Atletiek: de moeder aller sporten

Klein detail maar 3x goud op rij is 8 jaar, geen 12. Die 8 jaar is nog enigzins 'normaal' als je echt top bent in je discipline, 12 jaar is echt vrij uniek. Op naar LA dus!

Volledig akkoord maar is "maar" van 16 tot 24 he geen twaalf jaar :p .

Hoe dan ook zonder twijfel een van de grootste sporters uit ons land ooit!
Mijn wiskundige talenten nog eens knap tentoongespreid :')

Tuurlijk wel. De laatste jaren is het OS wel wat hoger aangeschreven dan vroeger, maar het WK blijft voor een wielrenner toch echt wel het allerhoogste.

Dat Tadej de OS skipt om vol voor het WK te gaan zegt al voldoende.
Dat Tadej het OS skipt wilt vooral zeggen dat hij rust nodig heeft en uiteindelijk meer kans heeft om wereldkampioen te worden dan olympisch kampioen.
Ik vermoed dat Remco deze gouden medaille boven zijn WK zet. Vooral door het feit dat hij wrs nog wel een kans of 10 krijgt om nog eens WK te worden.

Er is ook geen Olympische trui . Anderzijds is het maar om de 4 jaar.
Bij voetbal is het nog erger hé. Waarom is er voetbal op de spelen? Een voetbal WK winnen is toch veel grootser.
Bij voetbal zijn het toch de U-23?
Louter om die mannen een platform te geven om later door te breken => België 2008 bv.

Dat Tadej het OS skipt wilt vooral zeggen dat hij rust nodig heeft en uiteindelijk meer kans heeft om wereldkampioen dan olympisch kampioen.
Ik vermoed dat Remco deze gouden medaille boven zijn WK zet. Vooral door het feit dat hij wrs nog wel een kans of 10 krijgt om nog eens WK te worden.
Probleem is ook dat die wielerkalender te vol zit. Je kan niet de grote rondes en de OS en het WK allemaal rijden.
Ik denk dat het voor Pogacar na de Giro en Tour wel even genoeg is geweest om van de OS nog zijn doel te maken. Spijtig want hij had wellicht wel kunnen meedoen voor winst.
En dan speelde het wellicht nog mee dat zijn vriendin niet mee mocht naar de Spelen terwijl ze wel tot de top van haar land behoort.

Nafi en Noor, wat zijn we toch gigantisch verwend met die 2 geweldenaars ! Wat een weelde. Thiam die echt een levende legende is na deze avond (en dat was ze na de vorige OS al).

Toch ook weer fout vergelijking.
Aan de zevenkamp mogen enkel de beste 24 atleten ter wereld deelnemen

In het wielrennen mochten wielerlanden en Oezbekistan en hong kong zelf iemand uitsturen.

Er stonden 3 continenten in de top 25 van de wegrit
Ook fout want per land is er limiet

Maar je bent weer wielrennen aan het zeggen terwijl je de wegrit bedoelt

Tuurlijk wel. De laatste jaren is het OS wel wat hoger aangeschreven dan vroeger, maar het WK blijft voor een wielrenner toch echt wel het allerhoogste.

Dat Tadej de OS skipt om vol voor het WK te gaan zegt al voldoende.
Ook voor u: wielrennen is geen synoniem voor wegrit

En dat Pogacar afgezegd heeft is niet omdat hij WK hoger inschat hoor

Dat Tadej het OS skipt wilt vooral zeggen dat hij rust nodig heeft en uiteindelijk meer kans heeft om wereldkampioen te worden dan olympisch kampioen.
En waarom wilt hij meer kans om WK te worden denk je? Het WK heeft meer historie en aanzien dan de OS wat betreft wielrennen. Kijk alleen maar eens naar de erelijsten van beide. De laatste jaren is de OS wel in stijgende lijn aan het gaan, maar het WK staat daar toch echt nog wel boven op eenzame hoogte.

Je zegt trouwens dat Remco nog een kans of 10 krijgt om WK te worden. Ja, dat geldt dus ook voor Tadej dan hè.

Ook fout want per land is er limiet

Maar je bent weer wielrennen aan het zeggen terwijl je de wegrit bedoelt

Ok , de 24 beste atleten ter wereld met een max. Van 3 per land..
Wat met uitz. Van USA heel moeilijk is voor de meeste landen.

Als ik wielrennen en wegrit bijna in eenzelfde zin gebruik...

Ok het is niet 100% juist wat ik typte , maar muggenziften is niet sympathiek 😃

En waarom wilt hij meer kans om WK te worden denk je? Het WK heeft meer historie en aanzien dan de OS wat betreft wielrennen. Kijk alleen maar eens naar de erelijsten van beide. De laatste jaren is de OS wel in stijgende lijn aan het gaan, maar het WK staat daar toch echt nog wel boven op eenzame hoogte.

Je zegt trouwens dat Remco nog een kans of 10 krijgt om WK te worden. Ja, dat geldt dus ook voor Tadej dan hè.
Kijk eens naar de erelijst wegrit/tijdrit sinds profs mogen meedoen: Alleen maar toppers

Zoals bij boksen het om amateurboksen gaat. Op de Spelen verwacht je toch wel de wereldtop vind ik.
Mee akkoord.
Reden temeer om bepaalde sporten weg te halen. Willen we na een EK / Copa America nog eens die mannen zien op de OS?
Of zet het EK een jaar achter het WK, zodat de schrikkeljaren vrij blijven voor de OS met bijhorende toppers.
Ben benieuwd over vier jaar als we over wereldtop spreken bij het American Football.
Dat gaan ze er toch bijnemen als extra sport? Dat worden afstraffingen zoals in het NBA van dertig jaar terug.
De OS was oorspronkelijk enkel voor amateurs he.
Zou een idee zijn.
We hebben de paralympische spelen hierna. Waarom geen amateur-OS voor sporters, die zijn aangesloten bij de lokale sportclubs.
Enigste voorwaarde is dat je geen topsportcontract mag hebben.
Hoeft niet voor alle sporten, maar die typisch Olympische zoals atletiek; gymnastiek en zwemmen en wat extra's.

Mee akkoord.
Reden temeer om bepaalde sporten weg te halen. Willen we na een EK / Copa America nog eens die mannen zien op de OS?
Of zet het EK een jaar achter het WK, zodat de schrikkeljaren vrij blijven voor de OS met bijhorende toppers.
Ben benieuwd over vier jaar als we over wereldtop spreken bij het American Football.
Dat gaan ze er toch bijnemen als extra sport? Dat worden afstraffingen zoals in het NBA van dertig jaar terug.

Zou een idee zijn.
We hebben de paralympische spelen hierna. Waarom geen amateur-OS voor sporters, die zijn aangesloten bij de lokale sportclubs.
Enigste voorwaarde is dat je geen topsportcontract mag hebben.
Hoeft niet voor alle sporten, maar die typisch Olympische zoals atletiek; gymnastiek en zwemmen en wat extra's.
Het is flag football en pal in de periode van training camps en de eerste preseason games, ik betwijfel of we echt veel toppers gaan zien. Zal ook niet nodig zijn want American Football is niet veel internationaler geworden recent zoals bij basketbal wel het geval is.

Het is flag football en pal in de periode van training camps en de eerste preseason games, ik betwijfel of we echt veel toppers gaan zien. Zal ook niet nodig zijn want American Football is niet veel internationaler geworden recent zoals bij basketbal wel het geval is.
Flag football heeft op zich niks met NFL te maken. Denk niet dat er 1 speler uit de NFL flag football speelt, tenzij tijdens de Pro Bowl.

Edit: blijkbaar toch een paar NFL spelers interesse om mee te doen: https://www.nfl.com/news/tyreek-hill-other-nfl-players-could-play-flag-football-in-2028-olympics

Wat hebben sommige marathonners nu op hun voorhoofd? Zowel Kipchoge, Nagaaye en Abdij dragen het maar er zullen er nog wel zijn.

Terug
Bovenaan