Atletiek

waar the fuck zijn ze mee bezig
Ik begrijp dat een atletiekwedstrijd geen bikinishow is, maar als je als cameraman moet regeltjes gaan volgen ...
Bovendien zijn Nafi Thiam haar gespierde benen wel relevant voor de prestatie die ze levert. Dus mogen die ook in beeld komen.
Dit zou zo'n typisch artikel zijn dat op 1 april gepost wordt, waar je meteen van denkt "Damn, dit jaar hebben ze het wel héél gemakkelijk gemaakt"

Is er één enkele man op dit forum die bij stevige gespierde billen van oa Thiam aan seks denkt? Nu we het toch benoemen. Neen toch?
Weet je wat ik echt denk: Amai ik ben jaloers, ik wenste dit ik zulke mooie gespierde billen heb! Helaas .. :headshake:

Is dat niet een symptoom aanpakken ipv de oorzaak? Waarom zijn de huidige outfits reglementair voorgeschreven? Waarom mag men geen andere meer verhullende kledij dragen?
Dit dus. Als ik oa Rani hoor dat ze zich bekeken voelt: Waarom mag ze zichzelf niet bedekken?
Dat zou haar eigen keuze moeten en mogen zijn.

waar the fuck zijn ze mee bezig
Ik begrijp dat een atletiekwedstrijd geen bikinishow is, maar als je als cameraman moet regeltjes gaan volgen ...
Bovendien zijn Nafi Thiam haar gespierde benen wel relevant voor de prestatie die ze levert. Dus mogen die ook in beeld komen.

Dit zou zo'n typisch artikel zijn dat op 1 april gepost wordt, waar je meteen van denkt "Damn, dit jaar hebben ze het wel héél gemakkelijk gemaakt"

De betutteling gaat verder…
Het is op vraag van de Europese atletiekfederatie. Meerdere vrouwelijke Belgische atleten juichen de nieuwe richtlijnen toe.

En wat volgt is een aantal (voor mij) denigrerende comments.
De kledij bij atletiek is weinig verhullend. Dat is een feit. Er is ook vrijheid in wat ze kunnen dragen, maar een langere broek is logischerwijs hinderend voor hun prestaties.

Ik moedig dit alleen maar aan. Want op zich heb ik weinig recht om daar iets anders op te zeggen. Ik denk dat we soms vergeten hoe een impact het kan hebben om screengrabs op het internet van jezelf terug te vinden. Hebben jullie het document grondig doorgenomen? Geen enkel sportief aspect gaat verloren.

Ik sluit me aan bij Toru. Ge moet maar eens opzoeken hoeveel views simpele herhalingen van verspringen e.d. halen op youtube. Dat terwijl die specifieke hoeken niets opleveren voor de kijker.

Een beetje gezond verstand zou op zijn plaats moeten zijn, in plaats van een aantal rigide regeltjes die cameramannen dan zouden moeten volgen.

Het probleem is ook weer social media, waar alles 100 keer wordt uitvergroot en herhaald uit zijn context.

Het is op vraag van de Europese atletiekfederatie. Meerdere vrouwelijke Belgische atleten juichen de nieuwe richtlijnen toe.

En wat volgt is een aantal (voor mij) denigrerende comments.
De kledij bij atletiek is weinig verhullend. Dat is een feit. Er is ook vrijheid in wat ze kunnen dragen, maar een langere broek is logischerwijs hinderend voor hun prestaties.

Ik moedig dit alleen maar aan. Want op zich heb ik weinig recht om daar iets anders op te zeggen. Ik denk dat we soms vergeten hoe een impact het kan hebben om screengrabs op het internet van jezelf terug te vinden. Hebben jullie het document grondig doorgenomen? Geen enkel sportief aspect gaat verloren.

Hier ook geen probleem mee dat ze dat er rekening mee houden.

Voor de mensen die de poses uit een bepaalde hoek toch echt missen, veel atletes die het moeten hebben van hun uiterlijk ipv hun prestaties tonen dit toch op sociale media.

Maar ivm met de kledij zijn er wel speedsuits en ander kledijstukken die de buik bedekken en korte broeken voor vrouwen die iets meer bedekken dan die bikinibroekjes. Toch kiezen er vrij veel voor die bikini broekjes.

cce8cdf7-8c92-4cac-8b71-1e4afb763a11.jpg

Hier ook geen probleem mee dat ze dat er rekening mee houden.

Voor de mensen die de poses uit een bepaalde hoek toch echt missen, veel atletes die het moeten hebben van hun uiterlijk ipv hun prestaties tonen dit toch op sociale media.

Maar ivm met de kledij zijn er wel speedsuits en ander kledijstukken die de buik bedekken en korte broeken voor vrouwen die iets meer bedekken dan die bikinibroekjes. Toch kiezen er vrij veel voor die bikini broekjes.

cce8cdf7-8c92-4cac-8b71-1e4afb763a11.jpg
En waarom doen ze dit? Waarom is dit relevant voor de discussie?

Naar mijn mening zijn bijna alle mannen hier op BG (Lees: BG'ing) erg redelijk en absoluut niet denigrerend. Ik zie het gewoon niet. Maar misschien is dat omdat ik een man ben en ik het en/of vrouwen niet begrijp? A man remains a man?

PS: Ik heb geen problemen met de nieuwe richtlijnen. Als de meeste atletes zich daar goed bij voelen dan is dat iets goed.

Laatst bewerkt:
Je zei gewoon dat de kledij weinig verhullend is, dat was vroeger inderdaad heel erg zo maar er zijn nu wel wel mogelijkheden om meer te bedekken als atleten dit willen zonder dat het de prestaties beperkt.

Het is eerder hoe comfortabel ze zich voelen bij de keuze van de kledij.

Maar dit doet idd doet niets terzake ivm deze nieuwe en goeie richtlijnen. 👍

Terug
Bovenaan