Around the world - muziek van heinde en verre

Geen groot kenner van de echte pure wereldmuziek, maar wel fan van bv. een Orchestra Baobab of Mulatu Astatke. Zwoele jazz met respectievelijk Caribische en Ethiopische invloeden.

Verder iemand wat aanraders mbt Flamenco-gitaar of gerelateerde zuiderse stijlen? Zou mij daar graag eens in verdiepen, mag zeker met een moderne twist zijn eventueel.
 
Echt Latijns Amerikaanse stijlen begin ik zelf maar pas te ontdekken. Misschien eens wat Cumbia compilaties opzoeken? Dat vind ik zelf de laatste tijd heel aangenaam om naar te luisteren. Heb mij deze in huis gehaald:


Helaas niet zoveel flamenco gitaren :p
 
Ben er nog niet genoeg in thuis om dat onderscheid te kunnen maken, maar dat klinkt wel al veelbelovend :-D

Aanraders van wa comps?

Analog Africa is bij hun laatste releases ook wat in die regio blijven hangen, tis vandaar dat ik er wat in ben gerold
 
Nice, ben al helemaal mee met die Roots of Chicha! Superfijn gitaargeluid inderdaad. Niet superflashy, maar naar mijn aanvoelen zijn dit muzikanten die perfect weten wat en hoe ze willen spelen en dit dan gewoon perfect uitvoeren. Melodieus heel memorabel
 
Ik herinner me toen ik nog op filmsets werkte en er iemand van de catering altijd muziek opzette tijdens de middagpauze. Keek ik even op toen ik deze exacte compilatie door de (veel te stille) luidsprekers hoorde!
 
Gisterenavond in de auto bij Klara terecht gekomen "Late Night World". Ik kende het niet maar het sluit nadeloos aan bij het topic

Wereldmuziek, van new weird folk en veldopnames, over oude blues en een noite de fado, tot stemmen uit de flamenco en oud-spelers uit Irak.

Gisteren een prachtige live opname van ALim Qasimov en Michel Godard

 
Terug
Bovenaan