Around the world - muziek van heinde en verre


Zou nog eens moeten kijken maar Brazilie heeft ook zalige muziek. Afrikaanse techno is ook super maar kan nu op geen namen komen (teveel namen teveel muziek en lange tijd niet gehoord) Voorts Japanse muziek int algemeen... Hun juke, metal, hiphop zot goeie underground scene.
Chinese klassieke muziek is ook zooo ontspanned
 
Ja Russian donk

Edit; bonus

Verder enorm goeie modern klassiek maar kan op geen namen komen
 
Folk van Kazachistan:


Nog een russinneke, maar die eigenlijk vooral game muziek covert:

en op pag. 1 had ik al wat medieval music van Belarus en pop van rusland gepost
 
@Tonerider

Thanks, dit ligt inderdaad al wat meer in de lijn van wat ik zoek.
Dat instrumentaal nummer kan ik ook wel smaken, mooie opbouw om dan naar het einde toe alle registers open te zetten.
 
Btw, iemand die aanraders heeft uit Rusland/Oostblok landen ?
Dit concept setje is misschien wel interessant.

Ik geef er meestal geen gehoord aan, maar onlangs een Brusselse Dj/radiohost mij g'pm'd via soundcloud om zijn pagina wat te promoten en een hele hoop leuke muziek ontdekt. Veel muziek uit Zuid en West Afrika, Brazilie etc etc.
 
Door het nieuwe album van Floating Points en Pharoah Sanders ben ik weer bij Maleem Mahmoud Ghania (andere spelling: Mahmoud Guinia)
terecht gekomen. Eén van de grote namen uit de gnawa muziek. De man is helaas 6 jaar geleden gestorven maar ook hij toch nog een EP gemaakt met Floating Points & James Holden.

Pharoah en Mahmoud hebben reeds begin jaren negentig reeds een samenwerking gedaan maar best grappig dat ze later beide Floating Points zijn tegengekomen.


 
Laatst bewerkt:
Heb hem hier nog niet zien passeren, maar er is wel wat buzz rond die Mdou Moctar plaat. Ze mag er zeker wezen imo!
 
Terug
Bovenaan