Atletiek

Ik snap ook niet die obsessie met het kopiëren van het 'Nederlandse' model? Die hebben letterlijk 2 olympische kampioenen: Bol & Hassan. Is dat dan zoveel beter dan België die er één heeft in Thiam? Als er één land is waar ik mij misschien nog aan zou spiegelen is het een land als Noorwegen
Bol is geen Olympische kampioen ;)
In de breedte (over alle sporten heen) presteren ze weldegelijk beter maar het gaat vooral om efficiënter inzetten van de beperkte middelen

Laatst bewerkt:
In de breedte (over alle sporten heen) presteren ze weldegelijk beter maar het gaat vooral om efficiënter inzetten van de beperkte middelen

Ik denk dat we echt niet mogen klagen.
We zijn met 7 miljoen mensen minder dan onze Noorderburen en dan hebben geen grondgebied in de Caraïben waar er gemiddeld genomen betere explosieve genen zitten.

Over alle sporten heen krijgen ze ook een pak meer geld , niet alleen van de overheid maar ook privésponsors.

Nederland heeft een betere topsport cultuur, maar kwa atletiek vind ik die echt niet beter dan België. Het kan aan mij liggen maar ik denk niet dat er veel meer Nederlanders finales halen dan België, toch niet proportioneel.

Zo pas Schilder ook wel goud in het kogelstoten voor Nederland.

In de werpnummers krijgen we toch ook echt geen voet aan de grond. Milanov deed het een tiental jaren geleden uiteraard zeer goed maar voor de rest is het toch het grote niets. Hebben we nu überhaupt atleten in Tokio voor de werpdisciplines?

Nederland heeft een betere topsport cultuur, maar kwa atletiek vind ik die echt niet beter dan België. Het kan aan mij liggen maar ik denk niet dat er veel meer Nederlanders finales halen dan België, toch niet proportioneel.
Ze staan 4e in medaillestand

Nu geen tijd om exact na te gaan maar hier staan al hun prestaties

Omdat het hele conflict om geld draait en de federatie letterlijk haar broodwinning afneemt met die code door eisen van concurrerende sponsors. Ze verdienen in verhouding al peanuts met andere disciplines. Omwille van grandioze prestaties kunt ge eindelijk eens vruchten plukken voor uw levenswerk en dan moet ze die volgens u maar laten vallen omdat de federatie zelf platzak is? Nul komma nul te maken met diva allures.

Stel u eens voor dat De Bruyne en co hun persoonlijke sponsordeals moeten laten vallen... het zou snel gedaan zijn met de nationale ploeg.

Als De Bruyne speelt in het truitje van de nationale ploeg, dan prijken daar de nationale sponsors op en niet de privé sponsors van KDB. Nafi Thiam is hopeloos naïef als ze niet deftige contracten met haar sponsors kon afdwingen dat op bepaalde evenementen de nationale sponsors vermeld zullen worden.

Als je als ploeg naar zo'n groot evenement trekt, dan zijn er regels rond sponsors, medische staf, gedragscodes, portretrechten... Niet iedereen, topper of niet, kan met zijn eigen eisen en regeltjes afkomen, dat wordt gewoon totaal onwerkbaar. Dan moet je maar op eigen houtje en kosten gaan.

Als De Bruyne speelt in het truitje van de nationale ploeg, dan prijken daar de nationale sponsors op en niet de privé sponsors van KDB. Nafi Thiam is hopeloos naïef als ze niet deftige contracten met haar sponsors kon afdwingen dat op bepaalde evenementen de nationale sponsors vermeld zullen worden.

Als je als ploeg naar zo'n groot evenement trekt, dan zijn er regels rond sponsors, medische staf, gedragscodes, portretrechten... Niet iedereen, topper of niet, kan met zijn eigen eisen en regeltjes afkomen, dat wordt gewoon totaal onwerkbaar. Dan moet je maar op eigen houtje en kosten gaan.

Er zit 1 gigantisch verschil tussen atletiek en Voetbal, wielrennen,...

Het grootste toneel van atletiek is altijd bij de bond. Dat is niet zo bij voetbal en ook niet bij wielrennen.

Daarnaast zou Wout van Aert 100% zeker ook klagen moest hij bij de nationale ploeg plots met een helm van monster moeten rond rijden.

Nafi is echt niet de eerste en enige met dit probleem...

Daarnaast zou Wout van Aert 100% zeker ook klagen moest hij bij de nationale ploeg plots met een helm van monster moeten rond rijden.
Nu ja stel dat de wielerbond vandaag plots tegen Remco zegt: Je moet straks op ne tijdrit fiets rijden van onze sponsor. Specialized? Neen sorry dat mag niet, dan blijf je thuis. Onze fietsen zijn minstens even goed als Specialized dus er is géén probleem hoor.

Het kot zou te klein zijn. :tongue:

Wat ik wil zeggen: je kan niet zomaar sporten met elkaar gaan vergelijken. Kevin als voorbeeld nemen om te zeggen dat Nafi in de fout gaat is een kromme vergelijking.

Laatst bewerkt:
Er zit 1 gigantisch verschil tussen atletiek en Voetbal, wielrennen,...

Het grootste toneel van atletiek is altijd bij de bond. Dat is niet zo bij voetbal en ook niet bij wielrennen.

Nafi is echt niet de eerste en enige met dit probleem...
Privesponsors worden door de internationale atletiekfederatie (iaaf) beperkt.
Nu ja stel dat de wielerbond vandaag plots tegen Remco zegt: Je moet straks op ne tijdrit fiets rijden van onze sponsor. Specialized? Neen sorry dat mag niet, dan blijf je thuis. Onze fietsen zijn minstens even goed als Specialized dus er is géén probleem hoor.

Het kot zou te klein zijn. :tongue:
Ze mag toch met Nike haar competitie afwerken?

Daar gaat het ook niet om ?
Zelf buiten de competitie ga je wva geen reclame zien maken voor monster omdat die de bond sponsoren.
Monster is toch geen sponsor?
En niemand vraagt zo iets van Thiam, het gaat om een proficiat-post op sociale media...

En voetballers zie je bv wel reclame maken in commercials van bondsponsoren

Management van Thiam is ook maar een heel kleine speler met amper atleten: https://www.wearemany.be/

Ze mag toch met Nike haar competitie afwerken?
Ja finaal mocht het wel, maar anderzijds is daar de ruzie eigenlijk ook eigenlijk mee gestart.

Waarom Nafi Thiam de Belgische gedragscode niet wou/kon ondertekenen
Het zou hallucinant geweest zijn mocht men Thiam om sponsorredenen thuisgelaten hebben van het WK

Nu goed de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Iedereen is tegelijkertijd schuldig en onschuldig in dit verhaal he. Men kan nu best even privé aan tafel gaan zitten met alle partijen, dit uitklaren voor de toekomst en de brandjes blussen. Publiekelijk hier over ruzie maken en liggen brullen heeft in feite géén rete zin en leidt tot niks. (of gewoon tot nog meer frustraties)

Laatst bewerkt:
Nee alleen de kledij is van de ploegsponsor. Schoenen (en haarband) behoren daar niet bij

Nu goed de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Iedereen is tegelijkertijd schuldig en onschuldig in dit verhaal he. Men kan nu best even privé aan tafel gaan zitten met alle partijen, dit uitklaren voor de toekomst en de brandjes blussen. Publiekelijk hier over ruzie maken en liggen brullen heeft in feite géén rete zin en leidt tot niks. (of gewoon tot nog meer frustraties)
Hangt er vanaf wat er precies in stond
Indien haar privesponsoren idd niets mochten posten tijdens het WK hebben ze een punt
Als het gaat om die ene foto waar ze voor vergoed worden niet (wat mij betreft)

Nee alleen de kledij is van de ploegsponsor. Schoenen (en haarband) behoren daar niet bij
Je hebt me liggen en ook volkomen bewust met een trukje van de foor. Je waart al 100% zeker dat ik in de val ging trappen se. Slimmerik. :tongue:

Maar goed daar gaat het niet om. Ik denk dat we het hierbij kunnen laten. Ik heb niks extra meer toe te voegen.

Monster is toch geen sponsor?
En niemand vraagt zo iets van Thiam, het gaat om een proficiat-post op sociale media...

En voetballers zie je bv wel reclame maken in commercials van bondsponsoren

Management van Thiam is ook maar een heel kleine speler met amper atleten: https://www.wearemany.be/

Nee, maar dat is een wat als verhaal.
Wva zal ook geen proficiat post maken voor Monster.

Het gaat er hier omdat het over een rechtstreeks concurrerende sponsor gaat.

Het wedstrijdtenue aandoen met de concurrerende sponsor op was geen probleem voor Nafi , het was de extraatjes die Allianz waarschijnlijk op stond, die het probleem waren.

Dan zeggen sommige dat moet Nafi toch weten voor ze dat contract tekent. Axa sponsort nafi al langer dan dat Allianz de Belgische atletiek sponsort.

Belgische voetballers komen inderdaad voor in bondsreclame maar dat normaal nooit van rechtstreeks rivaliserende persoonlijke sponsoring zijn. Als er een niet rechtstreeks concurrerende sponsor van de bond dat zou vragen , denk ik dat er niet echt een probleem zal zijn voor Nafi...

Kim Clijsters is ook om een soort gelijke geschil niet gestart in de OS en zo zijn er wel nog atleten die zoiets hebben tegengekomen.

Nee, maar dat is een wat als verhaal.
Wva zal ook geen proficiat post maken voor Monster.

Het gaat er hier omdat het over een rechtstreeks concurrerende sponsor gaat.

Het wedstrijdtenue aandoen met de concurrerende sponsor op was geen probleem voor Nafi , het was de extraatjes die Allianz waarschijnlijk op stond, die het probleem waren.

Dan zeggen sommige dat moet Nafi toch weten voor ze dat contract tekent. Axa sponsort nafi al langer dan dat Allianz de Belgische atletiek sponsort.

Belgische voetballers komen inderdaad voor in bondsreclame maar dat normaal nooit van rechtstreeks rivaliserende persoonlijke sponsoring zijn. Als er een niet rechtstreeks concurrerende sponsor van de bond dat zou vragen , denk ik dat er niet echt een probleem zal zijn voor Nafi...

Kim Clijsters is ook om een soort gelijke geschil niet gestart in de OS en zo zijn er wel nog atleten die zoiets hebben tegengekomen.
Maar het gaat volgens wat ik lees om sponsoren die 1 foto van de atleten die medaille behalen mogen gebruiken om op hun sociale media te posten.
Niet om de atleet die iets specifiek moet doen

Dit dus:

Maar denk niet dat dat het issue was, eentje uit de oude doos (want Allianz sponsort ook al enkele jaren)

Clijsters was persoonlijke keuze en die heeft zich dat beklaagd. Tegenwoordig doen alle toptennissers toch gewoon mee aan OS?

Laatst bewerkt:
Maar het gaat volgens wat ik lees om sponsoren die 1 foto van de atleten die medaille behalen mogen gebruiken om op hun sociale media te posten.
Niet om de atleet die iets specifiek moet doen

Clijsters was persoonlijke keuze en die heeft zich dat beklaagd. Tegenwoordig doen alle toptennissers toch gewoon mee aan OS?

Bij belgian athletics ging het om veel meer dan die ene foto.
Ze mocht ook tijdens het WK voor haar persoonlijke sponsors geen reclame meer maken tijdens het WK en andere evenementen van de bond

Dit zijn 2 hele mooie artikels vind ik

https://www.knack.be/sport/andere-s...thiam-belgian-athletics-gedragscode-onwettig/

Clijsters ging zelf om de kledij , ze werd gesponsord door concurrerende kledijsponsors fila VS Adidas

Bij belgian athletics ging het om veel meer dan die ene foto.
Ze mocht ook tijdens het WK voor haar persoonlijke sponsors geen reclame meer maken tijdens het WK en andere evenementen van de bond

Dit zijn 2 hele mooie artikels vind ik

https://www.knack.be/sport/andere-s...thiam-belgian-athletics-gedragscode-onwettig/

Lijkt me eerder dat haar sponsoren dat niet mochten maar is niet zo uitzonderlijk (zoals ook in uw artikels staat).
Alleen de duurtijd lijkt te zijn uitgebreid maar lijkt me nu toch niet onoverkomelijk om consensus te halen (dat het beperkt mag bv)
En zou me straf lijken als haar sponsoren dan ineens alles opblazen

Lijkt me eerder dat haar sponsoren dat niet mochten maar is niet zo uitzonderlijk (zoals ook in uw artikels staat).
Alleen de duurtijd lijkt te zijn uitgebreid maar lijkt me nu toch niet onoverkomelijk om consensus te halen (dat het beperkt mag bv)
En zou me straf lijken als haar sponsoren dan ineens alles opblazen

Dan zijn er misschien financiële gevolgen bvb. boetes die in het contract staan, of zelf effectief een sponsor die ze kan kwijt raken...

Terug
Bovenaan