Ik kwam hier net dezelfde vraag stellen (maar dan omgekeerd).
Er liggen nog de originele Michelin EnergySaver Plus (205/65 R15 94H) op van bij aankoop (september 2017), afgewisseld met een set winterbanden op velg. Samen ongeveer 85.000km.
Onze auto moet begin september naar de keuring, de banden achteraan zijn nog ok, maar die vooraan zijn aan vervanging toe, want die gaan er nooit doorgeraken vrees ik:
Maar ik wil 4 seizoensbanden erop laten leggen en twijfel om nu enkel de voorste al te vervangen, en volgend jaar of zo de achterste. Of om ze nu ineens alle 4 te laten vervangen.
Enerzijds om de kosten wat te spreiden en de "zonde" om 2 banden die nog even mee zouden kunnen al te vervangen.
Anderzijds het gemak om maar 1x naar de bandencentrale te moeten rijden en direct 4 nieuwe deftige (dezelfde) banden te hebben.
Die winterbanden (GoodYear UltraGrip 9 205/65 R15 94T - op stalen velg) ga ik dan proberen verkopen, of hopen dat de bandencentrale ze mss wil overkopen. Alhoewel ik net gezien heb dat beide voorbanden aan de zijkant al wat afgesleten zijn, en precies aan het afschilveren zijn.
Eén van dees dagen eens de bandencentrale binnen springen voor hun mening.