleverd dan gepland, want ze moesten nog op de banden wachten :)

Dat moeten daarom niet altijd leasing wagens zijn, ik hen mijn huidige auto toen ik die kocht (in 2017) ook onmiddelijk op all-season banden laten plaatsen.

Laufenn Fit 4S zou ik wel durven nemen als all-weather band, is een merk van Hankook, heeft 3 peak mountain snowflake symbool en krijgt goede reviews.
Is prijs-kwaliteit imho een vd beste banden.

Laatst bewerkt:
Link: Autoweek: ‘ Vierseizoenenbanden zijn populairder dan ooit en het aanbod wordt zodoende alsmaar groter. Maar welke vierseizoenenbanden zijn werkelijk geschikt om het hele jaar door mee te rijden en welke pretenderen dat alleen maar te zijn? Deze test geeft duidelijkheid.’

Top 5 in maat 225/50/17

1. Bridgestone Turanza All Season 6 98 V
  2. Pirelli Cinturato All Season SF 3 98 W
  3. Continental AllSeasonContact 2 98 Y
  4. Michelin CrossClimate 2 98 Y
  5. Vredestein Quatrac 98 V

Bij deze de echte top 5 (😄) vlnr:
Screenshot_20241020-230910.png

Bij de Michelin Crossclimate kan je kiezen tussen een "SUV" versie en een gewone. Weet iemand wat het verschil is? Draagvermogen is hetzelfde.
Het zou zijn voor een Hyundai Tucson Hybride. Ik veronderstel dat de gewone voldoende moet zijn voor dit type auto?

Ik heb trouwens gemerkt dat die Cinturato's plots een stuk duurder zijn geworden, vandaar dat de kans groot is dat het toch de cc gaat worden. Zeker met de 120 euro cashback van het moment.

Terug
Bovenaan