Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die dit goedpraten: veel succes met uw corrupte en amateuristische competitie. Ik haak af. Corrupte nest.
who cares ?Ik daag u uit om eens "eens" ipv "is" te schrijven.
Dit dacht ik ook wel toen ik het vonnis las.“Het is maar al te gemakkelijk om achteraf commentaar en kritiek te geven, na de beelden verschillende malen te herbekijken en liefst dan nog in slow motion, vanuit zijn of haar zetel.”
Alsof dit niet gewoon de job van de VAR is?
Ik ga hier niet mee akkoord want dit is gewoon appels met peren vergelijken. Doelkansen en/of strafschoppen missen catalogeren onder 'fouten maken'? Serieus? Dat zijn zaken die kunnen gebeuren. Zaken die gebeuren omdat een voetballer in slechts luttele seconden tijd een beslissing moet nemen. En die niet ongedaan gemaakt kunnen worden.Aansluitend bij wat @NemesisBE gepost heeft vind ik deze in het vonnis ook wel een mooie:
“Voetbalclubs moeten beseffen dat scheidsrechters geen robots zijn en net als voetballers zelf fouten maken (doelkans missen, strafschop missen) die inderdaad een impact kunnen hebben op het verloop van een wedstrijd maar deze fouten zijn nu eenmaal niet uit te sluiten in het dynamisch gebeuren van een voetbalwedstrijd.”
Ik vind het een goed beargumenteerd vonnis iig, blij dat het afgesloten wordt.
Bron?Dit dacht ik ook wel toen ik het vonnis las.
Het zou inderdaad te gek voor woorden zijn om die match te laten herspelen. Ik sta 100% achter die beslissing. Maar dat vonnis vind ik toch ook wat lachwekkend. Wat daar gebeurt zijn niet zomaar foutjes. Dat zijn echt ongelofelijke kemels waar je je effectief de vraag kan stellen hoe het mogelijk is dat professionals dit zomaar foutief kunnen beoordelen. Als een boekhouder dagelijks fouten maakt, gaat die ook kritiek krijgen en zijn ontslag krijgen. Om dan met het cliché af te komen dat het gemakkelijk is om vanuit je zetel daarover te oordelen. Tja. Dat is effectief wat de VAR moet doen, uiteindelijk.
De match herspelen is geen optie, maar dit zomaar weer laten passeren en die refs wéér volledig af te schermen, ik snap dat eerlijk gezegd niet. Het is geen gemakkelijke job, maar refs zijn doorgaans mensen met een gigantisch ego. Daar zijn studies rond gedaan geweest. Die zouden wel tegen een stootje moeten kunnen. Nu krijgen ze nog altijd een vrijgeleide om er op los te knoeien. Tuurlijk dat dat op den duur verdacht begint te lijken, en dat ze steeds minder op begrip kunnen rekenen. Er zijn genoeg ideeën die geprobeerd kunnen worden om dit probleem eens aan te pakken.
De ref is geen übermensch. Maar je mag toch verwachten dat ze de basics van het spelletje kennen. Blijkbaar niet.
.Wat een overwinning!Kudos aan @Gavin

Liam Slack heeft er een paar studies naar gedaan, online te vinden. Ik herinner me ook een studie waarin meer dan 90% van de bevraagde refs antwoorden dat ze betere refs zijn dan hun peers, en dat hun scores voor self-belief en narcisme ook torenhoog zijn. Op zich ook niet verwonderlijk dat je als ref een sterke persoonlijkheid moet hebben, je moet nu eenmaal heel stevig in je schoenen staan. En die persoonlijkheidseigenschappen gaan simpelweg niet altijd goed samen met het aanvaarden van en omgaan met kritiek.Bron?
Dat zou ik wel eens willen lezen.
Maar om dan te moeten lezen dat:
- De ref en assistenten niet hadden gezien dat er mensen te vroeg waren ingelopen.
- De ref vraagt of er spelers van Anderlecht te vroeg zijn ingelopen, maar gewoonweg geen antwoord krijgt op zijn vraag en het hier ook gewoon bij laat en bijgevolg zijn beslissing aanpast op basis van onvolledige informatie. Waarom geen twee keer vragen dan?
- Het feit dat de var daar niet eens naar gekeken heeft, is geen miskenning van de spelregels, maar een simpele, eenvoudig onzorgvuldigheid.
1. Dat kan want de linesman kijkt naar de doelman. De ref ja had het kunnen zien, maar staat niet goed opgesteld daarvoor
2+3: tot vervelens toe het VAR protocol
offence by goalkeeper and/or kicker at the taking of a penalty kick or encroachment by an attacker or defender who becomes directly involved in play if the penalty kick rebounds from the goalpost, crossbar or goalkeeper
Dus dat de VAR niet keek is geen miskenning van de spelregels.
Maar ik had nu ook wel graag gehoord idd of de VAR toch naar het complete plaatje had moeten kijken of aan de ref moest doorgeven om te komen kijken.
Het staat er niet letterlijk dus voor interpretatie vatbaar. Maar na de hele procedures zou het leuk zijn daar antwoord op te krijgen
Dat, a posteriori en op basis van alle huidige verzamelde informatie, wel kan uitgemaakt worden dat er bij de beoordeling van de situatie of spelfeit door de VAR een verkeerde beoordeling van de situatie of spelfeit is gemaakt.
Is zo in Nederland denk ik. Sowieso veel duidelijker voor iedereen. Ook de communicatie openbaar maken zou een verbetering zijn imo. Of toch minstens voor een pak meer duidelijkheid.Een oplossing die hier al eens naar voren geschoven werd, maar daar moet waarschijnlijk tijd over gaan: stel vaste VAR-officials aan die enkel VAR zijn en nooit scheidsrechter op het veld. Een vice versa.
Dan lijkt het mij nodig dat men de regels aanpast/aanvult en duidelijker maakt zodat daar geen interpretatie of discussie meer mogelijk isZijn niet mijn woorden, maar die van het BAS hé.
Dit zegt het bas ook nog :
Dus lijkt mij wel duidelijk dat de VAR de hele situatie moet bekijken en niet alleen moet focussen op de fout die de review triggert (lijkt mij ook de evidentie zelve).

VAR: "Heb je gezien dat de speler de bal met de hand raakte?"Onnatuurlijk kunt ge eeuwig over discuteren natuurlijk.
Vraag me dan wel af, als de var ook die voorwaarden afwinkt.
Waarom roept hij hem dan naar het scherm?