Baldur's Gate 3

RPG PC PS5 XBOX Baldur's Gate 3

ik kan nog wel leven met dit einde, maar ga wellicht opnieuw beginnen om wat andere keuzes te maken.

edit: gehaast of rap doorgespeeld heb ik niet, dat laat de game toch niet toe :unsure:
 
Uitgespeeld. Wat. Een. Spel.

Uiteindelijk afgeklopt op 106 uur en 1027 quicksaves :laugh:

Wat ik wel heel jammer en dwaas vond aan het eindgevecht: je kan een grote hoeveelheid hulp oproepen van de mensen en wezens die je tijdens je avontuur hebt geholpen ... maar de companions die niet in je party zitten blijven blijkbaar liever ergens vanop afstand kijken ... :sop:Van wat ik lees is er al veel verbeterd aan het einde van het spel, maar daar is toch echt nog wel wat ruimte voor verbetering.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu aan 91u en Act 2 loopt op z'n einde denk ik.

Alhoewel:
Ik zit aan de point of no return in Gauntlet of Shar, maar ik moet Moonrise Towers nog helemaal doen. Ik dacht eigenlijk dat na Moonrise Act 3 zou starten, dus ik was al de rest al aan 't verkennen. Maar 't is dus na Gauntlet of Shar?
 
Ongelofelijk hard verdiend. En de categorieën die ze niet hebben binnen gehaald, snap ik ook wel. Als ik moet vergelijken met die andere fantastische topper van hen, Original Sin 2, dan vond ik die bvb wel nog beter qua verhaal en qua muziek. Ook de combat flow vond ik daar nog net iets beter. Maar alles bij elkaar, gewoon al door de waanzinnige scope, is BG3 nog nét iets beter.

Die mannen en vrouwen van Larian zijn er in geslaagd om twee van de allerbeste spellen van de afgelopen 10 jaar te maken. En het beste van alles is dat BG3 er het komende jaar door al hun patches alleen nog beter op zal worden.
 
Jammer dat het turn-based is, anders ging ik deze al lang een kas geven. Ik denk dat ik me beter dan toeleg op diablo
 
Jammer dat het turn-based is, anders ging ik deze al lang een kas geven. Ik denk dat ik me beter dan toeleg op diablo

Je moet het echt eens proberen. Op steam kan je het spel proberen en dan als je binnen twee uur merkt dat het niets voor jou is, kan je een refund vragen.
Er zijn al veel mensen die het toch een goed spel vinden ook al vonden ze tun-based oorspronkelijk niets voor hen.
 
Jammer dat het turn-based is, anders ging ik deze al lang een kas geven. Ik denk dat ik me beter dan toeleg op diablo
Ik vind turn-based games ook niks, en ik snapte heel dat gedoe met dobbelstenen in D&D ook niet. En RPG's van dit genre spreken mij niet aan.
En toch vind ik het een fantastisch spel. Het is volledig single player, dus je kan natuurlijk wachten tot er eens een promotie komt en hem dan nog spelen ook.
 
Ik wacht op een promotie om hem eens aan te schaffen, ik heb ook wat schrik dat de gameplay me wat gaat tegenvallen. Ookal vond ik turn based games zoals ne xcom 1 en 2 zalig, zijn er andere turn based games da me tegenvielen. Maar ik zie er wel naar uit om deze eens een kans te geven. Ik hoop dat deze bij de komende winter sales in aanbieding staat 😊
 
Ik vind turn-based games ook niks, en ik snapte heel dat gedoe met dobbelstenen in D&D ook niet. En RPG's van dit genre spreken mij niet aan.
En toch vind ik het een fantastisch spel. Het is volledig single player, dus je kan natuurlijk wachten tot er eens een promotie komt en hem dan nog spelen ook.
Je moet het echt eens proberen. Op steam kan je het spel proberen en dan als je binnen twee uur merkt dat het niets voor jou is, kan je een refund vragen.
Er zijn al veel mensen die het toch een goed spel vinden ook al vonden ze tun-based oorspronkelijk niets voor hen.
Ja mss wel, RPG's spreken me wel aan. Maar turn based niet zo mijn ding. South Park indertijd wat anders vond ik, enige turn based die ik ooit heb gespeeld. Daar kon je "vrij" rond bewegen in de spelwereld en nu niet (?)

Maar wil deze wel eens een kans geven
 
Ja mss wel, RPG's spreken me wel aan. Maar turn based niet zo mijn ding. South Park indertijd wat anders vond ik, enige turn based die ik ooit heb gespeeld. Daar kon je "vrij" rond bewegen in de spelwereld en nu niet (?)

Maar wil deze wel eens een kans geven
Oh jawel hoor, BG3 is ook vrij rondlopen, enkel de gevechten zijn turn-based he.
 
Je moet het echt eens proberen. Op steam kan je het spel proberen en dan als je binnen twee uur merkt dat het niets voor jou is, kan je een refund vragen.
Er zijn al veel mensen die het toch een goed spel vinden ook al vonden ze tun-based oorspronkelijk niets voor hen.
Ik heb mijn eerste 20 uur in de character creator gespendeerd :unsure:
 
Terug
Bovenaan