Atletiek

Als je mijn posts gaat bewerken voor iets dat iedereen kan vinden met 5 seconden googlen verwijder hem dan ineens. Ze beschrijft waar en wanneer. We weten allemaal wie de coach is. Het is niet omdat hij genoemd wordt dat hij schuldig is.
Het zijn gewoon de forumsregels niet? En in dit geval is het belachelijk 'ja' maar men kan gewoon geen uitzondering maken want dan zit het spel op de wagen. Regels zijn regels.

Maar je hebt gelijk, 99% (als het al geen 100% is) van BG weet zijn naam al asap na een beetje te googlen. Ah wel dan google je hé.

Benieuwd of die notoir opdringerige vrouwenzot die daar in het wereldje rondloopt ook al ongemakkelijk op zijn stoel zit te schuifelen.

Wereldrecordhoudster op de marathon Ruth Chepngetich voor 3 jaar geschorst na positieve dopingtest

Onlangs zei Kimeli daar het volgende over

Ik keur het niet goed en ik gebruik zelf niets (je mag asap een bloedstaal van mij nemen als je dat wenst) maar ik begrijp perfect waarom veel Kenianen naar doping grijpen. Wint men namelijk 1x de marathon van Chicago (OK het ging hier wel over de mannen) dan verdien je 200000 €.

Ah wel, met dat geld kan je familie heel hun leven lang rijkelijk van leven, in Kenia is dat geld letterlijk een veelvoud waard.
Dat ze nadien gepakt worden en zelfs levenslang geschorst? Dat maakt dan eigenlijk niks meer uit. Je bent daar dan 'binnen' voor het leven.

Wereldrecordhoudster op de marathon Ruth Chepngetich voor 3 jaar geschorst na positieve dopingtest

Onlangs zei Kimeli daar het volgende over

Ik keur het niet goed en ik gebruik zelf niets (je mag asap een bloedstaal van mij nemen als je dat wenst) maar ik begrijp perfect waarom veel Kenianen naar doping grijpen. Wint men namelijk 1x de marathon van Chicago (OK het ging hier wel over de mannen) dan verdien je 200000 €.

Ah wel, met dat geld kan je familie heel hun leven lang rijkelijk van leven, in Kenia is dat geld letterlijk een veelvoud waard.
Dat ze nadien gepakt worden en zelfs levenslang geschorst? Dat maakt dan eigenlijk niks meer uit. Je bent daar dan 'binnen' voor het leven.
Gaat men dat geld dan niet proberen terug te vorderen? Als zij natuurlijk in Kenia zit dan gaat dat niet zo gemakkelijk gaan.

Ze is ook gepakt geweest dit jaar en haar overwinningen zijn van de jaren ervoor, dus men kan niet bewijzen dat ze toen ook doping heeft genomen.

Broeders verliest zijn topsport contract.
Opvallend toch voor iemand die al enkele jaren top 20 van de wereld was.

Jammer genoeg, liet hij het op de grote momenten wel afweten de laatste seizoenen.

Broeders verliest zijn topsport contract.
Opvallend toch voor iemand die al enkele jaren top 20 van de wereld was.

Jammer genoeg, liet hij het op de grote momenten wel afweten de laatste seizoenen.
Dat laatste zal de doorslag gegeven hebben hé. :frown:

Hij pakte goud op het EK U23 in 2017 maar sindsdien ? En de laatste jaren was het nog slechter (ipv beter) ..

* Ik had verwacht dat hij wel eens zou pieken en 5m90 zou springen -->
Dat is nooit gebeurd
* Ik had minstens eens een top-5 verwacht op een outdoor kampioenschap -->
Dat is nooit gebeurd
* Ik had minstens eens een medaille (brons?) verwacht op een indoor kampioenschap -->
Dat is nooit gebeurd

Wat blijft er dan nog over? En zeg nu niet: Hij is niet goed genoeg om zo'n zaken te verwezelijken of hij heeft er het talent niet voor. Dan volg je hem niet (goed). Het kwam er gewoon niet echt uit of hij piekte niet op de juiste momenten.

Dat laatste zal de doorslag gegeven hebben hé. :frown:

Hij pakte goud op het EK U23 in 2017 maar sindsdien ? En de laatste jaren was het nog slechter (ipv beter) ..

* Ik had verwacht dat hij wel eens zou pieken en 5m90 zou springen -->
Dat is nooit gebeurd
* Ik had minstens eens een top-5 verwacht op een outdoor kampioenschap -->
Dat is nooit gebeurd
* Ik had minstens eens een medaille (brons?) verwacht op een indoor kampioenschap -->
Dat is nooit gebeurd

Wat blijft er dan nog over? En zeg nu niet: Hij is niet goed genoeg om zo'n zaken te verwezelijken of hij heeft er het talent niet voor. Dan volg je hem niet (goed). Het kwam er gewoon niet echt uit of hij piekte niet op de juiste momenten.

Ik snap natuurlijk als er beperkte plaatsjes zijn , dat bvb. Bacari en Verheyden hun plaats krijgen, qua wereldranglijst net iets minder , maar wel een stuk jonger. Het is inderdaad niet dat hij veel minder presteerde (op een seizoen gezien), maar nooit op de momenten dat het echt moest.

De bond heeft de limieten nog wat moeilijker gemaakt voor jeugdkampioenschappen

Ik snap dat ze niet iedereen die de normale limiet haalt willen sponsoren.
Maar nu toch iets overdreven denk ik.
Als je bvb. Bij de mannen met die minima minstens een top 6 haalt op het vorige EK.

FB-IMG-1769114904184.jpg

Extra:
En hier bij de U20, de 2 aflossingsatleten die sponsoring kregen ipv broeders zijn +23 jaar maar halen bvb de WK limiet niet van de U20
(Geen kritiek op die sprinters maar op de bond)

FB-IMG-1769118529513.jpg

Laatst bewerkt:
Goud op het WK 4x4 mixed, met vrij veel voorsprong met dank aan sacoor om uit het geharrewar te blijven.

Mooie prestatie van SVH (jammer van zijn finale)

Zot dat Sporza zelf geen videobeelden heeft om achteraf op de website te zetten

Goud op het WK 4x4 mixed, met vrij veel voorsprong met dank aan sacoor om uit het geharrewar te blijven.

Mooie prestatie van SVH (jammer van zijn finale)

Zot dat Sporza zelf geen videobeelden heeft om achteraf op de website te zetten
Zot, eerder een schande. Zelf op de VRT is het met een Engelstalige commentator. 4x400m blijft toch mooi presteren.

Serieuze vraag voor de atletiekkenners, hoe moeten we zo'n prestatie inschatten? Als buitenstaander vind ik zo'n exotische nummers als mixed relays eerder wat vaag en minder serieus.

Vooral jammer dat er niet veel wordt over getoond.
Blijkbaar de andere landen niet met de sterkste bezetting, in een artikel te lezen.
Maar saccoor zet ons bij de start wel op rozen.

Wk is wk... Tis Indoor, maar evengoed.

Serieuze vraag voor de atletiekkenners, hoe moeten we zo'n prestatie inschatten? Als buitenstaander vind ik zo'n exotische nummers als mixed relays eerder wat vaag en minder serieus.

Imo. Misschien het minst belangrijkste nummer en dan nog eens indoor ook.

Maar een WK-titel indoor is altijd mooi meegenomen.
-----

Crestan zilver , goud kon misschien wel , maar denk toch dat lutkenhaus wel te sterk was

Terug
Bovenaan