SomeDude
Banned
100m lopen kan bijna iedereenOp Duplantis na zal er wenig volk zijn brood mee kunnen verdienen.
Dat gezegd zijnde: Ik vind niks mis met Duplantis, maar wel met de reactie van media en publiek. Zijn prestaties worden compleet opgeblazen. Hoeveel volk op de wereld beoefent die sport of heeft die ooit deftig gedaan? Enkele duizenden/tienduizenden mensen? Voor mij veel te weinig om Duplantis te gaan verafgoden en te doen alsof we hier naar een uniek exemplaar uit de menselijke geschiedenis zitten te kijken.
Dat geldt natuurlijk in mindere of meerdere mate voor elke sport, maar voor sporten waar het aantal beoefenaars op deze wereldbol zo absurd klein van is, vind ik het iets knullig hebben. Dit het hoogtepunt van de Spelen noemen terwijl er atleten zijn die op wereldvlak veel meer tegenstanders hebben en daardoor met veel minder overmacht winnen, slaat voor mij nergens op. Dan vond ik de 100 meter bijvoorbeeld veel indrukwekkender hoewel ik een absolute bloedhekel heb aan Noah Lyles, in tegenstelling tot Duplantis die ik wel kan smaken en hoewel we in de geschiedenis al atleten gezien hebben die nog een stuk sneller liepen dan Lyles. Ik voelde vanuit m'n zetel de druk op al die mannen en toch slaagden ze er allemaal in om de 100 meter in 9"91 of sneller af te werken.
Als fan van middellange afstanden vond ik Hodgkinson ook indrukwekkend en ik kijk ook enorm uit naar de 400, 800 en 1500 bij de mannen.
Polsstok is veel moeilijker, er is een reden dat vrouwen dat in meerkamp niet moeten doen
In de tijd van Bolt stond de rest met deze tijden nog altijd niet op de foto maar nu was het wel spannender
Alle deelnemers zullen wss wel goed hun brood er mee verdienen. Uiteindelijk duurt die competitie veel langer dan 10sec dus veel meer waar voor je geld
Polsstok in steden gebeurt regelmatig, 100m heb ik nog nooit gezien
Binnenkort weer op de oude markt van Leuven
Laatst bewerkt:
wat een zonde!
Wat een finale van de 1500m. Ingebrigtsen zichzelf toch in de vernieling gelopen.