lookoutordie
Member
Kleine update. Vandaag een eerste waterwissel gedaan van 10%. Verder heb ik wat uitval gehad van de opruimploeg, vooral de 2 grote heremietkreeften alsook de garnaal hebben de geest gegeven. De heremietkreeften waren sowieso te groot, de kleintjes leven wel nog. De garnaal is zonde maar heeft het toch 2 weken uitgehouden in een lege bak als ik het achteraf terug bekijk. Ondertussen zitten er 2 weken clownvissen in, deze houden het goed uit en eten goed. De eerste koralen zitten er nu ook 7-14 dagen in en tot nu toe geen uitval opgemerkt, iedere dag komen ze goed open buiten 2 buttons (maar deze waren ook al dicht gekocht). Hopend dat deze zich alsnog herpakken.
Foto's (een overzichtsfoto post ik later nog wel):
Zeewater en goede foto's krijgen met dat blauwe licht gaan niet goed samen. Je krijgt de kleuren nooit zo mooi als dat ze in het echt zijn.
Verder is het geduld hebben en de bak zich verder laten settelen.
Foto's (een overzichtsfoto post ik later nog wel):
Op de foto een kleine gorgoon, een keniaboompje, frogspawn koraal en de rechtse weet ik niet wat dat is. Zou alleszins ook iets van soft koraal zijn.
Seriatopora sp.
Caulastrea sp.
Sarcopython sp.
Seriatopora sp.
Caulastrea sp.
Sarcopython sp.
Zeewater en goede foto's krijgen met dat blauwe licht gaan niet goed samen. Je krijgt de kleuren nooit zo mooi als dat ze in het echt zijn.
Verder is het geduld hebben en de bak zich verder laten settelen.
rustig aan zijn gang laten gaan. Het eerste jaar kan je toch niet veel houden van koralen. Dus als ze in leven blijven is het al veel 

) in hangt.