Around the world - muziek van heinde en verre

shiftyke

Cultuur Crew
Crowdfunder FE
Aangezien er wel wat animo omtrent muziek uit andere windstreken, lijkt het me een dedicated topic geen overbodige luxe!
Deel hier alles van Afrika tot in Amerika, van op de Himalaya tot in de woestijn :unsure:

Direct vals spelen met een band uit Nederland maar ze spelen wel Turkse muziek, nieuwe album van Altin Gun!


Zelf ben ik ook enorme liefhebber van de sitar en dan komen we uiteraard uit bij de grootmeester Ravi Shankar, jaren lang heb ik gehoopt dat hij ooit eens zou touren in België maar we werden steeds overgeslaan, nu is het helaas te laat.


Wat denken jullie van een anti-communistische Elvis uit Afghanistan? Fascinerend verhaal trouwens
Check track Dar Kunje Dilam Ishqe Kasi, als zo'n beat geen dansvloer in lichter laaie zet weet ik het ook niet meer.


Wat zeker ook de moeite is, is de Zamrock en rock muziek uit Nigeria. Moeten echt niet onderdoen voor wat er hier in de jaren '70 bezig was.


Ik ga afronden, nu is het aan jullie :woohoo:
 
jaja, hier ga ik mij thuis voelen!

in het rijtje van Altın Gün hoort Gaye Su Akyol uiteraard thuis:

Deze hou ik al effe in de gaten: Mashrou’ Leila, pop/rock uit Libanon:

Oekraïense volksmuziek met een twist:

Een hedendaags Malinees duo, beide blind:

En een vleugje desert rock uit Mali:
 
Balinese Gamelan reprezent! Zo hard eigenlijk. Naar mijn oren het equivalent van akoestische rave muziek.

Javanese is ook nog wel cool, erg relaxerend.
 
Ningen Isu: Japanse metal


Metal van de Faeröer: Tyr

Medieval Music from Belarus: Stary Olsa

Nog wat van dien aard:ethno folk groep van Kazachstan: HasSak

Pop from Russia (en een ferm bezeke):

Алсу​


Een chineesje dat covers speelt op een gayageum: Luna



Als ge mannen met baarden zijt: a Pirates Life: https://www.youtube.com/c/APiratesLife
 
Nog een drop!

Eerst en vooral Kel Assouf, Nigeriaanse muzikant die naar Brussel verhuisd is en pareltjes van Touareg-muziek neerzet:

Moreno Visini, Italiaan die onder verschillende namen een heleboel verschillende genres doet, dit is een dub waarbij de ud centraal staat:

Bachar Mar-Khalifé, een Frans-Libanees wonder met schitterende grooves:

Pilli Bebek, Turkse melodische rock:

Afsluiten doe ik met deze klassieker uit de soundtrack van Black Cat White Cat:
 
Kent iemand deze nog? Ben met wat Spaanse muziek bezig, dit is wel een toffe versie.


Ik zoek meestal gewoon toffe popnummers (à la Dvicio, Morat...), dus moest iemand nog aanraders hebben, gelieve door te sturen. :tongue:

En één van mijn favoriete, niet-Engelstalige covers:

 

Beautiful Thai folk with psychedelic leanings. This is the very rare first 7" release from the Kammachon Band. Apparently this was pressed-up in small numbers to be handed out at a political demonstration.
 
Sarathy Korwar (London based) met een mooie eigentijdse mix van zijn roots (India), hiphop en jazz. Gans het album More arriving is de moeite.
 
PeopleJam: Eén van mijn favorieten hier in de lokale muziekscene in Tokio. Die spelen electro-funk. Een beetje genre Daft Punk.


Al-Namrood: Een godverdomme anti-islam black metal groep uit Saoedi-Arabië. Die gasten riskeren hun leven door zo'n muziek te maken in hun land. Ik vind het ook prachtig hoe ze hun inheemse instrumenten verwerken in black metal.


Een interview me die manne: http://angelusmortem.com/at-the-saudi-arabian-frontier-interview-with-al-namrood/
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan