Silence
Well-known member
who may assist the referee only in the event of a ‘clear and obvious error’ or ‘serious missed incident’ in relation toTuurlijk is er contact. Arnstad smijt zich tegen Kandouss. Dus dan is het niet onlogisch dat ze elkaar ergens raken.
En het moet een "Serious missed incident" zijn en dat is dit echt niet. Hoe je het ook draait of keert.
En dan heb je nog de 2de fase van een VAR interventie:
The original decision given by the referee will not be changed unless the video review clearly shows that the decision was a ‘clear and obvious error’.
En dit was dus geen "clear and obvious error" dus moet de initiële beslissing van de scheids blijven (maw doelpunt)
OR en niet AND
Het kan evengoed zijn dat Laforge heeft gezegd van "Ik zie er hier opeens ene op de grond liggen, hebt ge een beeld, kan ik komen kijken?"
De ref mag op elk moment een review vragen.
Het feit dat Laforge met zijn rug naar Arnstadt en Kandous staat kan je spreken over een gemist incident. Als hij die fout dan zwaar genoeg vind om te fluiten ja dan moeten we op hem schieten, maar niet op de VAR. Eigenlijk moet Laforge gewoon uitleg verschaffen waarom hij fluit of wat hij gezien heeft/denkt gezien te hebben.
Als ze de communicatie openbaar maken (daar heeft Hein wel gelijk in) dan weet je wie de de check aangeeft en hoor je ook hun redenering om te fluiten/niet te fluiten. Dat zal nog discussies opleveren omdat nooit iedereen het eens zal zijn, maar dan kan je misschien nog wat begrip hebben voor de beslissing.
Ik zie niet in waarom je dat niet kan fluiten? Ook dit zou verderlicht zijn natuurlijkOp Patris was het dan ook geen penalty (dat was een botsing, een spelfeit)
Dolberg was dan weer wel penalty want dat was bewust de man opzoeken en een beuk uitdelen (spelfout)
Een directe vrije schop wordt toegekend aan de tegenpartij indien een speler één
van de volgende overtredingen begaat op een wijze die door de scheidsrechter
wordt beoordeeld als onvoorzichtig, roekeloos of als gaande met buitensporige
kracht:
• op een tegenspeler springt
“Onvoorzichtig” betekent dat de speler een duel ondoordacht aangaat of dat hij onbezonnen handelt