Atletiek

Het gaat ook over de vorm van de inmenging. In geen enkele organisatie werkt het om top-down alles op te leggen. Dat lijken ze op bonden maar niet te willen begrijpen. Het feit dat ze expliciet “een voorbeeld willen stellen” in hun intern mailverkeer getuigt van een gebrek aan inzicht en maakt duidelijk dat ze niet op hun plaats zitten om het beleid te leiden. Het kan zijn dat hun visie klopt, maar dat is slechts de helft van het werk en eerlijk gezegd de makkelijkste helft.
Niet alles wordt van bovenaf opgelegd
Sterker nog de meeste zaken zijn nog altijd vrij te kiezen
Ik ben voor alle duidelijkheid zelf bvb voorstander van centralisering, alleen is Gent een domme locatie.
Gent heeft alle infrastructuur
Dus welke locatie zou geschikter zijn?

Niet alles wordt van bovenaf opgelegd
Sterker nog de meeste zaken zijn nog altijd vrij te kiezen

Gent heeft alle infrastructuur
Dus welke locatie zou geschikter zijn?
Gent is voor limburgers gigantisch ver. De as Antwerpen-Mechelen lijkt me geografisch logischer.

Gent is voor limburgers gigantisch ver. De as Antwerpen-Mechelen lijkt me geografisch logischer.
Maar daar is minder infrastructuur aanwezig
En gigantisch ver is overdreven, Vlaanderen is een zakdoek groot
Papendal vanuit Maastricht is even ver als Gent van Hasselt
Derwael trainde toch ook in Gent en is van de Limburg

Het is niet dat het niet gaat. Het is dat je moet verhuizen.

Ik zou het logischer vinden dat je dit opbouwt in een LT plan, waarbij de huidige infrastructuur EOL wordt en je enkel nog investeert in een centrale infrastructuur met een centrale ligging. Dat geeft oudere atleten ruimte voor minimale disruptie van hun leven tot ze afronden en de jongere atleten sluiten wel meteen aan in Gent met de boodschap: we gaan naar de nieuwe infrastructuur in stad X.

Zo zie je maar hoe makkelijk een plan bedenken is, maar je moet iedereen aan boord krijgen. Change management is ook een kunst en die bezit Rutger Smith duidelijk niet.

Het is niet dat het niet gaat. Het is dat je moet verhuizen.

Ik zou het logischer vinden dat je dit opbouwt in een LT plan, waarbij de huidige infrastructuur EOL wordt en je enkel nog investeert in een centrale infrastructuur met een centrale ligging. Dat geeft oudere atleten ruimte voor minimale disruptie van hun leven tot ze afronden en de jongere atleten sluiten wel meteen aan in Gent met de boodschap: we gaan naar de nieuwe infrastructuur in stad X.

Zo zie je maar hoe makkelijk een plan bedenken is, maar je moet iedereen aan boord krijgen. Change management is ook een kunst en die bezit Rutger Smith duidelijk niet.
Niemand wordt verplicht om te verhuizen, iedereen mag nog steeds alles op zijn eentje doen of op specifieke dagen afkomen (er worden normaal ook verblijfsmogelijkheden voorzien)

Uw LT plan is imo absurd aangezien de huidige infrastructuur nog niet zo oud is, er meerdere sporten in Gent zitten, hogere studies daar mogelijk zijn, ...
Tenzij je mikt op 2100 :laugh:

Je moet niet iedereen aan boord krijgen want dat lukt nooit

Niemand wordt verplicht om te verhuizen, iedereen mag nog steeds alles op zijn eentje doen of op specifieke dagen afkomen (er worden normaal ook verblijfsmogelijkheden voorzien)

Uw LT plan is imo absurd aangezien de huidige infrastructuur nog niet zo oud is, er meerdere sporten in Gent zitten, hogere studies daar mogelijk zijn, ...
Tenzij je mikt op 2100 :laugh:

Je moet niet iedereen aan boord krijgen want dat lukt nooit
Hogere studies zijn ook mogelijk in Antwerpen of Mechelen. Er zitten veel sporten in Mechelen/Hofstade/Willebroek.

Ik heb nergens gezegd dat iedereen mee moet, want dat lukt inderdaad niet. Het aantal atleten dat nu ontevreden is, ligt wel veel te hoog en je hebt een drievoudig olympisch kampioen proberen slachtofferen om je punt te maken.

We kunnen het daarover oneens zijn, maar ik ben door je argumenten niet overtuigd. Omgekeerd duidelijk ook niet. Laten we het daarop houden en elkaars argumenten niet belachelijk maken. :)

Hogere studies zijn ook mogelijk in Antwerpen of Mechelen. Er zitten veel sporten in Mechelen/Hofstade/Willebroek.
Veel beperkter zowel qua studies als qua sporters
Ik heb nergens gezegd dat iedereen mee moet, want dat lukt inderdaad niet. Het aantal atleten dat nu ontevreden is, ligt wel veel te hoog en je hebt een drievoudig olympisch kampioen proberen slachtofferen om je punt te maken.
1e is subjectief en 2e heeft er geen fluit mee te maken want zit bij de Waalse bond
We kunnen het daarover oneens zijn, maar ik ben door je argumenten niet overtuigd. Omgekeerd duidelijk ook niet. Laten we het daarop houden en elkaars argumenten niet belachelijk maken. :)
Uw enige argument is dat er wat atleten ontevreden zijn maar dat was vroeger ook al zo

1e is subjectief en 2e heeft er geen fluit mee te maken want zit bij de Waalse bond

Uw enige argument is dat er wat atleten ontevreden zijn
Dat klopt gewoon niet.

Als je blijft negeren dat de Belgium Athletics samengesteld is uit ADEPS én Atletiek Vlaanderen dan komen we inderdaad nergens.

Het valt inderdaad op dat je voorgaande feiten en gemaakte keuzes door de bonden negeert. Vermoeiend, dus laat maar. :)

Dat klopt gewoon niet.

Als je blijft negeren dat de Belgium Athletics samengesteld is uit ADEPS én Atletiek Vlaanderen dan komen we inderdaad nergens.

Het valt inderdaad op dat je voorgaande feiten en gemaakte keuzes door de bonden negeert. Vermoeiend, dus laat maar. :)
Belgium Athletics heeft geen fluit te maken met het centralisatieproject van Atletiek Vlaanderen

Er zijn echt wel meer klachten dan degene die jij ziet verschijnen op HLN.
En dat was 30j geleden ook al zo maar enlighten me: welke andere atleten hadden klachten ivm selectie en werking op het WK en waarom?
Dat er trouwens wat rariteiten in dat contract stonden heb ik ook al onderschreven maar toch heeft iedereen buiten Thiam het getekend (ook de juristen)

Belgium Athletics heeft geen fluit te maken met het centralisatieproject van Atletiek Vlaanderen

En dat was 30j geleden ook al zo maar enlighten me: welke andere atleten hadden klachten ivm selectie en werking op het WK en waarom?
Dat er trouwens wat rariteiten in dat contract stonden heb ik ook al onderschreven maar toch heeft iedereen buiten Thiam het getekend (ook de juristen)

Nu is toch ook laattijdige communicatie van Belgian athletics ook een grote boosdoener toch?

Koen Bellemans gebrekkige communicatie van belgian athletics
Dat voor een trainer die 3 atleten heeft die deelneme geen plaats is vind ik een beetje vreemd. Maar goed het kan...

Maar erger is nog dat je dat maar enkele dagen van tevoren laat weten dat ze het op een andere manier moeten oplossen met het budget van de atleten en dat die dan opnieuw te laat antwoord krijgen van belgian athletics. .

Een trainer van loopnummers kan tijdens de wedstrijd inderdaad niet veel doen , maar zorgt ervoor en erna toch wel ergens voor vertrouwen en rust.

Thiam had dacht ik ook problemen met laattijdige communicatie van Belgian athletics.

Obasuyi was ook boos maar die heeft eigenlijk niet meer verder gepraat...

Want dat is het probleem ook , als je een beetje te hard op iemand zijn tenen staat, kan je dag zeggen tegen je ondersteuning...(Aangezien atletiek een moeilijke sport is voor privésponsors, aangezien die op de grote momenten niet in beeld zijn).

Dat is denk ik ook de reden dat de rest het gewoon ook tekent , thiam is meer waard dat de bond dus zij kan en durft dat wel doen.

Laatst bewerkt:
Atlete Hanne Maudens legt plotse break uit na vier jaar: “Ik was het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag”

Er kan wel nog altijd nog iets bij voor de bond momenteel 😅

De Atletiekfederatie weet ervan, maar verkoos te zwijgen en mijn klachten te seponeren. Daarom ben ik zo boos over hoe men nu omgaat met Nafi. Ik kampte met mentale problemen, maar dat was door het misbruik.”

Vraag me ook af wie de desbetreffende trainer zou zijn... (ik weet wel wie haar trainers waren in die periode, maar om er nu effectief een naam op te plakken).

Beperkter qua studies? Op die locaties hebt ge makkelijk keuze tussen vub, kul, ua. Als de verbinding hasselt - gent voor u geen probleem is dan kunt ge niet ook beweren dat daar geen studies mogelijk zijn.

Daar is (nog) geen infrastructuur gelijk in Gent, klopt, maar dat is een kwestie van middelen. Zo duur is dat niet.

Atlete Hanne Maudens legt plotse break uit na vier jaar: “Ik was het slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag”

De Atletiekfederatie weet ervan, maar verkoos te zwijgen en mijn klachten te seponeren. Daarom ben ik zo boos over hoe men nu omgaat met Nafi. Ik kampte met mentale problemen, maar dat was door het misbruik.”

Vraag me ook af wie de desbetreffende trainer zou zijn... (ik weet wel wie haar trainers waren in die periode, maar om er nu effectief een naam op te plakken).
Artikel lijkt toch te alluderen op NAAM WEGGEHAALD

Laatst bewerkt door een moderator:

Ze hebben de klacht behandeld maar vonden onvoldoende elementen in het dossier om verder te gaan: https://sporza.be/nl/2025/10/07/atl...gedrag-gerecht-onderzoekt-zaak~1759829604032/
Beperkter qua studies? Op die locaties hebt ge makkelijk keuze tussen vub, kul, ua. Als de verbinding hasselt - gent voor u geen probleem is dan kunt ge niet ook beweren dat daar geen studies mogelijk zijn.

Daar is (nog) geen infrastructuur gelijk in Gent, klopt, maar dat is een kwestie van middelen. Zo duur is dat niet.
De ene doet alleen topsport, de andere in combinatie met studies. Lijkt me dat die ene dus meer tijd heeft om zich eens wat verder te verplaatsen dan de andere ;)

Artikel lijkt toch te alluderen op X
Kan iedereen aub geen namen of beschrijvingen plaatsen?

Beide personen hebben een verschillende versie van de feiten, dan kan je niet anders dan principe van onschuld staande houden. Als de betrokken personen de namen kennen en dat verder in de gaten kunnen houden, is dat meer dan genoeg.

Dat is dan weer voor westvlamingen gigantisch ver.

Antwerpen-Mechelen heeft slechte bereikbaarheid in het algemeen (openbaar vervoer) vs Gent en er is een gigantische hoop infra (indoorstadion, hotels, ...) die gebouwd zou moeten worden. Alles is doenbaar, maar ideaal is het niet

Laatst bewerkt:
Bommetje ten huize van de atletiek coach. Ik hoop wel dat justitie wat vaart maakt.

Als je mijn posts gaat bewerken voor iets dat iedereen kan vinden met 5 seconden googlen verwijder hem dan ineens. Ze beschrijft waar en wanneer. We weten allemaal wie de coach is. Het is niet omdat hij genoemd wordt dat hij schuldig is.

Terug
Bovenaan