Autonieuws

Ik vrees dat er heel wat traditionele automerken in de problemen gaan komen. Ze moeten niet alleen hun EV-productie op een kostenefficiënte manier opschalen (zodat ze tenminste positieve marges maken op EV's), maar ook hun brandstofwagen-productie terugschalen. Dat laatste leidt onvermijdelijk tot overcapaciteit, inefficiënties, stakingen, pijn pijn pijn. Een productieproces dat ontworpen is voor 200.000 auto's per jaar kan je niet terugschalen naar 20.000 auto's per jaar, dat gaat gewoon niet. Ik vrees echt voor zéér zware herstructureringen en zelfs voor een aantal faillissementen.

Ik vind de toename in snelladen nog belangrijker tbh.

En ook leuk dat hij er iets expressiever uitziet imo. De eerste Taycans zagen er wat raar uit met die vents die uit de lichten meekwamen en voor de rest zo weinig lijnen in vooraanzicht.

Ik vind de Audi eTron GT nog altijd een pak knapper dan de Taycan.
Moest die een Porsche badge hebben dan verkocht de andere voor geen meter meer.

Ook de facelift voor de taycan is er. Optisch niets gek, maar wel een serieuze toename in range.
Eigenlijk exact wat hij nodig had om echt een topwagen te zijn imo

Ik vind het extra vermogen eerder bij Porsche passen nu. Bijna 1000pk :drool:

In vergelijking met het vorig model vind ik het eerder een teleurstelling.
Ze hebben op zoveel zaken zitten bezuinigen maar dan wel tegelijk de prijs verhogen.
Ik heb dat gevoel vooral bij het interieur en dan specifiek de zetels. Zelfs de individual zetels zien er op de render niet echt heel appealing uit, het lijkt amper echt leer.
Weet er trouwens iemand of de i4 ook die nieuwe achterlichten enz van de 4-reeks LCI krijgt? (https://www.autoweek.nl/autonieuws/...troductie,deel uit van de standaarduitrusting.)

De voorkant van die i5… de touring is wel een pak schoner dan de sedan. (Lijn aan de zijkant naar achteren is niet zo awkward als bij de sedan)

Als die voorkant wat op me groeit dan ga ik voor zo een touring, als het budget mee wil zo ene M60 :love:

Laatst bewerkt:
De voorkant van die i5… de touring is wel een pak schoner dan de sedan. (Lijn aan de zijkant naar achteren is niet zo awkward als bij de sedan)

Als die voorkant dat op me groeit dan ga ik voor zo een touring, als het budget mee wil zo ene M60 :love:
35k verschil tussen de 40e en M60. Dat is het imo toch echt niet waard (of er zou echt een hele hoop opties standaard op de M60 moeten zitten).

ik heb de prijzen nog niet bekeken. Range is voor mij niet zo een issue eigenlijk. Tegen dan is er ook wel de A6 etron.

We weten allemaal dat ge een Taycan koopt...
Ik ben geen fan :)

Hoe zit dat eigenlijk met achterbank en kofferruimte in zo een Taycan? Dan moet je al naar die sport turismo kijken zeker? Vind ik niet zo mooi.

Ik vermoed dat het zal gaan tussen zo een i5 touring of een A6 e-tron.

Tenzij de regering alles terugdraait ivm ICE’s en dan koop ik me een dikke M5 E61 met V10 :unsure:

Ik ben geen fan :)

Hoe zit dat eigenlijk met achterbank en kofferruimte in zo een Taycan?

Zelf getest met een e-tron GT, wat zowat hetzelfde is. Kofferruimte zeker OK voor dagelijks gezinsgebruik, voor vakantie zal het een stretch zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen. Beenruimte achterin, krap, zeker voor een wagen van 5 meter. Even lang (langer?) als een A7 maar veel minder ruimte.

Kheb het zelf niet aangedurfd als gezinswagen.

Terug
Bovenaan