Baldur's Gate 3

Baldur's Gate 3

Fysieke editie toch maar besteld voor december.
Geruchten zijn dat niet de complete game erin gaat zitten (eerder act 1 en de rest te downloaden), omdat een download nodig is. Hoop dat dat enkel de bijkomende taal is dat een download is.

Hier kriebelt het ook wel. Enkele decennia geleden (ja ben al zo oud) wel AD&D gespeeld, maar heb verder weinig met RPG. Enige die naam waard die ik al uitgespeeld heb is Horizon Zero Dawn. Maar heb ook nog een hoop Orange belwaarde die ik blijkbaar alleen nog op PSN Store kwijt kan, en dan toch misschien ook maar BG3 kopen al is het maar uit chauvinisme.
Ondertussen een stuk verder in het spel, en het is een zéér goed spel. Het genre doet me nog altijd niet veel, en ik heb de tijd niet voor echt lange speelsessies, maar het verhaal zit wel goed in elkaar waardoor je vrij makkelijk kan afsluiten en een paar dagen later terug inpikken.
Het is wel heel vreemd hoe je tijdens de eerste speelsessie al heel duidelijk voelt dat elke playthrough wel eens compleet anders kan zijn. Ik zat nu bvb (met level 5) aan Moonrise, en daar zat ik eigenlijk vast (elk gevecht extreem moeilijk). Bleek dat ik gewoon nog een hoop quests in het begin moest uitvoeren ook...

Fysieke editie toch maar besteld voor december.
Geruchten zijn dat niet de complete game erin gaat zitten (eerder act 1 en de rest te downloaden), omdat een download nodig is. Hoop dat dat enkel de bijkomende taal is dat een download is.
Fysieke versie? Waar?

Mannekes lief, ik denk dat ik anderhalf uur aan savescumming heb gedaan
om iedereen te redden in The Iron Throne

Bij mijn derde of vierde poging in de laatste turn er toch nog in geslaagd! Wat een spel :love:

Mannekes lief, ik denk dat ik anderhalf uur aan savescumming heb gedaan
Zwak!

Ben een maand of 2 geleden gestopt in Act 2, zit erover te denken om overnieuw te beginnen als Dark Urge want de zin om ne complete eikel te zijn en iedereen uit te moorden zit er diep in bij mij. :unsure:

giphy.gif

Fysieke Japanse versie wordt wel gecensureerd op enkele punten:
- Geen expliciete content (genitaliën, sex-scenes, naakt in cutscenes,...)
- NPC's kunnen niet gemarteld worden.
Bron: https://sea.ign.com/baldurs-gate-iii/208489/news/baldurs-gate-3s-japan-release-to-censor-nudity-some-torture

Lijkt me op zich geen groot verschil te maken voor het spel, maar waarschijnlijk kunnen zij die het spel hebben uitgespeeld aangeven of deze zaken belangrijk zijn voor het spel. Mij lijkt het niet, aangezien het eerste punt nu ook al met een knop in de opties afgezet worden.

Na een kleine 70 uur zit het hier er ook op. Heb me wel goed geamuseerd. Mooie afsluiter ook. Kan me wel voorstellen dat er een aantal eindes zijn zo.

Dat is ook rap 😮
Ik zit bijna aan evenveel uren en ben nog in Act1. Ik blijf maar nieuwe dingen ontdekken en uitproberen.

70u rap?

ben hier 30u en halverwege act 2.
passeer nu al vaak dezelfde omgevingen en doe redelijk wat exploring, maar ik kan er niet aan denken om 70u in act 1 te zitten scanlinen. wil je ook elke bug en glitch tegenkomen?

70u rap?

ben hier 30u en halverwege act 2.
passeer nu al vaak dezelfde omgevingen en doe redelijk wat exploring, maar ik kan er niet aan denken om 70u in act 1 te zitten scanlinen. wil je ook elke bug en glitch tegenkomen?
Ik vind dat rap, ja 😋

Ondertussen wel zo goed als bijna alles gedaan dat ik kan doen in Act1. Handige link hiervoor trouwens :
https://dotesports.com/baldurs-gate/news/baldurs-gate-3-everything-you-need-to-do-in-bg3-act-1

Underdark moet ik nog wat verder exploren en Grymforge moet ik zelfs nog naartoe.
Nog geen bug of glicth tegen gekomen eerlijk gezegd.

Terug
Bovenaan