Baldur's Gate 3

RPG PC PS5 XBOX Baldur's Gate 3

Fantastisch gewoon, Swen heeft ons land op de gamekaart gezet.

Zelda, Starfield, Mario, Spider man 2, Armored Core, Pikmin 4, Resident evil 4 remake, etc verslagen...

Kunnen nog eens trots zijn! :D

giphy.gif
 
Baldur’s Gate 3 - Deluxe Edition PS5 enige dat echt kut is is die 20 euro verzendkosten, echt aan het twijfelen.
Ook aan getwijfeld, maar als je zie wat je er voor in de plaatst krijgt vindt ik het de 100 wel waard.

Omdat ik de wereld kaart wel zou kunnen gebruiken voor DnD en de cd voor achtergrond muziek dan op te zetten.
 
Baldur’s Gate 3 - Deluxe Edition PS5 enige dat echt kut is is die 20 euro verzendkosten, echt aan het twijfelen.
Ik ga er dan van uit dat ze een goede koerierdienst zullen nemen, en dat deze dan ook in zeer goede staat zal arriveren (wat niet altijd het geval zijn bij anderen deluxe/collector edities die door Bpost of PostNL geleverd zijn).
Het blijft genoeg geld, maar ik vrees dat we teveel verwend zijn op leveringskosten tegenwoordig. Als bpost hier iets moet leveren, is het een ramp, die kan ik altijd in een postpunt gaan afhalen. Ook al 2 keer gehad dat ik met de overburen sta te praten, bpost komt langs, stappen niet eens uit en ik heb een papier in de brievenbus (die ze net niet omver rijden) dat ik het in een postpunt mag gaan afhalen... Een postpunt waar ze u dan ook liever niet zien komen.
Bij PostNL heb ik dan weer zeer vaak dat de inhoud beschadigd is. Je kan het dan wel retourneren, maar dat is ook een heel gedoe.
 
Fuck, ik denk dat ik vast zit
gevecht met Ketheric dat ik na 100x proberen eindelijk win. komt daar ineens nog ne god uit ne put die ik nooit ga kunnen verslaan...
Wat nu?
 
Fuck, ik denk dat ik vast zit
gevecht met Ketheric dat ik na 100x proberen eindelijk win. komt daar ineens nog ne god uit ne put die ik nooit ga kunnen verslaan...
Wat nu?
Heb je de Nightsong gered vooraf? In dat geval zo snel mogelijk haar bevrijden, zodat Thorm zijn onkwetsbaarheid verliest. Je kan proberen je team op te splitsen en een personage al voor het gevecht start onzichtbaar maken en naast haar posteren. Hetzelfde kan je doen met een ander personage om de mobs aan de andere kant op te vangen wanneer het gevecht start. Wanneer hij transformeert in de Apostle of Myrkul is het kwestie van alles te focussen op hem en hem zo snel mogelijk neer te halen. Hij is Undead, dus Radiant damage is the way to go.

Je kan de eerste fase van het gevecht in de mind flayer colony trouwens volledig skippen met een charisma check. Dat maakt dat je nog in volle health en met al je spellslots aan het gevecht tegen de Apostle kan beginnen.
 
Ik twijfel nog altijd of dit wel iets voor mij is. Daarom simpele vraag: welke andere games zijn er eigenlijk vergelijkbaar qua genre (dus D&D style) ? Misschien heb ik die dan al en kan ik dan die eens spelen om te zien of dat mij ligt of niet. Ik zie bvb dat ik BG1 en BG2 heb (via Prime Gaming).
 
Ik twijfel nog altijd of dit wel iets voor mij is. Daarom simpele vraag: welke andere games zijn er eigenlijk vergelijkbaar qua genre (dus D&D style) ? Misschien heb ik die dan al en kan ik dan die eens spelen om te zien of dat mij ligt of niet. Ik zie bvb dat ik BG1 en BG2 heb (via Prime Gaming).
Dragon Age: Origins en Divinity: Original Sin 2.
 
Ik vond niets aan Divinity Original Sin 2, pas bij BG 3 klikte het.

BG3 is heel veel info en ziet er gewoon anders uit dan zovele games waardoor het in het begin wat moeilijk is maar je bent er rap mee weg. Zeker niet laten liggen zou ik zeggen.
 
Ik twijfel nog altijd of dit wel iets voor mij is. Daarom simpele vraag: welke andere games zijn er eigenlijk vergelijkbaar qua genre (dus D&D style) ? Misschien heb ik die dan al en kan ik dan die eens spelen om te zien of dat mij ligt of niet. Ik zie bvb dat ik BG1 en BG2 heb (via Prime Gaming).
Je kan het altijd op steam kopen, snel snel een manneke maken en dan 1.5 uur spelen.
Als het je niet aanstaat vraag je een refund en anders heb je 90 tot 200+uren plezier.

k Zou me persoonlijk niet blindstaren op D&D, buiten hier en daar een dobbelsteen klikken is het niet zoveel anders als andere spellen, bv. X-com voor turn based combat of Mass Effect voor de verhaallijn.
..zelfs beter! 😁
 
Je kan het altijd op steam kopen, snel snel een manneke maken en dan 1.5 uur spelen.
Als het je niet aanstaat vraag je een refund en anders heb je 90 tot 200+uren plezier.

k Zou me persoonlijk niet blindstaren op D&D, buiten hier en daar een dobbelsteen klikken is het niet zoveel anders als andere spellen, bv. X-com voor turn based combat of Mass Effect voor de verhaallijn.
..zelfs beter! 😁

Ik heb PS+ Premium, dus sowieso kan ik daar de demo van proberen, maar ik had begrepen dat je in die 2u dat je de demo kan spelen nauwelijks kan ervaren hoe de game eigenlijk speelt ? (of is dat overdreven ?)
D&D op zich vind ik overigens leuk. 30 jaar geleden (yes, I'm that old) zelf nog een korte tijd (A)D&D gespeeld, maar toen uiteindelijk gestopt wegens tijdsgebrek.

(EDIT: merk hier nu zelfs dat ik hier nog een sealed Divine Divinity liggen heb... met op de achterkant nog referenties naar de reviews op games.telenet.be -was dat niet 9lives?- en spelletjesgarnaal 😎 )
 
De betere cinematics en sfeer komen pas later maar ik denk wel dat je op 2uur aanvoelt hoe het speelt.

Het enige dat misschien een minpunt is als je non-stop actie wilt. Soms kom je in een nieuwe zone en moet je ff rondlopen om met alle NPC's te praten en quests op te pikken (cfr. fallout als je een nieuwe stad ontdekt.)

En de tijd van skynet en spelletjesgarnaal is nog maar gisteren hoor, wij zijn niet oud!
 
Ik heb PS+ Premium, dus sowieso kan ik daar de demo van proberen, maar ik had begrepen dat je in die 2u dat je de demo kan spelen nauwelijks kan ervaren hoe de game eigenlijk speelt ? (of is dat overdreven ?)
D&D op zich vind ik overigens leuk. 30 jaar geleden (yes, I'm that old) zelf nog een korte tijd (A)D&D gespeeld, maar toen uiteindelijk gestopt wegens tijdsgebrek.

(EDIT: merk hier nu zelfs dat ik hier nog een sealed Divine Divinity liggen heb... met op de achterkant nog referenties naar de reviews op games.telenet.be -was dat niet 9lives?- en spelletjesgarnaal 😎 )
2 uur is helaas te weinig inderdaad, eerlijk gezegd denk ik dat je beter af bent door jezelf even te bevragen of je tijd hebt de komende weken/maanden. If so, dan is dit de safest bet out there voor price/value. 98% recommends the game dus je zou wel een uitzondering zijn als dit je niet aanstaat.

Als je geen gamer bent of niets hebt met fantasy zou ik het afraden maar dat is niet het geval versta ik.
 
Ik heb PS+ Premium, dus sowieso kan ik daar de demo van proberen, maar ik had begrepen dat je in die 2u dat je de demo kan spelen nauwelijks kan ervaren hoe de game eigenlijk speelt ? (of is dat overdreven ?)

Als je niet blijft hangen in de character creation ga je op 2 uur wel al wat gezien hebben. Neem een van de pre-made characters om mee te starten en je zit na 5 minuten in het spel.

Het is wel zo dat de gevechten in het begin moeilijker zijn en wat langer/stroever kunnen aanvoelen omdat je low-level bent, dus laat dat je wel niet afschrikken.
 
Ik heb PS+ Premium, dus sowieso kan ik daar de demo van proberen, maar ik had begrepen dat je in die 2u dat je de demo kan spelen nauwelijks kan ervaren hoe de game eigenlijk speelt ? (of is dat overdreven ?)
D&D op zich vind ik overigens leuk. 30 jaar geleden (yes, I'm that old) zelf nog een korte tijd (A)D&D gespeeld, maar toen uiteindelijk gestopt wegens tijdsgebrek.

(EDIT: merk hier nu zelfs dat ik hier nog een sealed Divine Divinity liggen heb... met op de achterkant nog referenties naar de reviews op games.telenet.be -was dat niet 9lives?- en spelletjesgarnaal 😎 )
kvraag mij nu af wat Garnaal eigenlijk nog doet
 
Allee na ook een hele tijd te twijfelen of het wel iets voor mij ging zijn, toch aangeschaft op steam, was kleine korting op me de winter sales. En rap rap wat gespeeld om te weten, gaat het iets voor mij zijn. Verhaal wa geskipt, cutscenes zijn mooi gemaakt, maar wou snel wat gameplay spelen, zodat ik hem eventueel zou kunnen refunden.

Na 40 min ongeveer bij mij, met een voorgemaakt character, snap ik de lovende reacties. Ziet er ferm uit en het heeft me overtuigd, ook al heb ik nog maar een fractie van het spel gezien.

Nu ineens opnieuw beginnen met een eigen gemaakt manneke en dan kan ik alles van cutscenes etc volledig volgen vanaf het begin. Dus voor de mensen da twijfelen, gwn proberen, na 2 uur ga je wel een idee hebben of het je gaat liggen en dan kan je zoals mij nog opnieuw beginnen of refunden.

En nog tips voor ne startende speler? 😊
 
Terug
Bovenaan