Ik ken die accommodatie in Stellenbosch, dat is absolute wereldtop. Dat is betaalbaar, dat is klimaat gewijs perfect en geen jet lag. Ik vlieg zelf regelmatig op Kaapstad en ook op de USA/China.
We zijn al zo een klein land, dan willen ze die afstand al niet overbruggen? Of gewoon verhuizen? Ik doe dat toch ook voor mijn werk? Wat denk je dat ze in de USA verwachten? Ze wilt geen 3 weken op stage, want ik voel me thuis goed. Sorry maar topsport mentaliteit is dat helemaal niet.
Ik heb Judo gedaan op hoog niveau, ik had ALLES gedaan om mee op stage naar Japan (voor veel langer) te mogen gaan, en ik had op de grond geslapen als het moest.
Ik moet zeggen dat ze bij mij heel slecht overkomt in dat interview, redelijk "entitled" en Papendal werkt niet? Tja de resultaten en de wetenschappelijk consensus vertellen het tegendeel. Overigens sprinters trainen veel beter in de warmte, ze mogen al blij zijn dat ze niet in Jamaica gaan trainen...
En dan nog "die investeringen hier dat is geld dat eigenlijk voor de atleten is" Neen dat is belastingsgeld dat we in topsport investeren, dan lijkt me een trainingscentrum een betere investering. Ze willen dat geld anders en beter investeren, en ik denk eigenlijk dat ze de juiste dingen aan het doen zijn.
Qua stages plannen tijdens WK etc, dat lijkt me vreemde planning daar zou dan over te praten moeten zijn. Maar ja vanuit zo een mentaliteit starten...