Baldur's Gate 3

RPG PC PS5 XBOX Baldur's Gate 3

wel tof dat iedereen het op zijn manier kan spelen, dat is geen gemakkelijk iets.
Inderdaad! Ik moet wel zeggen dat ik echt alles uitpluis. Soms save ik voor bepaalde stukken om daarna terug te laden en weer op een andere manier aan te pakken. Ook probeer ik elk stukje van de map dat nog zwart is te exploren.
 
Ik vind dat rap, ja 😋

Ondertussen wel zo goed als bijna alles gedaan dat ik kan doen in Act1. Handige link hiervoor trouwens :
https://dotesports.com/baldurs-gate/news/baldurs-gate-3-everything-you-need-to-do-in-bg3-act-1

Underdark moet ik nog wat verder exploren en Grymforge moet ik zelfs nog naartoe.
Nog geen bug of glicth tegen gekomen eerlijk gezegd.
Zo'n lijstje wel niet gebruikt. Dat haalt de fun bij een eerste keer er wat uit voor mij. Ieder het zijne natuurlijk, al zou dat voor een tweede speelbeurt wel kunnen.

Maar wat maak ik mezelf wijs, spelletje twee keer spelen doe ik haast nooit 🤷‍♂️
 
Ik vind dat rap, ja 😋

Ondertussen wel zo goed als bijna alles gedaan dat ik kan doen in Act1. Handige link hiervoor trouwens :
https://dotesports.com/baldurs-gate/news/baldurs-gate-3-everything-you-need-to-do-in-bg3-act-1

Underdark moet ik nog wat verder exploren en Grymforge moet ik zelfs nog naartoe.
Nog geen bug of glicth tegen gekomen eerlijk gezegd.
Ik vind dat toch ook wel straf. Ik ben er vrij zeker van dat ik ook elk stukje van Act 1 en 2 uitgeplozen heb en gedaan heb dat mogelijk was (als ik je lijstje bekijk heb ik dat voor Act 1 zeker en vast ook gedaan) en ik heb er 60 uur over gedaan om zowel Act 1 als Act 2 af te werken :unsure:.

Ik skip wel vaak wat dialogen, jij misschien niet?
 
Zo'n lijstje wel niet gebruikt. Dat haalt de fun bij een eerste keer er wat uit voor mij. Ieder het zijne natuurlijk, al zou dat voor een tweede speelbeurt wel kunnen.

Maar wat maak ik mezelf wijs, spelletje twee keer spelen doe ik haast nooit 🤷‍♂️
Begrijp ik wel. Ik speel wel op eigen gevoel maar lees soms na of ik effectief niks gemist heb. Er zijn zoveel dingen die je zonder weten kan overslaan.
Ik speel ook nooit games een 2de keer, zeker geen games van deze omvang.
Ik vind dat toch ook wel straf. Ik ben er vrij zeker van dat ik ook elk stukje van Act 1 en 2 uitgeplozen heb en gedaan heb dat mogelijk was (als ik je lijstje bekijk heb ik dat voor Act 1 zeker en vast ook gedaan) en ik heb er 60 uur over gedaan om zowel Act 1 als Act 2 af te werken :unsure:.

Ik skip wel vaak wat dialogen, jij misschien niet?
Tja, ik speel ook wel traag (en het feit dat de teller waarschijnlijk ook gewoon doorloopt als de game gewoon aanstaat als ik niks doe).

Ik skip niks van dialogen en ga met elke npc praten.
 
Begrijp ik wel. Ik speel wel op eigen gevoel maar lees soms na of ik effectief niks gemist heb. Er zijn zoveel dingen die je zonder weten kan overslaan.
Ik speel ook nooit games een 2de keer, zeker geen games van deze omvang.

Tja, ik speel ook wel traag (en het feit dat de teller waarschijnlijk ook gewoon doorloopt als de game gewoon aanstaat als ik niks doe).

Ik skip niks van dialogen en ga met elke npc praten.
Ge vergeet toch niet om met elk dier ook te praten terwijl je zelf een dier bent? ;)
 
Begrijp ik wel. Ik speel wel op eigen gevoel maar lees soms na of ik effectief niks gemist heb. Er zijn zoveel dingen die je zonder weten kan overslaan.
Ik speel ook nooit games een 2de keer, zeker geen games van deze omvang.
Nooit een game 2 keer spelen?
Damn deze game moet je juist 2 keer spelen of meer. Er is zoveel dat je anders gewoon mist. Ik ben nu bezig met een 2de playtrough als dark urge en heb al totaal andere keuzes gemaakt waardoor er nieuwe dingen nu zijn dat ik kan doen, dat ik ervoor niet heb gedaan.
 
Dat kan ook gezegd worden van andere games die je anders mist door nog eens 70+ uur in dit spel te steken 🤷‍♂️
Bwa, zijn er weinig games die dezelfde diepgang hebben zowel qua combat als storytelling als characters ...

Ik steek liever 200u in bg3 dan 50u bg3 50u AC Mirage 50u Diablo 50u CoD om maar iets te zeggen. Iedereen kan en moet dit spel natuurlijk spelen zoals hij dat zelf wil he, als je na 70u klaar bent dan is dit nog altijd prijs/kwaliteit één vd beste game aankopen.



---

Ik ben dus 3u ver in ACT 3 nu en wat een goeie pacing heeft dit spel zeg. Act 2 was veel donkerder en lineair en het voelt echt zalig om nu terug te kiezen welke kant je opgaat. Ik voel dat ik het hier wat trager zal doen terug.
 
Nooit een game 2 keer spelen?
Damn deze game moet je juist 2 keer spelen of meer. Er is zoveel dat je anders gewoon mist. Ik ben nu bezig met een 2de playtrough als dark urge en heb al totaal andere keuzes gemaakt waardoor er nieuwe dingen nu zijn dat ik kan doen, dat ik ervoor niet heb gedaan.
Nee, de enkele keren dat ik dat wel gedaan had was dan puur om een platinum trophy te halen maar dat doe ik al lang niet meer. Platinum in 1 playthrough of ik begin er niet aan.
Er zijn nog andere games die ik ook wil spelen en ik vermoed dat in deze wel +150u zal kruipen.
En zoveel missen zal ik niet doen, vandaar dat ik ook uitpluis om zoveel mogelijk eruit te halen in 1 playthrough. Ok, ik zal de verhaallijnen van de verschillende main characters niet zien maar dat is dan maar zo.
 
Ik ben dus 3u ver in ACT 3 nu en wat een goeie pacing heeft dit spel zeg. Act 2 was veel donkerder en lineair en het voelt echt zalig om nu terug te kiezen welke kant je opgaat. Ik voel dat ik het hier wat trager zal doen terug.
Ik moet zeggen dat ik de pacing wel wat gek vond.

Act 1 + 2 is eigenlijk al een volwaardig spel, waarbij Act 3 aanvoelt als een uitbreiding. Je hebt mensen die niet wisten dat er nog een Act 3 bestond die het spel ook effectief geëindigd hebben na Act 2 door Gale zichzelf te laten opblazen.

Ik vond het qua pacing ook wel wat moeilijk om 60 uur toe te leven naar de showdown met Ketheric Thorn om dan pas de twee "echte antagonisten" te ontmoeten.

BG3 is eigenlijk echt qua verhaal twee volwaardige games bij elkaar. Hadden ze Act 3 als een sequel of uitbreiding verkocht, niemand zou raar opgekeken hebben.
 
Precies dik in de prijzen gevallen op de Golden Joystick Awards:
  • Game Of The Year
  • Best PC Game
  • Best Storytelling
  • Best Game Community
  • Best Supporting Performance ( Neil Newbon as Astarion)
  • Best Studio ( Larian)
  • Best Visual Design
Benieuwd wat het volgende maand gaat geven op de Game Awards Show. Niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt voor spelers, maar ik ben persoonlijk blij dat Larian de erkenning krijgt die ze verdienen
 
Heb er ook al naar gekeken om deze te kopen, maar het zijn zooooo duren maanden geweest dat ik graag wat zou wachten, maar ik weet niet hoe lang de pre-orders gaan lopen :S
 
Terug
Bovenaan