Autonieuws

Ik ben geen fan :)

Hoe zit dat eigenlijk met achterbank en kofferruimte in zo een Taycan? Dan moet je al naar die sport turismo kijken zeker? Vind ik niet zo mooi.

Ik vermoed dat het zal gaan tussen zo een i5 touring of een A6 e-tron.

Tenzij de regering alles terugdraait ivm ICE’s en dan koop ik me een dikke M5 E61 met V10 :unsure:
De achterbank is te krap voor lange trips met volwassenen (voor korte trips is dat OK). In de koffer passen 4 plooibakken, en is er nog een beetje plaats over. De laadopening is redelijk krap (het blijft een vierdeurs), en dat is zowat het enige voordeel bij de Sport Turismo. Want die laatste heeft eigenlijk niet heel veel extra kofferruimte, wel is de koffer redelijk toegankelijk. Vanvoor is er nog plaats voor de belangrijkste zaken:
IMG_7651.jpg
Dat vak is overigens dieper dan het hier lijkt, want er is nog een beetje plaats onder die bak. Ik vermoed dat de Taycan vanachter niet al te veel gaat verschillen met de e-tron GT (dat kunnen wel wat centimeters zijn hier en daar). Vanvoor gaat die denk ik krak hetzelfde zijn, want onder dat rechtse klepje op de foto schuilt een Porsche gereedschapskit (kit is veel gezegd, want veel meer dan ne steeksleutel en ne schroevendraaier zal het niet zijn).

De prijzen van de GR Yaris zijn zowat bekend. Zal rond de 45k€ zitten (gebasseerd op prijslijst in Frankrijk).
In België komt daar dan 2500€ BIV en 300€ Verkeersbelasting bij.

In Frankrijk... 45000€ (geen nul te veel) Eco Malus-tax :p Ff 90000€ voor een hot hatch met 1.6l 3cilinder...

Ik vermoed dat het zal gaan tussen zo een i5 touring of een A6 e-tron.

Dat is toch niet de serieuze afweging?
Komende van een 5er zou ik toch nooit een A6 overwegen.
Al dat sportieve en leuke direct de vuilbak in. En ik kan zelfs niet zeggen dat het qua interieur beter is. Ja er zijn enkele zaken die minder zullen zijn, maar als totaalpakket zie ik dat toch niet.

Al dat sportieve en leuke direct de vuilbak in. En ik kan zelfs niet zeggen dat het qua interieur beter is. Ja er zijn enkele zaken die minder zullen zijn, maar als totaalpakket zie ik dat toch niet.
Dat zijn gewoon rechtstreekse concurrenten. Moest iedereen uw mening delen, dan had Audi al lang failliet geweest.

Dat zijn gewoon rechtstreekse concurrenten. Moest iedereen uw mening delen, dan had Audi al lang failliet geweest.
Je hebt dan ook minder verstandige mensen en mensen met minder smaak :p

Je gaat voor een 5 voor een bepaalde reden. Om bij een nieuw model dan ineens terug te grijpen naar zijn concurrent met duidelijk andere filosofie…
Audi krijgt trouwens serieuze concurrentie uit eigen rangen. Een Audi is om het zacht uit te drukken heel duur geworden, zo duur dat mensen in eigen regen een andere VAG sleur kopen. En dan langs de andere kant schurken ze dicht tegen Porsche aan, mensen met wat budget leggen dan een kleine premium op voor een Porsche die toch een andere liga is op bijna elk niveau.

Je hebt dan ook minder verstandige mensen en mensen met minder smaak :p

Je gaat voor een 5 voor een bepaalde reden. Om bij een nieuw model dan ineens terug te grijpen naar zijn concurrent met duidelijk andere filosofie…
Audi krijgt trouwens serieuze concurrentie uit eigen rangen. Een Audi is om het zacht uit te drukken heel duur geworden, zo duur dat mensen in eigen regen een andere VAG sleur kopen. En dan langs de andere kant schurken ze dicht tegen Porsche aan, mensen met wat budget leggen dan een kleine premium op voor een Porsche die toch een andere liga is op bijna elk niveau.
Een A6 zit met zware motor en alle opties misschien in de buurt van een kale 911.
Als je naar een Panamera met soortgelijke opties wil, zit je toch weer op (minimum) 50k meer te kijken hoor.

Een A6 zit met zware motor en alle opties misschien in de buurt van een kale 911.
Als je naar een Panamera met soortgelijke opties wil, zit je toch weer op (minimum) 50k meer te kijken hoor.
In welke wereld zet jij dan ook enige panamera tegenover een A6? :P
Audi maakt nog andere wagens buiten de A6 ook.

Een A6 55tfsi e kost trouwens rond de 85k basis. Een taycan start op 107k. Het hoeft natuurlijk weinig verdere uitleg dat ze niet direct vergelijkbaar zijn maar ze toch ook niet zo immens ver uit elkaar liggen qua prijs.
Daarbij zal een elektrische A6 gewoon de 100k zal overschrijden, gezien hoe de A6 nu qua prijszetting is zelfs ruim over de 100k.

Volgens mij verwar jij de 5 met de 3. Dat ‘sportieve’ is niet zo aanwezig bij de 5.
Ik vond de A6 C6 trouwens beter rijden dan de 5 F10.
En dan bedoel ik niet de basis versie, maar de versies met beter onderstel.

Daarbij zal een elektrische A6 gewoon de 100k zal overschrijden, gezien hoe de A6 nu qua prijszetting is zelfs ruim over de 100k.
Dan gaan ze er toch heel weinig verkopen (behalve misschien de Avant).

BMW i5 tourer (40e) heb je al flink uitgerust onder de 100k€
En ook de mercedes EQE hou je makkelijk onder de 100k€

En laat nu zowel Mercedes als BMW een stuk verder staan dan Audi / VW Groep qua elektrische aandrijvingen

Neen, die elektrische A6 gaat dus gewoon starten aan 80k€, net zoals de Mercedes EQE en de BMW5

Geen idee. Ik vind gewoon dat als ik weer 100k of meer ga spenderen aan een auto dat ik toch minstens alle concurrenten in overweging moet nemen? Blindelings voor een merk kiezen, daar doe ik niet aan mee..

Ik acht de kans heel groot dat het die i5 touring (al dan niet M60, te bekijken) wel zal worden, maar ik ga toch wat vergelijken.

In welke wereld zet jij dan ook enige panamera tegenover een A6? :p
Een A6 55tfsi e kost trouwens rond de 85k basis. Een taycan start op 107k.
:wtf:

Volgens mij zijn de enige enigszins vergelijkbare modellen van Audi en Porsche de Macan en de Q5, en de Cayenne en de Q7/Q8. En dan de Taycan met de e-tron GT uiteraard.

Waarom ge de Taycan zou vergelijken met de A6 is mij een raadsel, want dat zou willen zeggen dat een A6 vergelijkbaar is met een e-trok GT. Als ervaringsdeskundige kan ik u verzekeren dat er een redelijk groot verschil is tussen die 2.

Geen idee. Ik vind gewoon dat als ik weer 100k of meer ga spenderen aan een auto dat ik toch minstens alle concurrenten in overweging moet nemen? Blindelings voor een merk kiezen, daar doe ik niet aan mee..

Mooi gezegd en respect daarvoor.

Bij zuivere EV's moet je ook alles opnieuw bekijken en testen. De archaïsche uitspraken als 'BMW rijdt sportief' en 'Audi rijdt als een boot' gaan niet altijd meer op. Constructeurs proberen er nog een richting in te geven, maar het wordt moeilijker.

Er is geen automaat meer die afgestemd zijn op de motor, er is geen turbogat meer, er is geen optimale toerengebied meer,...
Ook de vering en het stuurgedrag komt dichter bij elkaar te liggen met dank aan die zware batterij.

Sportiviteit zoeken in een EV is hetzelfde als Jupiler een goed bier vinden. Drinkbaar, maar er is beter te vinden.

Veel succes met testen!

Dan gaan ze er toch heel weinig verkopen (behalve misschien de Avant).

BMW i5 tourer (40e) heb je al flink uitgerust onder de 100k€
En ook de mercedes EQE hou je makkelijk onder de 100k€

En laat nu zowel Mercedes als BMW een stuk verder staan dan Audi / VW Groep qua elektrische aandrijvingen

Neen, die elektrische A6 gaat dus gewoon starten aan 80k€, net zoals de Mercedes EQE en de BMW5
De i5 touring in 40 en in M pakket start op 80k. En dan heb ik nog geen enkele optie aangeklikt.
Zoals ik hem persoonlijk zou nemen zit ik al over de 90k. Ja dat is onder de 100k dat klopt, maar de stap is niet meer gigantisch.
En je rijdt dan met de instapper natuurlijk. Een persoon die nu in bezit is van een 545e die zal toch eerder kijken naar de m60, en dan zit je ruim over de 100k.
Een EQE start bij 88k in de 500 editie, en met het premium plus pakket zit je op 106k. En de 350 is 3,5k goedkoper in dezelfde spec voor de duidelijkheid.

Die startprijzen allemaal leuk en wel. Maar bij de premium merken blijft het toch kwestie om nog 20% extra optiebudget te rekenen.
:wtf:

Volgens mij zijn de enige enigszins vergelijkbare modellen van Audi en Porsche de Macan en de Q5, en de Cayenne en de Q7/Q8. En dan de Taycan met de e-tron GT uiteraard.

Waarom ge de Taycan zou vergelijken met de A6 is mij een raadsel, want dat zou willen zeggen dat een A6 vergelijkbaar is met een e-trok GT. Als ervaringsdeskundige kan ik u verzekeren dat er een redelijk groot verschil is tussen die 2.

Je hebt volgens mij niet goed gelezen wat ik juist zei.
Ik zei dat je in geen enkele wereld een panamera tegenover een A6 zet.
Ik vergelijk geen A6 met een taycan. Ik geef alleen mee dat een A6 55 tfsi e op 88k zit. Als je dus een A6 elektrisch gaat krijgen dan zal deze dus duurder zijn.
En dan zit je ineens al dicht tegen de prijs van de taycan.

Kijk eens naar dat waardeverlies op die dure EV's. (>100k). Je moet goed zot zijn om dat nieuw te kopen ofwel geld teveel hebben en geen andere manieren weten om het te besteden.

Ik zei dat je in geen enkele wereld een panamera tegenover een A6 zet.
Waarom niet? In mijn omgeving tans toch iemand gehad die een goede familiewagen zocht. Zaak ging goed en wou graag "Ne Porsche", hadden nu een C7 A6 Avant. Wat gaan rondkijken, mijne een dag meegenomen (non avant) en dan besloten om een mooi gespecte A6 55tfsi e avant te nemen en wat uit te sparen.

In de wereld van shoppen op vereiste en niet op max budget, vallen deze wagens zeker bij dezelfde koper in de smaak.

Al dat sportieve en leuke direct de vuilbak in.
Want vertegenwoordigers etc (wat me nog steeds een groot doelpubliek lijkt van deze wagens) willen sportieve eigenschappen op hun 100en km trips?

Ik kan zeker inzien vanuit welk standpunt jij naar een auto kijkt, maar je lijkt me eerder de uitzondering, niet de regel.

Terug
Bovenaan